خطای Serve scaled images

آیا تصاویر فشرده کیفیت کمتری دارند؟

یکی از چالش های طراحی سایت، نحوه نمایش تصاویر است. وقتی ما تصاویر را برای سایر نمایشگرهای با وضوح بالا بهینه می کنیم ، مسئله پیچیده تر می شود. در حالت ایده آل ، از گرافیک برداری یا فونت آیکن استفاده میشود.حتی در برخی موارد بهتر است تصاویر را با کدی که میتوانیم جایگزین کنیم با این حال ، گاهی اوقات  نیاز است تصاویر پیکسلی استفاده شود.

استفاده از تصاویر با اندازه مناسب  میتواند عملکرد وب سایت شما را مخصوصا در دستگاه های کم مصرف مانند موبایل بهبود دهد.

یکی از تکنیک های جالب برای تصاویر پیکسلی، فشرده سازی تصاویر است.

خطای Serve scaled images در GtMetrix نشان میدهد شما در حال استفاده از تصویری هستید که با سایز اصلی لود نمیشود.و یا تصویری دارید که از آن در سایز اصلی استفاده نمیشود و در صورتی که تصویری داشته باشید که آن را crop کرده باشید (برش زده باشید) و در واقع از 100 درصد تصویر استفاده نشود و با سایز اصلی تصویر استفاده نشده باشد باعث دریافت خطا در Gtmetrix  به سایت شما میشود.

در این موارد اگر نیاز به تصویر کوچکتر است نیاز است تصویر خود را به صورت بندانگشتی تغییر دهید و یا با استفاده از ابزار هایی مانند فتوشاپ،سایز اصلی تصویر را تغییر دهید.یکی از سایت های آنلاینی که میتوانید برای این مورد استفاده کنید، سایت imageresizer.com است.

دو تصویر یکسان را در نظر بگیرید که تفاوت آنها تنها در ابعاد فیزیکی و کیفیت فشرده سازی است:

  • 800x600px and 0% compression
  • 400x300px and 100% compression

سطح فشرده سازی تصویر اول که0 درصد است که تصویر اول کند تر از تصویر دوم باز میشود.(سرعت لود کمتری دارد).و فشرده سازی انجام نشده است اما تصویر دوم فشرده سازی مطابق با نیاز انجام شده است که باعث افزایش سرعت سایت شده است.

در نظر داشته باشید زمانی که تصویر فشرده سازی میشود کیفیت تصویر کم نمیشود.

پس از فشرده سازی شما تصویر با ابعاد و کیفیت مورد نظر نمایش داده میشود.

به صورت کلی اکثر سیستم های مدیریت محتوا های موجود، پلاگین هایی برای فشرده سازی دارند میتوانید از این پلاگین ها برای فشرده سازی تصاویر استفاده کنید. یکی از محبوبترین و پرکاربرد ترین سیستم های مدیریت محتوا دنیا وردپرس میباشد. هاست وردپرس پویاسازان با اختصاص منابع بیشتر و بهینه سازی ویژه وردپرس بهترین انتخاب برای میزبانی از سایت های وردپرسی است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *