خطای Call to undefined function wp در وردپرس

رفع خطای Call to undefined function wp در وردپرس

به تازگی تعدادی از کاربران سایت ها با خطای Call to undefined function wp در وردپرس مواجه شده اندکه در زیر مشاهده می کنید:

PHP Fatal error: Call to undefined function wp() in <WordPress path>wp-blog-header.php on line 14

کمی در این مورد  تحقیق کردم و در نهایت فایل wp-config.php در وردپرس را بررسی کردم که مشخص  شد این فایل خالی است. ظاهراً وردپرس نمی‌داند چگونه یک فایل کانفیگ خالی را مدیریت کند.

برای حل این فایل وب کانفیگ از نسخه اصلی وردپرس در هاست اپلود شد و تنظیمات دیتابیس مجددا در ان انجام شد و مشکل بر طرف گردید.

اگر در موقعیت مشابهی قرار گرفتید، در اینجا اقداماتی را توصیه می کنم که انجام دهید:

1) تمام رمزهای عبور مرتبط با وب سایت و نصب وردپرس خود را تغییر دهید. اگر از رمز عبور مشابهی در هر وب سایت دیگری استفاده می کنید، باید آن را در آن سایت ها نیز تغییر دهید.

من توصیه می کنم از یک رمز عبور متفاوت در همه سایت ها استفاده کنید.

2)  از فایل های فعلی یک نسخه پشتیبان تهیه کنید تا بتوانید فعالیت های مشکوک را بررسی کنید و سپس کل سایت خود را از یک نسخه پشتیبان اخیر بازیابی کنید.

حداقل، فایل wp-config.php اصلاح نشده را از نسخه پشتیبان خود بازیابی کنید.

3)  مجوزهای فایل را برای فایل wp-config.php تنظیم کنید و برای ایمن بودن، فایل htaccess. خود را (در سرورهای آپاچی) بر روی  فقط خواندنی (0444) تنظیم کنید.

این موارد حداقل تغییر فایل را در آینده دشوارتر می نمایید و از تغییرات تصادفی نیز جلوگیری می‌کند. قبل از اصلاح مجدد این فایل  باید مجوزها را تغییر دهیم تا اجازه نوشتن در این فایل داده شود.

4)  کد مشکوک، بدافزار یا هر تغییر غیرمنتظره دیگری را در فایل‌های پشتیبان‌گیری که قبل از بازیابی از نسخه پشتیبان قبلی ایجاد کرده‌اید، جستجو کنید.

توصیه می‌کنم آخرین زمان اصلاح را برای هرگونه تغییری که از آخرین باری که می‌دانید تغییرات قانونی ایجاد شده رخ داده است، بررسی کنید.

امیدوارم این پست به شما کمک کرده باشد تا خطای Call to undefined function wp در سایت وردپرس خود را برطرف کرده و از هرگونه تلاش هک در وب سایت خود جلوگیری نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *