بهینه سازی تصاویر

با  قرار دادن تصاویر مناسب، سرعت لود سایت خود را افزایش دهید.

Optimize images برای وب چیست؟

با استفاده از برنامه های پرکاربردی مانند فتوشاپ شما میتوانید تصاویر زیاد و شگفت انگیزی ایجاد کنید اما اغلب تصاویری که ایجاد میشوند به دلیل فرمت آنها، حجم بالایی دارند.

اگر حجم هر تصویر بیش از دو مگابایت باشد و در سایت خود قرار دهید لود تصویر در سایت زمان بر خواهد بود و باعث کندی سایت شما میشود. بهینه سازی تصاویر برای وب به معنای ذخیره یا قرار دادن تصاویر در فرمت سازگار با وب است.

به جز پیکسل هایی که روی صفحه مشاهده می کنیم، تصاویر داده های دیگری نیز دارند. این داده می تواند حجم غیر ضروری به تصویر اضافه کنند که منجر به لود طولانی تر می شود. به عبارت ساده ، با حذف تمام داده های غیر ضروری که در تصویر ذخیره می شود ، بهینه سازی تصویر انجام میشود. بهینه سازی تصاویر برای وب می تواند لود صفحه شما را تا 80٪ کاهش دهد.

دو نوع فشرده سازی وجود دارد:

  • Lossy
  • Lossless

تصاویر ذخیره شده با فرمت Lossy هنگام فشرده سازی ، کمی متفاوت از تصویر اصلی خواهند بود. و این مورد تنها با یک نگاه قابل درک است. فشرده سازی Lossless برای وب مفید است ، زیرا حجم  تصاویر بدون افت کیفیت کم میشود.

تصاویر ذخیره شده Lossless، تمام اطلاعات مورد نیاز برای تهیه تصویر اصلی را حفظ می کنند. به همین دلیل این تصاویر داده های بسیار بیشتری دارند و درعوض حجم فایل بالاتر است.

چگونه تصاویر را بهینه سازی کنیم؟

در اینجا متداول ترین روش های بهینه سازی تصاویر شما برای وب ذکر شده است.

  • فضای سفید در اطراف تصاویر را کاهش دهید. تصاویر خود را برش دهید تا فضای سفید اطراف تصویر برداشته شود و از CSS برای فراهم کردن قاب استفاده کنید.
  • از فرمت های مناسب استفاده کنید. اگر آیکون ، بالت یا هر نوع گرافیکی دارید که رنگ های زیادی ندارد ، از یک فرمت مانند GIF استفاده کنید تا تصاویر را با رنگ های کمتری ذخیره کنید. اگر تصاویر گرافیکی دارید ، از فرمت فایل JPG برای ذخیره تصاویر و کاهش کیفیت استفاده کنید.
  • تصاویر خود را در ابعاد مناسب ذخیره کنید. اگر برای تغییر اندازه تصاویر خود مجبور به استفاده از HTML یا CSS هستید ، در لحظه ایجاد تصویر،تصویر را به سایز و کیفیت مناسب تغییر دهید.

برای تغییر اندازه تصاویر ، بهتر است از یک ویرایشگر استفاده کنید. برای بهینه سازی پیشرفته تر ، نیاز است از ابزارهای پیشرفته تر مانند فتوشاپ استفاده کنید.

در صورتی که سایت شما باسیستم مدیریت محتوایی مانند وردپرس یا جوملا طراحی شده باشد میتوانید از پلاگین های مربوط به بهینه سازی تصاویر استفاده کنید. هاست وردپرس پویاسازان با اختصاص منابع بیشتر و بهینه سازی ویژه وردپرس بهترین انتخاب برای میزبانی از سایت های وردپرسی است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *