حقایقی در رابطه با هاست نامحدود

به طور کلی اصطلاح “میزبانی نامحدود” به سرویس میزبانی وب ارائه شده توسط میزبانی وبی که به صورت نامحدود فضای دیسک برای ذخیره سازی فراهم می کند، اطلاق می شود. یعنی ارائه کننده ی میزبانی وب، میزان نامحدودی فضای وب و پهنای باند ارائه می کند و هم چنین افزودن نامحدود Addon domain.
در این راه، ارائه دهندگان خدمات میزبانی نامحدود، در واقع آزادی برای میزبانی تعداد زیادی وب سایت را می دهند، هر چند تعداد وب سایتی که می توانید با قیمیتی بسیار مناسب!

آیا فضای نامحدود و پهنای باند نامحدود ممکن است؟
ما در این مقاله قصد داریم جزئیات آن را بررسی کنیم.

به عنوان یک مصرف کننده ی هوشمند، شما باید تشخیص دهید که شرکتهای میزبانی در جهان با اصطلاحات خاص خودشان هستند.
معنای لغوی واژه ی “نامحدود” در زبان انگلیسی به معنی نداشتن انتها و محدودیت،است ولی وقتی به میزبانی وب، پلن نامحدود اطلاق می شود، اصلا چنین معنایی نمی تواند داشته باشد.
در واقع،میزبانی نامحدود، در هر حال همیشه محدود است.

بیدار شوید ای مردم…

همه روزه ایمیلهایی از خوانندگانی دریافت می شود که می خواهند با خرید هاست نامحدود همه مجموعه فیلم و عکس 500 گیگابایتی خود را روی میزبانی وبشان،ذخیره کنند.
منطقی فکر کنید. هیچ چیزی در این جهان نامحدود نیست. در رابطه با محدودیت در دنیای فیزیکی ما فکر کنید. واضح و مبرهن است که غیر ممکن است شما نیمه هادی های نامحدود RAM , CPU نامحدود بسازید. این غیر ممکن است که پهنای باند نامحدود ارائه شود وقتی ما کابل های انتقال دیتا در سراسر جهان محدود داریم. و همینطور این غیر ممکن است که به استخدام نیروی انسانی نامحدود برای حفظ سرورها و شبکه بپردازیم. “نامحدود” چیزی جز یک صنعت خیالی نیست. این باور توسط تنها دسته ای از مدیران سایت ناآگاه به وجود آمده است.
بالاتر از همه فراموش نکنید کمپانی های ارائه دهنده ی خدمات میزبانی، در حال تجارت هستند برای به دست آوردن پول و کسب درآمد. آیا شما واقعا فکر می کنید آنها منابع کامپیوتری نامحدود (حتی در صورتی که امکان پذیر باشد) تنها با دریافت مبلغی ناچیز در ماه به شما ارائه می دهند. قطعا خیر.
کلمه ی نامحدود می تواند کمی نگران کننده باشد وقتی راجع به میزبانی وب صحبت می شود. از آنجایی که هر شخصی می داند هیچ چیز در جهان عملا نامحدود نیست. ولی برای رسیدن به میزان فضای ذخیره سازی و یا استفاده از پهنای باندی که “too much” یا “بیش از حد” تلقی شده ولی اکثرا آن را “نامحدود” می نامند، این ممکن است زمانی باشد که حرکت کرده باشید از سرور میزبانی اشتراکی به جایی قوی تر مثل VPS یا سرور اختصاصی.

میزبانی نامحدود مثل این است که شما بتوانید در بوفه ای هر چه می خواهید بخورید.
این شبیه این است که شما به بوفه ای بروید که نوشته “هرچه میخواهید بخورید”. شما می توانید هر آنچه خواستید بخورید ولی تا زمانی که بیش از حد غذا نخورید. این امر در رابطه با میزبانی نامحدود هم صدق می کند. شما از میزبانی وبی استقبال می کنید که نامحدود است و منابع هاستینگ نامحدود می گیرید ولی تنها تا زمانی که “over use” اتفاق نیفتد.
هاست های نامحدود قطعا با انواع محدودیتها و قوانین محدود می شوند. همه ی شرکت های هاستینگ محدودیت هایی در رابطه با استفاده از منابع سرور اعمال می کنند.
هر ارائه کننده ی خدمات میزبانی وب قوانینی دارد و محدودیت هایی روی سرور برای کنترل کاربرانش. این می تواند تعداد کوئری های ,CPU RAM، تعداد دیتابیس های MYSQL، تعداد کانکشن های دیتابیس، و یا حتی آپلود فایل در FTP باشد.
اگر از هاستهای نامحدود هم استفاده کنید به زودی وب سایت شما با خط قرمزهایی مواجه خواهد شد که شرکت میزبانی وب شما هزینه هایی را بر شما تحمیل می کند.

این چگونگی کارکرد “میزبانی نامحدود” بود.

روی روشن میزبانی وب نامحدود:
“این عادلانه نیست” “من فکرش را نمی کردم” “من هاست نامحدود ثبت نام کردم” “اینها همه متقلب هستند”
زود نتیجه گیری نکنید. قبل از اینکه صبر خود را از دست بدهید دقت کنید چون یک توضیح منطقی پشت این پیشنهادات میزبانی وب نامحدود وجود دارد. به همین دلیل ارائه دهندگان خدمات میزبانی وب قادر به ارائه پلن های میزبانی نامحدود هستند.

چگونه یک هاستینگ نامحدود “ممکن” است؟

کمپانی های بزرگ هاستینگ به طور معمول صاحب ظرفیت میزبانی غیر قابل درک (پهنای باند، سرورهای کامپیوتری،نیروی انسانی و …) هستند که هرگز در حد و اندازه ی یک وب سایت واحد نیست. در همان زمان، اکثر وب سایتها تنها به منابع خیلی کمی برای اجرای عملیات روزانه شان نیاز دارند.
کمپانی های هاستینگ (که سرویس نامحدود ارائه می دهند) با دیدن اینکه بیشتر منابعشان در سرور استفاده نشده باقی مانده است توانایی این را دارند که تنها ظرفیت میزبانی نشده و استفاده نشده را دو باره به فروش برسانند(که این مورد Overselling گفته می شود.)
شما می توانید استدلال کنید که فروش پلن های نامحدود غیر اخلاقی است ولی این نشان نمی دهد که کمپانی های هاستینگ گفته شده کمپانی بدی باشد. به عنوان مثال، Hostgator بیش از یک سال برای آماده سازی(اعم از استخدام کارمند جدید و سرمایه گذاری در سخت افزار پشتیبانی) برای راه اندازی میزبانی نامحدود تلاش کرد. اگر چه آنها در حال حاضر سرویس هاست نامحدود، ارائه می دهند سرورهایشان همچنان قابل اعتماد و کارامد باقی مانده اند و حمایت های مشتری هرگز بی کیفیت نیست.

آیا شما باید میزبانی نامحدود را انتخاب کنید؟ آیا میزبانی نامحدود یک معامله ی خوب است؟ من می گویم شاید. شاید آری شاید خیر.
میزبانی وب چیزی بیش از فقط پهنای باند یا فضای دیسک ذخیره سازی است.
حقیقت این است که کیفیت یک هاست میزبانی بر پایه ی عوامل زیادی استوار است و آخرین چیزی که ما نیاز به مقایسه داریم ویژگی هاس پایه میزبانی، مثل انتقال داده ها و میزان فضای ذخیره سازی و غیره است.
تقریبا هر شرکت میزبانی هاست اشتراکی، این روز ها این شیت نامحدود را به کاربران ارائه می دهد. چگونه مابین طرح ها می توان مقایسه کرد؟ ما چگونه بین دو شرکتی که پهنای باند نامحدود، میزان فضای ذخیره سازی نامحدود، پایگاه داده نامحدود، دامنه نامحدود و غیره ارائه می دهند تصمیم برای خرید بگیریم؟
این خیلی مشکل است تشخیص خوب از بین عموم. برای انتخاب یک میزبان خوب، آنچه شما نیاز دارید روشن است. بایستید و از بیرون نگاه کنید و کیفیت را از داخل مقایسه کنید. شما می توانید اول: میزانی هزینه صرف کنید و در یک شرکت هاستینگ به صورت آزمایشی ثبت نام کنید همه چیزی که مورد نیاز شماست را پیگیری کنید و اگر رضایت نداشتید می توانید قبل از دوره ی آزمایشی لغو کنید. دوم:برای بررسی کیفیت میزبانی، کاری را بخواهید تا به صورت تستی برای شما انجام دهند.

نامحدود، تنها یک تکنیک بازاریابی است که توسط کمپانی های هاستینگ به نفع مشتریان ارائه می شود.

Overselling این است که ما چگونه می توانیم هاست ارزان با تخفیف داشته باشیم.

ویژگی های میزبانی نامحدود مانند ذخیره سازی دیسک و پهنای باند جزو معیارهای سنجش کیفیت یک سرویس میزبانی وب نیست.
به جای آن به جزئیات آن مانند آپ تایم، خدمات پس از فروش، پشتیبانی نرم افزاری و غیره دقت کنید.

مطالب مرتبط

۱ دیدگاه

  1. Micheal گفت:

    خیلی مطلب خوبی بود. ممنون از به اشتراک گزاری.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *