دسترسی ریموت از طریق پلسک به MYSQL

MySql یکی از رایج ترین سیستم های مدیریت پایگاه داده ها است که روزانه توسط افراد بسیاری در دنیا در حال استفاده است. MySql را می توان در بسیاری از سیستم عامل ها مانند ویندوز یا لینوکس و یا سیستم عامل های که دسترسی از راه دور را پشتیبانی می کنند استفاده کرد.

My Sql چیست ؟

MySql یک موتور است که داده ها را برای برنامه ها نگاه می دارد تا در زمان انتشار آنلاین از آن استفاده کنند. MySQL یک برنامه منبع باز است که توسط اوراکل پشتیبانی می شود و پایگاه داده است که متناسب با RDBMS (Relational database management system) می باشد. این پایگاه داده  تا به حال چندین بار دسته طراحی خود را تغییر داده است. اولین بار شرکتی در سوئد MySql را با نام MySql AB طراحی و توسعه داد اما پس از آن شرکت Sun microsystem آن را در سال 2018 عرضه کرد. اگر چه MySql متعلق به یک شرکت تجاری است. توسعه دهندگان ممکن است آن را با نام GNU Gpl یا General Public License بشناسند. با این حال شرکت ها باید از شرکت اوراکل برای استفاده از MySql در برنامه های خود مجوز دریافت کنند.

چگونه MySql با  plesk onyx متناسب است :

Plesk onyx نیاز به یک پایگاه داده دارد تا بتواند اطلاعات سایت های مشتریان و همچنین اطلاعات مربوط وب میل مشتریان را نگهداری کند همچنین Plesk onyx در صورتی که از asp پشتیبانی کند نیاز به یک پایگاه داده  برای ذخیره محتوای asp دارد.

با نصب پلسک تعداد از ابزارهای مدیریت پایگاه داده نیز نصب می شودPlask از طیف وسیعی از پایگاه داده ها شامل mySql نیز پشتیبانی می کند. پلسک می تواند با سرور پایگاه داده واقع در سیستم در حال اجرا خود ارتباط برقرار کند. همچنین پلسک می تواند از طریق ریموت به سرور پایگاه داده دیگری نیز ارتباط برقرار کند، همچنین می تواند از طریق ریموت به سرور پایگاه داده دیگری نیز ارتباط برقرار کند. همچنین پلسک می تواند دسترسی از طریق ریموت به پایگاه داده ها را تسهیل کند.

دسترسی ریموت به mySql از طریق پلسک:

در بسیاری از موارد شما نیاز دارید تا از طریق یک برنامه دیگر به پایگاه داده خود از طریق ریموت دسترسی داشته باشید Plesk می تواند امکان دسترسی ریموت به پایگاه داده Mysql را در صورتی که شما بخواهید فراهم کند.

فعال کردن دسترسی ریموت به MySql ازطریق پلسک:

به دلایل امنیتی، Plesk اجازه ریموت به صورت خودکار به MySql را نمی دهد. توصیه می شود یک کاربر جدید و جداگانه برای استفاده از اتصال ریموت به MySql ایجاد کنید.

با این حال درصورتی که تمایل داشته باشید از حساب کاربری Admin نیز می توانید برای دسترسی ریموت به MySql استفاده کنید برای فعال کردن  دسترسی ریموت به MySql شما باید ابتدا با استفاده از ترمینال های ssh/RDP به سرور خود متصل شوید و مراحل زیر را دنبال کنید.

  • به پلسک لاگین کنید و اطمینان حاصل کنید که گزینه Allow Remote Connections Fromany host   در مسیر Tools&Setting >Databas>Server>setting  فعال است.
  • با استفاده ازssh/RDP به سرور پلسک خود متصل شوید سپس فایل config مربوط به MySQl را از مسیر زیر در یک ویراشگر متن باز کنید.

در لینوکس مسیر زیر :

برای CentOS/RHEL-based :  /etc/my.cnf

برای Debian/Ubuntu-based:  /etc/mysql/my.cnf

برای ویندوز :  %plesk_dir%Databases\MySQL\my.ini

  • حال مقدار bind-addres را به مقدار 0.0.0.0 تغییر دهید. Bind-address=0.0.0.0

نکته : 0.0.0.0  به معنایی هر آدرس آی پی در سروراختصاصی یا مجازی  است اگر لازم است به ادرس ای پی خاصی متصل شوید آن ip مشخص را به جایی 0.0.0.0 وارد کنید.

  • همچنین مطمئن شوید که پارامتر skip-neworking به صورت not defined است.
  • سپس سرویس my Sql خود را ریستارت کنید.

ریستارت mysqlدر سرور لینوکسی :

for MariaDB database server:# service mariadb restart

for MySQL database server:# service mysql restart.

ریستارت mysqlدر سرور ویندوزی:

Go to Plesk > Tools & Settings > Services Management > Restart MySQL Server

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *