به روز رسانی وردپرس به صورت دستی

در برخی موارد شما وردپرس خود را به روز رسانی می کنید اما به هر دلیلی کامل و صحیح انجام نمی شود به عنوان مثال با خطا مواجه شود و کامل انجام نشود. در این موارد نیاز است به صورت دستی به روز رسانی را انجام دهید.

نکته: ابتدا قبل از هرگونه تغییری از سایت خود بکاپ تهیه و در کامپیوتر خود ذخیره کنید. همچنین مطمئن شوید بکاپ تهیه شده صحیح و کامل است.برای اطمینان میتوانید به صورت جداگانه از دیتابیس و فایل ها نیز بکاپ تهیه کنید.

برای آپدیت وردپرس به صورت دستی ابتدا آخرین نسخه وردپرس رو از صفحه اصلی سایت وردپرس دانلود کنید. سایت اصلی وردپرس wordpress.org است. اگر وردپرس شما فارسی است و می خواهید به صورت فارسی در سایت وردپرس بر روی “فارسی” کلیک کنید.

در صفحه ی باز شده اقدام به دریافت وردپرس نمایید.

پس از دانلود، در کامپیوتر خود فایل را از حالت فشرده خارج کنید و به پوشه WordPress وارد شوید.

برای جلوگیری از نوشتن هر گونه اطلاعات مهم پوشه wp-content  و فایل wp-config-sample.php را حذف کنید.

به پوشه wordpress در کامپیوتر خود برگردید و تمامی فایل ها را زیپ کنید.
همه فایلهای اصلی را در مسیری که وردپرس شما در آن نصب است (به عنوان مثال اگر در ساب دامنه وبلاگ شما نصب است به پوشه مربوط به این ساب دامین وارد شوید) انتقال دهید و آنها را بازنویسی کنید تا جایگزین فایل های قبلی وردپرس شما شود. این کار را می توانید به کمک نرم افزار FileZilla FTP انجام دهید.

به داشبورد مدیریت وردپرس وارد شوید، قبل از وارد کردن یوزر و پسورد از شما می خواهد که پایگاه داده شما به روز رسانی شود. بر روی به روز رسانی پایگاه داده کلیک کنید تا به روز رسانی پایگاه داده انجام شود.

ممکن است زمانی که برای بروزرسانی خودکار از طریق پنل مدیریت وردپرس اقدام کردید به روز رسانی کامل انجام نشده باشد و بر روی سایت شما پیام اینکه سایت برای تعمیراتی در دسترس نیست مواجه شوید اگر با این خطا مواجه شده اید،برای حذف این خطا نیاز است به پوشه اصلی یا روت سایت خود رفته و فایل .maintenance را حذف کنید.

  • دقت داشته باشید فایل wp-config.php که در ریشه وردپرس است حذف و یا جایگزین نشود. در صورتی که این فایل حذف شود سایت شما به مشکل بر میخورد.
  • سایر کدها و دستورات فایل wp-config.php که از قبل موجود بوده است را حذف نکنید و یا تغییر ندهید.

با توجه به اینکه پوشه wp-content  شما حذف نشده است پلاگین و تم قبلی شما باز خواهدشد.

اکنون به روز رسانی تکمیل شده است و اگر مراحل را به صورت صحیح انجام داده باشید سایت بدون مشکل باز خواهد شد.

در هاست های پویاسازان شما میتوانید اقدام به نصب وردپرس نمایید. یکی از محبوبترین و پرکاربرد ترین سیستم های مدیریت محتوا دنیا وردپرس است. سرویس میزبانی وب پویاسازان به ویژه  هاست لینوکس آلمان پویاسازان از وردپرس به صورت کامل پشتیبانی میکند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *