خطای Maximum Execution Time Exceeded در هاست وردپرس


آیا تاکنون با خطای Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded در هنگام نصب افزونه یا به روز رسانی افزونه در وردپرس مواجه شده اید؟

به طور معمول این مشکل زمانی اتفاق می افتد که اجرای یک کد PHP در وردپرس مدت زمان زیادی طول کشیده باشد و به حداکثر زمان تعیین شده توسط سرور هاست وردپرس شما رسیده باشد. محدودیت زمانی مهم است زیرا به جلوگیری از سوء استفاده از منابع سرور کمک می کند و در سرور های مدیریت شده محدودیت زمانی قرار داده می شود.

در این مقاله، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه این خطا را برطرف کنید.

وردپرس به طور عمده با زبانphp برنامه نویسی شده است. برای محافظت از سرورهای وب در برابر سوء استفاده، محدودیت زمانی برای مدت زمان اجرای یک اسکریپت PHP تعیین شده است.

محدودیت زمانی واقعی در شرکتهای میزبان وب متفاوت است. با این وجود در بیشتر مواقع حداکثر زمان اجرا بین 30 تا 60 ثانیه تنظیم می شود و این زمان معمولاً برای اجرای یک اسکریپت PHP خوب کافی است.

هنگامی که یک اسکریپت به حداکثر زمان اجرا می رسد٬ منجر به این خطا می شود.

اگرچه خطای Maximum Execution Time Overceded “خطای fatal error نامگذاری شده است، اما یکی از رایج ترین خطاهای وردپرس است و شما می توانید به راحتی این مشکل را برطرف کنید.

یکی از بخش هایی که در وردپرس ۵.۲ به بعد اضافه شده است این است که در برخی موارد به شما اعلام می کند کدام پلاگین باعث بروز مشکل شده است(برای شما ایمیل می شود )و افزونه ای که باعث مشکل شده است را غیر فعال کنید.

با این حال، اگر نمی خواهید افزونه را غیرفعال کنید، می توانید علت اصلی ایجاد کننده خطا را برطرف کنید.

برای رفع خطا، باید فایل .htaccess خود را ویرایش کرده و کد زیر را اضافه کنید.

php_value max_execution_time 300

این کد مقدار حداکثر زمان اجرا را روی 300 ثانیه یعنی 5 دقیقه  تنظیم می کند. سپس سایت خود را رفرش کنید و بررسی کنید آیا مشکل برطرف شده است یا خیر.

اگر مجدد خطا دریافت کردید، سعی کنید مقدار را به 600 تغییر دهید.

روش دیگر برای رفع این خطا در وردپرس، تغییر در فایل php.ini است.

در بسیاری از سیستم عامل های هاست وردپرس، ممکن است فایل php.ini را در داخل پوشه وردپرس خود مشاهده نکنید.

در این صورت، می توانید یک فایل جدید php.ini در داخل پوشه ریشه وردپرس خود ایجاد کنید. پس از آن، فایل php.ini را ویرایش کرده و کد زیر را اضافه کنید.

max_execution_time = 60

فراموش نکنید که تغییرات خود را ذخیره کنید. اکنون می توانید سایت خود را رفرش کنید و بررسی کنید آیا خطا برطرف شده است یا خیر.

در بیشتر موارد، افزایش حداکثر زمان اجرا با استفاده از هرکدام از روش های اعلامی برطرف میشود اما اگر برطرف نشد لازم است با پشتیبانی هاست ورپرس خود در ارتباط باشید و از آنها کمک بگیرید.

امیدواریم این مقاله در رفع خطا Fatal Error: Maximum Execution Time Exceeded به شما کمک کرده باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *