حذف تمام نظرات در حال انتظار در سایت وردپرس

ممکن است شما در سایت وردپرسی خود به دلیل عدم فعال کردن کپچا برروی قسمت فرم نظرات تعداد زیادی پیام یا نظر از سمت ربات ها دریافت کنید و یا  هرزنامه داشته باشید در صورت تمایل به حذف این هرزنامه ها یا نظرات در حال انتظار  از روی هاست وردپرس خود می توانید این مقاله را دنبال کنید.

به طور معمول ، حذف نظرات در وردپرس ساده است ، اما وقتی تعداد زیادی از نظرات در انتظار باقی بماند ،این کار  پیچیده تر می شود. در صورت حذف انبوه نظرات اگر تعداد آنها زیاد باشد ، ممکن است با خطاهای عجیب و غریب مواجه شوید.

در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه به راحتی و به صورت گام به گام ، همه نظرات در انتظار را به صورت یکجا حذف کنید.

نظرات یا پیام های  در حال انتظار  در وردپرس چیست؟

نظرات در حال انتظار در وردپرس نظراتی هستند که منتظر تایید  یا حذف هستند. این نظرات را با مراجع به پیشخوان ورد پرس خود  منو Comments صفحه Pending می توانید مشاهده نمایید.

ما به کاربران توصیه می کنیم برای مقابله با هرزنامه نظر ، “انتظار  نظر”  را در همه وب سایت های خود روشن کنند. این بدان معناست که کلیه نظرات وب سایت شما قبل از تأیید به صف انتظار می رود و تا از سمت شما تایید نشود در وب سایت نمایش داده نخواهد شد.

چرا باید نظرات در انتظار  را حذف کنید؟

سناریوهای زیادی وجود دارد که ممکن است لازم باشد این کار را انجام دهید. برای مثال:

  • افزونه ضد هرزنامه Akismet anti-spam در سایت شما غیرفعال شد و ناگهان همه نظرات مربوط به هرزنامه در حالت انتظار قرار گرفتند.
  • شما  یک وب سایت را فراموش کرده اید و در آن صدها نظر جمع شده است که دیگر پاسخ دادن به آنها بی فایده است و این نظرات قدیمی می باشد.
  • مقالاتی در وب سایت شما نظرات ناخواسته زیادی ایجاد می کند.
  • فراموش کرده اید که نظرات مربوط به پست های قدیمی را خاموش کنید

برای بررسی و تعدیل هر نظرات  به صورت جداگانه ممکن است زمان طولانی نیاز داشته باشید. اگر اطمینان دارید که هیچ نظری با عنوان ” pending” وجود ندارد که می خواهید آن را نگه دارید ، می توانید همه آنها را به صورت یکجا حذف کنید.

  1. حذف همه نظرات در انتظار در وردپرس به صورت گروهی :

اگر فقط چند صد نظر در انتظار دارید ، حذف سریع آنها به صورت گروه بسیار ساده است. کافی است به صفحه ” Comments” در قسمت مدیریت وردپرس بروید و سپس روی برگه ” Pending” کلیک کنید تا لیستی از تمام نظرات در انتظار خود را ببینید. به طور پیش فرض ، این لیست همزمان 20 اظهارنظر در انتظار را نشان می دهد. برای تغییر این مورد ، روی زبانه “Screen Options” در گوشه بالا سمت راست صفحه کلیک کنید.

سپس مقدار 100 را برای فیلد Number of items per page در نظر بگیرید و برروی Apply کلیک کنید.

حالا که در هر صفحه 100 نظر را مشاهده می کنید با تیک زدن چک باکس کنار Author در سمت چپ صفحه می توانید تمام نظرات را انتخاب کنید.

سپس ، روی منوی کشویی ‘Bulkactions’ کلیک کرده و گزینه ‘Move to Trash’ را انتخاب کنید.

بروید و روی دکمه Apply کلیک کنید تا همه نظرات به سطل زباله منتقل شود.

 

وردپرس 100 نظر بعدی را به صورت خودکار در صفحه نشان می دهد. به سادگی فرآیند را تکرار کنید تا این موارد نیز حذف شود. وقتی هر نظری را در وردپرس حذف می کنید ، بلافاصله حذف نمی شود. درعوض ، به “سطل زباله” ارسال می شود و به مدت 30 روز در آنجا می ماند. پس از آن ، به طور خودکار برای همیشه حذف می شود.

اگر ترجیح می دهید بلافاصله آنها را به طور دائمی حذف کنید ، باید به برگه ” Trash ” در صفحه ” Comments ” بروید و سپس روی دکمه ” Empty Trash” کلیک کنید.

سپس پیامی را در مورد تایید حذف این نظرات مشاهده خواهید کرد:

توجه: برای نمایش حداکثر 999 نظر در هر صفحه می توانید از Screen Options  استفاده کنید. با این حال ، این کار باعث افزایش بار سرورهای میزبان وردپرس و کاهش سرعت سایت شما می شود. هنگام تلاش برای انتقال نظرات به سطل زباله ، ممکن است پیام پیغام خطایی مانند پیغام زیر را نیز مشاهده کنید:

اگر بیش از چند صد نظر در انتظار دارید ، توصیه می کنیم از روش پلاگین برای حذف آنها استفاده کنید.

2- حذف تعداد زیادی از نظرات در انتظار در وردپرس با استفاده از یک پلاگین:

سریعترین راه برای حذف تعداد بسیار زیادی از نظرات در انتظار استفاده از یک افزونه یا پلاگین است.

با این کار نظرات در حال انتظار  (spam) شما برای همیشه حذف می شود. ما توصیه می کنیم قبل از اقدام  به حذف از سایت خود بک اپ تهیه نمایید تا در صورتیکه در آیند از این کار پشیمان شدید بتوانید نظرات خود را برگردانید.

ابتدا باید افزونه Delete Pending Comments را نصب و فعال کنید. پس از فعال سازی ، به صفحه ” Comments » Delete Pending Comments”در مدیر وردپرس خود بروید. شما تعداد نظرات و اسپم های موجود در سایت خود را مشاهده می کنید

برای حذف همه نظرات در انتظار ، باید متن مورد نیاز را در کادر تایپ کنید. در صورت تمایل می توانید این متن را کپی و پیست کنید.

پس از آن ، ادامه دهید و روی دکمه “Delete Pending Comments” کلیک کنید.

سپس پیامی را مشاهده خواهید کرد که تأیید می کند همه نظرات در انتظار و هرزنامه حذف شده اند.

حذف فقط  Spam Comments از ورد پرس :

اگر نمی خواهید نظرات در انتظار را حذف کنید و فقط تمایل به حذف نظرات اسپم دارید این کار به سادگی در ورد پرس انجام خواهد شد برای این منظور کافی است به پیشخوان وردپرس خود لاگین نمایید و از بخش comment برروی تب Spam  کلیک کنید .

سپس برروی دکمه Empty Spam کلیک  کنید با این روش تمام نظرات اسپم به صورت یکجا حذف خواهند شد

امیدوارم این مقاله بتواند به شما کمک  کند تا نظرات در انتظار و اسپم ها را از روی هاست وردپرس خود به سادگی حذف کنید جهت جلوگیری از دریافت مجددا نظرات اسپم می توانید برروی فرم های خود کپچا فعال نمایید جهت مشاهده آموزش فعال نمودن کپچا برروی هاست وردپرس خود می توانید مقاله “فعالسازی تصویر امنیتی در وردپرس” را مشاهده کنید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *