درس هکر برای صاحبان وب سایت

آیا می دانید تجارت های کوچک در حال حاضر می تواند بزرگترین هدف برای هکرها باشد؟
آیا می دانید تخمین زده شده است که هر روز 30000 وب سایت تجارت کوچک هک می شود؟
اگر شما صاحب یک تجارت کوچک هستید،صرف نظر از نوع تجارت، احتمال اینکه شما به طور مداوم یه هدف برای هک باشید وجود دارد.
این به این خاطر است که هکرها از ابزارهای خودکاری استفاده می کنند تا میلیونها کامپیوتر و وب سایت را در جستجوی نقاط آسیب پذیری که از دید صاحبان وب سایت مخفی مانده است،اسکن کرده و یک بار که نقطه ی آسیب پذیری را کشف کنند از ابزارهای خودکار بیشتری برای ارتکاب انواع جرائم علیه کسب و کار شما استفاده می کنند، از بارگزاری بدافزار بر روی آنها که هر بازدید کننده ی وب سایت را آلوده خواهد کرد،گرفته تا سرقت هر گونه اطلاعاتی که بتوانند به دست آورند. آنها کارشان را خیلی خوب انجام می دهند.در تازه ترین مورد، تعداد انگشت شماری از دوستان که در شهر کوچکی در روسیه کار می کردند مدیریت شدند برای یکی از بزرگترین سرقت های روز هکرها.علاوه بر سرقت بیش از یک میلیارد نام کاربری و رمز عبور،آنها همچنین نزدیک به نیم میلیارد آدرس ایمیل به سرقت بردند. آنها با ایجاد و یا خرید botnet ها شروع کردند که شبکه های شامل هزاران کامپیوتر است که به راحتی ربوده می شود چون صاحبان آنها امنیت بسیار ضعیفی برقرار کرده اند. آنها از این شبکه ی به خطر افتاده استفاده کردند برای جستجو و نفوذ در هزاران وب سایت محافظت نشده-بیش از 400000 از آنها- به گفته ی محققان امنیتی که حوزه ی داده ی به سرقت رفته را بررسی کرده اند،هکرها نواحی آسیب پذیر تر را مورد سواستفاده قرار می دهند مانند وب سایتهای ضعیف کدگذاری شده و نرم افزار های پچ نشده و پلاگین ها.
البته شایان ذکر است که بسیاری از این نقاط آسیب پذیر، پیدا کردن و حل مشکل آنها بسیار ساده است.
یادآوری این نکته الزامی است که بسیاری از هک های امروزه، فقط بخاطر اینکه هکرها خیلی حرفه ای و هوشمند عمل می کنند اتفاق نمی افتد،بلکه به این دلیل است که صاحبان تجارت-بزرگ یا کوچک- اشتباهات ساده ای می کنند یا به سادگی موارد امنیتی را به اندازه ی کافی جدی نمی گیرند.
شما چه فکری می کنید در رابطه با شانس اینکه وب سایت شما بین آن 400000 مورد نبوده یا اینکه آیا بین 400000 مورد بعدی خواهد بود یا خیر؟
هک کردن همیشه سخت نیست. ولی خوشبختانه،از امنیت نیست شما فقط باید آن را جدی بگیرید،درگیر آن شوید و از هر آنچه متعلق به شماست حفاظت کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *