تغییرمسیر کاربران پس از لاگین به پیشخوان وردپرس

تغییر مسیر کاربر پس از لاگین در وردپرس

آیا دوست دارید کاربران سایت وردپرس شما پس از ورود به سایت وردپرس به مسیر تعیین شده توسط شما هدایت شوند؟

آیا دوست دارید کاربران سایت وردپرسی شما  پس از ورود به سایت وردپرس به مسیر تعیین شده توسط شما هدایت شوند؟ ریدایرکت ها به شما این امکان را می دهند که بازدیدکنندگان سایت خود را به مکان دقیقی که می خواهید بفرستید.  بنابراین، افزونه های وردپرس که جهت تغییر مسیر یا ریدایرکت کاربران طراحی شده اند یک ابزار قدرتمند برای این منظور هستند  ، اما تغییر مسیرها (ریدایرکت ها ) در وردپرس به صورت پیش فرض ساخته نمی شوند.

بنابراین، شما به یک افزونه نیاز دارید که بتواند تغییر مسیرها را مدیریت کنید. پلاگین های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد.

چرا باید پس از لاگین کاربران به وردپرس آن ها را به مسیر دیگری هدایت کنیم :

 داشتن کنترل کامل بر صفحاتی که بازدیدکننده پس از ورود به سیستم می بیند، فرصت بزرگی را برای هر وب سایتی فراهم می کند.تا کاربران خود را به صفحات درست هدایت کنند. شما می توانید به بازدیدکنندگان مختلف اجازه دهید صفحات مختلف را ببینند. این به ساده سازی تجربه کاربردر بازدید از وب سایت شما کمک می کند.
به عنوان مثال، شما ممکن است صفحات یا پست های مخصوص کاربران  در وب سایت خود داشته باشید. استفاده از تغییر مسیر در هنگام ورود، کاربران را بلافاصله به صفحات خاص هدایت  می کند. این برای وب سایت های عضویتی که سطوح مختلف عضویت دارند عالی است.

همچنین می توانید کاربران را به محبوب ترین محصولات وب سایت خود هدایت کنید. این برای وب سایت های فروشگاهی یک ایده عالی خواهد بود.

کارهای زیادی می توانید برای کنترل تعامل کاربر هنگام ورود به سیستم انجام دهید.

نحوه تغییر مسیر کاربران در وردپرس پس از ورود به سیستم


مرحله 1: افزونه Peter’s Login Redirect Plugin را نصب کنید

افزونه Peter’s Login Redirect گزینه ها و سفارشی سازی های مختلفی را برای توسعه دهندگان ارائه می دهد.  گزینه های متعددی در اختیار شما قرار می دهد. و در رابطه با آنچه که می خواهید انجام دهید انعطاف پذیر است. این افزونه امکانات خوبی می تواند در اختیار شما قرار دهد.
با کلیک بر روی Plugins و انتخاب گزینه Add New در پنل مدیریت سمت چپ شروع کنیم.

اضافه کردن پلاگین

Peter’s Login Redirect  را در کادر جستجوی موجود جستجو کنید. با این کار افزونه‌های دیگری که ممکن است برای شما مفید باشد، نیز ظاهر می‌شود.

پلاگین تغییر مسیر در وردپرس Peters-Login-Redirect

به پایین اسکرول کنید تا افزونه Peter’s Login Redirect را پیدا کنید و بر روی دکمه “Install Now” کلیک کنید و افزونه را برای استفاده فعال کنید.

نصب پلاگین در وردپرس

مرحله 2: تغییر مسیرها را تنظیم کنید

اکنون باید تغییر مسیرهای خود را تنظیم کنید. در مجموع، این افزونه ورود به سیستم را به 5 دسته مجزا، کاربران خاص، نقش های خاص، سطوح خاص، همه کاربران دیگر و ثبت نام از هم جدا می کند(Specific Users, Specific Roles, Specific Levels, All Other Users, Post Registration). هر گزینه به شما امکان می‌دهد تا ورود به سیستم را برای مطابقت با بازدیدکنندگانی که تحت تأثیر قرار می‌دهند، سفارشی کنید.

روی Settings کلیک کرده و گزینه Login/logout redirects را انتخاب کنید.

همه این نقش‌ها دارای بخش‌هایی برای «URL» و «Logout URL.» هستند. اینجا جایی است که آدرس وب صفحه ای را که می خواهید کاربران را به آن هدایت کنید قرار می دهید. به عنوان مثال، شما می توانید  با قرار دادن https://pouyasazan.org کاربران مورد نظر با به صفحه اصلی وب سایت خود پس از لاگین به پیشخوان وردپرس هدایت کنید.

بیاید باهم به تنظیمات مربوط به هر نقش از کاربران نگاهی بیندازیم.

کاربران خاص (Specific Users) :

تنظیمات «کاربران خاص» نحوه ورود یک نفر را کنترل می‌کند. این در صورتی مفید است که شما تنها تعداد انگشت شماری از افراد دارید که باید پس از ورود به یک صفحه خاص دسترسی داشته باشند.

تنظیمات بخش Specific Users

در پنجره کشویی لیستی از تمام کاربران فعال در وب سایت وردپرس شما را نشان می دهد . URL ها را اختصاص دهید و برای ذخیره تنظیمات روی “Add username rule” کلیک کنید.

نقش های خاص (Specific Roles) :

نقش خاص کاربران را با توجه به “نقش” آنها در وردپرس هدایت می کند. این از نقش‌های سفارشی که با افزونه‌های دیگر ایجاد می‌کنید پشتیبانی می‌کند. به عنوان مثال، می توانید نویسندگان را به یک URL و مدیران را به آدرس دیگری هدایت کنید.

تنظیمات بخش Specific Roles

به عنوان مثال، می توانید پس از ورود به سیستم، مشترکین یا مشتریان پولی را به مناطق خاصی از وب سایت بفرستید.

سطوح خاص (Specific Levels):

 در Specific Levels، می توانید تغییر مسیرها را بر اساس سطوح مجوز داده شده به کاربران اختصاص دهید. این عمیق تر است و نیاز به کمی دانش در مورد نحوه تغییر سطوح و مجوزهای کاربر دارد.

تنظیمات بخش Permission Levels

این زمانی مفید است که می خواهید مجوزهای خاصی برای دسترسی به یک صفحه داشته باشید اما نمی خواهید کاربر نقش های خاصی داشته باشد. به عنوان مثال، اگر بخواهید شخصی توانایی ویرایشگر خاصی داشته باشد بدون اینکه او را ویراستار کنید، چه؟

 

همه کاربران دیگر (All Other Users):

Peter’s Login Redirect همچنین به شما امکان می دهد سایر کاربران را خارج از تنظیمات بالا کنترل کنید. به عنوان مثال، می توانید قوانین خاصی را برای ویرایشگران و مدیران تنظیم کنید در حالی که دیگران را به صفحه دیگری هدایت می کنید.

تنظیمات بخش Other Users در پلاگین

این واقعاً یک تنظیم اختیاری است زیرا در صورت عدم تمایل به تغییر مسیر نیازی نیست. با این حال، اگر می خواهید وردپرس کاربران را پس از ورود به سیستم هدایت کند، این گزینه در دسترس است.

پس از ثبت نام (Post-registration):

یک URL را در این بخش وارد کنید تا کاربران پس از ثبت نام برای یک حساب کاربری تغییر مسیر دهند.

Post Registration

 

این می تواند چیزی مانند صفحه “متشکرم” یا صفحه فرود برای یک محصول با تخفیف باشد. این می تواند به خوبی به عنوان یک ابزار بازاریابی کار کند زیرا به کاربران دلیلی برای ثبت نام در وب سایت خود می دهید.

تنظیمات پلاگین را سفارشی کنید

در این بخش می‌توانید محدودیت‌ها، سطوح مجوز لازم برای ویرایش تغییر مسیرها و تغییر نحوه مدیریت متغیرهای وردپرس را تعیین کنید. از Customize Plugin Settings برای تغییرات پیشرفته در نحوه عملکرد افزونه استفاده کنید.

در صورت تمایل می توانید از تظیمات پیش فرض استفاده نمایید  و تنظیمات این بخش را  تغییر  ندهید.

توجه: اگر علاقمند به آزمایش افزونه هستید، به سادگی چند کاربر با نقش های مختلف ایجاد کنید تا بررسی کنید که هر ورود چگونه به نظر می رسد. اگر فقط از حساب مدیریت خود استفاده می کنید، نمی توانید همه تغییرات را ببینید.

کاربران را به صفحاتی که منطقی هستند هدایت کنید

 در حالی که مطمئناً می‌توانید تجربه کاربری را با ارسال بازدیدکنندگان به صفحات مناسب افزایش دهید، همچنین می‌توانید با ارسال آنها به صفحات اشتباه، این تجربه را بدتر کنید.

به عنوان مثال، ممکن است یک محصول یا خدمات جدید برای فروش داشته باشید و ممکن است بخواهید کاربران را به آن صفحه هدایت کنید. در حالی که این روی کاغذ منطقی است، معمولاً انجام این کار ایده خوبی نیست. بسیاری از بازدیدکنندگان وارد یک وب سایت می شوند و می خواهند به یک منطقه خاص بروند.

هدایت آنها به صفحه فروش می تواند بسیار آزاردهنده باشد، به خصوص اگر آنها به طور منظم وارد شوند.

به طور کلی، شما می خواهید بازدیدکنندگان را به صفحاتی بفرستید که محتوایی را به نمایش بگذارند که همه به آن علاقه مند شوند. و این دقیقاً همان چیزی است که یک صفحه اصلی برای آن ساخته شده است. اما حداقل اطمینان حاصل کنید که بازدیدکنندگان می توانند به راحتی به سایر قسمت های وب سایت حرکت کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *