خدمت به مشتری قسمت 1

مجموعه ی پویاسازان در تلاش است که بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهد ، و خدمت رسانی به مشتری همیشه در درجه ی اول است ، کیفیت یک محصول یا خدمت بر اساس برآورده ساختن نیازها و انتظارات مشتری تعریف می شود. Customer service یک اصطلاح  پویا است و مسلما یک فرم هنری در حال نابودی است ، در این مقاله قصد داریم آنچه که در مورد مشتری مداری و خدمت به مشتری در اشکال مختلف معنی می دهد را مورد بحث قرار دهیم. در این مورد  یک مفهوم اساسا انتزاعی وجود دارد که در راه های گوناگون تعریف و تفسیر شده است (و گاهی اوقات حتی متضاد) حتی در یک لحظه تعریف جدیدی داشته است . هر واژه و یا عبارت ممکن است دچار تحول و تعدیل بار معنایی گردد و در طی زمان و با تغییرات رفتار مصرف‌کنندگان، فرهنگ و قوانین اجتماعی یک جامعه، حتی کاربرد عملی خود را از دست بدهد. به عبارت دیگر ، معنی خدمت به مشتری می تواند چیزهای مختلف به افراد مختلف… در زمان های مختلف باشد. Customer service  چه معنایی برای شما دارد؟

من گمان میکنم این عبارت به سادگی بحث ما را در بر میگیرد : همیشه حق با مشتری است.

همیشه حق با مشتری است . در واقعیت این یکی از کلید هایی است که ما در نزدیک شدن به مشتری و یکی شدن با مشتریانمان کمک می کند. اگر مشتریان ما همه چیز را در همه ی زمان ها می دانستند پس ما چه استفاده ای برای آنها داریم؟ به نظر می رسد دلیل اساسی اینکه همیشه حق با مشتری است این است که نادانسته های مشتری درباره ما ، کالای ما و سازمان ما بسیار زیاد است و لذا بواسطه ی نادانستنی های مشتری همیشه حق با مشتری است. ارائه خدمات به مشتری، مجموعه فعالیت‌هایی است که هدف آن جلب رضایت مشتری برای تداوم رشد کسب‌ و کار شرکت و یا اطمینان از برآورده شدن انتظارات مشتری از کالا یا سرویس فروخته‌ شده به وی است.  در هر صورت وظیفه ی ما در راهنمایی و کمک به مشتریانی است که راه را اشتباه رفته اند. خوشبختانه تیم پویاسازان در هر زمینه ای قادر است به مشتریان خود کمک کند و ما از همکاری با شما لذت میبریم.این یک واقعیت است که ما از کمک کردن به مشتریان خود لذت میبریم. اکثر کارکنان ما مشتاقانه در انتظار مسائل سخت هستند زیرا آن موارد فرصتی است برای یادگیری خود ما . ارزش خدمت به مشتری در ما ریشه دوانده است در حالی که شاید به هیچ عنوان این تلاش ها برای مشتری قابل رویت نباشد، حتی در بعضی مواقع برای پاسخ به سوالات شما و یا درست کردن مشکلتان از طریق گوگل یا انجمن ها در حال جستجو هستیم و تلاش می کنیم تا بتوانیم به سرعت مشکل شما را حل کنیم. ما به خودمان افتخار می کنیم که در این نوع از کسب و کار سربلند شده ایم .

در خدمت رسانی به مشتری لزوما همیشه حق با مشتری نیست بلکه این یک فرایند همیشه در حال رشد در جهت خدمت رسانی بیشتر و موثرتر به مشتری است بطوریکه همیشه خدمت رسانی ای فراتر از انتظاراتشان وجود داشته باشد البته تا حدی که ممکن باشد. در واقع، کسب وکارهایی که عملکرد خوب دارند، هر زمان که مشتری شکایتی می‌کند، نباید خود را مقصر بدانند ،  بنابر این اگر وظایف تعریف شده را خوب انجام دهید ضمن اینکه انجام وظیفه کرده اید ، حقی هم برای مشتری ایجاب نمیشود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *