ده فاکتور برتر رتبه بندی گوگل در سال 2023 (بخش دوم)

ده فاکتور برتر رتبه بندی گوگل در سال 2023 بخش دوم

همانطور که در بخش اول مقاله گفتیم سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو یک صنعت چند میلیارد دلاری است. سئو عملی است که یک وب سایت را با فاکتورهای رتبه بندی گوگل هماهنگ می کند. بنابراین ادامه ی عوامل رتبه بندی چیست و چگونه می توانید سایت خود را برای آنها بهینه کنید؟ بخوانید تا بهتر متوجه موضوع شوید.

  • فاکتورهای فنی رتبه بندی گوگل

از آنجایی که شامل دانش ساختار وب سایت و سیستم های مدیریت محتوا است، سئو فنی معمولاً یک تلاش مشترک بین تیم های بازاریابی و توسعه است. اما اگرچه این ممکن است پیچیده به نظر برسد، هنگامی که وب سایت شما در وضعیت خوبی قرار گرفت، از نظر سئو به تعمیر و نگهداری مداوم زیادی نیاز نیست. در اینجا استراتژی های فنی برای بهبود رتبه شما آمده است:

  1. سرعت صفحه

کاربران انتظار دارند یک مرور بدون دردسر داشته باشند، به همین دلیل سرعت صفحه یک عامل مهم رتبه بندی است. اگر بارگذاری صفحات شما بیش از حد طول بکشد، نرخ پرش شما افزایش می یابد و رتبه شما کاهش می یابد. می‌توانید با GTmetrix یا Google PageSpeed Insights بررسی کنید.

  1. سازگاری با موبایل

در سال 2019، گوگل اعلام کرد که در تمام سایت‌های جدید از فهرست‌بندی اول موبایل استفاده می‌کند. این بدان معنی است که ارزیابی رتبه خود را بر اساس نسخه موبایلی یک سایت به جای دسکتاپ انجام می دهد. سپس، در سال 2020 اعلام کرد که این برنامه برای همه سایت‌ها وجود دارد، و از سال 2021، همه سایت‌ها در حال حاضر مشمول ایندکس‌سازی موبایل هستند.

به عبارت دیگر، حتی اگر نسخه دسکتاپ سایت شما بی عیب و نقص باشد، اگر برای موبایل بهینه نشده باشد، رتبه بندی موتور جستجوی شما می تواند ضربه بزرگی را وارد کند. اکثر سیستم‌های مدیریت محتوا به شما اجازه می‌دهند پیش‌نمایش و تنظیماتی را برای صفحه‌های موبایل انجام دهید. همچنین می‌توانید از تست Google’s Mobile Friendly استفاده کنید.

علاوه بر این آزمایش‌ها، همیشه باید صفحات وب خود را بر روی یک دستگاه تلفن همراه واقعی پیش‌نمایش و آزمایش کنید، زیرا مواردی وجود دارد که کد نمی‌تواند آنها را دریافت کند.

  1. Core Web Vitals

در حالی که روند سئو رو به افزایش است، عوامل رتبه بندی اغلب تغییر نمی کنند. اما در سال 2021، گوگل فاکتور رتبه‌بندی جدیدی به نام Core Web Vitals را به عنوان بخشی از به روزرسانی تجربه صفحه معرفی کرد. Core Web Vitals تجربه یک شخص را در صفحه شما بررسی می کند، که تعیین می کند که آیا و چگونه با آن تعامل داشته باشد.

آنها عبارتند از:

LCP (بزرگترین رنگ محتوایی): چقدر طول می کشد تا عناصر قابل مشاهده در یک صفحه بارگیری شوند.

FID (تأخیر ورودی اول): چه مدت طول می کشد تا صفحه شما اولین کلیک یا ضربه روی صفحه را ثبت کند.

CLS (تغییر چیدمان تجمعی): آیا حرکات غیرمنتظره وجود دارد یا پنجره های بازشو باعث مزاحمت هستند.

می‌توانید Core Web Vitals خود را با بارگذاری تنبل، کوچک‌سازی کد، فشرده‌سازی تصویر و موارد دیگر بهبود بخشید.

  1. معماری وب سایت

همانطور که قبلا ذکر شد، موتورهای جستجو با خزیدن و نمایه سازی محتوای مختلف در وب سایت شما کار می کنند. پیوندهای داخلی به هر لینکی اشاره دارد که به صفحه دیگری در همان وب سایت شما اشاره می کند. هرچه ساختار پیوند داخلی شما سازماندهی شده و محکم تر باشد، نقاط دسترسی بیشتری به هر صفحه معینی ایجاد می کنید و موتورهای جستجو (و کاربران) راحت تر می توانند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند.

در حالت ایده آل، هر صفحه مشخصی در سایت شما باید با سه کلیک یا کمتر در دسترس باشد.

برای انجام این کار، باید مراقب باشید که هر بار که یک صفحه جدید یا یک محتوای جدید ایجاد می کنید، به چه صفحاتی پیوند می دهید.

این باعث می شود که موتورهای جستجو به راحتی مطالب را درک کرده و فهرست کنند. خوشه های موضوعی نیز از دیدگاه تجربه کاربر سودمند هستند. پیمایش محتوای شما را آسان‌تر می‌کند و خوانندگان متوجه می‌شوند که مجبور نیستند برای یافتن آنچه به دنبال آن هستند به چندین سایت مراجعه کنند.

به احتمال زیاد وب سایت شما در حال حاضر تحت تعمیر و نگهداری منظم قرار می گیرد تا مواردی مانند اشکالات یا خطاهای سرور بررسی شود. برای اهداف سئو، ایده خوبی است که هر چند ماه یکبار یک بازرسی فنی سئو سایت خود را انجام دهید تا مواردی مانند خطاهای 404، حلقه های تغییر مسیر و لینک های شکسته را بررسی کنید.

  1. امنیت سایت

آیا تا به حال فکر کرده اید که s در https به چه معناست (برخلاف http ساده قدیمی)؟ خوب مخفف امن است. و روشی که می‌توانید سایت خود را به‌جای سایت http تبدیل به یک سایت https کنید، دریافت گواهی SSL (لایه سوکت‌های امن) است. چند راه مختلف برای دریافت SSL وجود دارد و هزینه آن به سطح امنیتی مورد نیاز شما و همچنین راه اندازی هاست شما بستگی دارد.

  • فاکتورهای رتبه بندی خارج از صفحه گوگل

فاکتورهای رتبه بندی خارج از صفحه با نهادهای خارج از وب سایت شما، مانند پلتفرم های رسانه های اجتماعی، اینفلوئنسرها و سایر وب سایت ها مرتبط است، اما یک نقطه کانونی برای هر استراتژی سئوی خارج از صفحه وجود دارد:

  1. بک لینک ها

آخرین اما قطعاً نه کم اهمیت ترین، بک لینک است. بک لینک پیوندی است به صفحه شما که از وب سایت دیگری می آید. صفحه ای با تعداد زیادی لینک که به آن اشاره می کنند به گوگل نشان می دهد که آن صفحه خاص دارای ارزش استثنایی است و از یک وب سایت معتبر می آید. اما یک لینک از یک دامنه با کیفیت بسیار بهتر است از چندین لینک از چندین وب سایت با اعتبار پایین است.

پس چگونه بک لینک دریافت می کنید؟ در اینجا سه استراتژی ایجاد لینک آورده شده است.

محتوای اصلی و با کیفیت: اگر محتوای شما باکیفیت، منحصربه‌فرد باشد و برای مخاطبان ارزشی ایجاد کند، به تنهایی بک لینک تولید می‌کند.

گسترش سرد: ایجاد این نوع اقتدار سال ها طول می کشد، بنابراین شما همچنین می خواهید با یافتن محتوای مرتبط و ارسال قطعات خود به نویسنده برای یک پیوند، بک لینک ایجاد کنید.

پست های مهمان: روش دیگری برای ایجاد بک لینک، وبلاگ نویسی مهمان است. به جای اینکه فقط یک لینک بخواهید، پیشنهاد دهید برای آن سایت پست بنویسید. می توانید یک بک لینک به سایت خود در پست یا در بیو نویسنده خود قرار دهید.

10 فاکتور برتر رتبه بندی گوگل

با حضور قوی در نتایج موتورهای جستجوی پولی و ارگانیک، می‌توانید دید خود را افزایش دهید و مهم نیست چه نوع کسب‌وکاری دارید، اگر می‌خواهید اعتماد کسب کنید، آگاهی از برند ایجاد کنید، ترافیک را افزایش دهید، داشتن دید در موتورهای جستجو بسیار مهم است. 10 فاکتور برتر رتبه بندی گوگل عبارتند از:

  • محتوای با کیفیت
  • قرار دادن کلمات کلیدی
  • بهینه سازی تصویر
  • ساختار URL
  • سرعت صفحه
  • سازگاری با موبایل
  • Core Web Vitals
  • معماری سایت
  • امنیت سایت
  • بک لینک ها

فقط به یاد داشته باشید، وقتی صحبت از سئو واقعی می شود، چیزی به نام گلوله نقره ای وجود ندارد. مهمترین نکته ای که باید در نظر داشت این است که بالا رفتن از صفحات نتایج جستجو زمان می برد. اگر امروز وب سایت خود را برای چندین فاکتور رتبه بندی بهینه کنید، فردا به طور جادویی در رتبه اول ظاهر نمی شود.

فرآیند بهینه سازی نیاز به تلاش مداوم دارد تا سایت شما تا حد امکان تازه و مرتبط با مخاطبان شما باشد. تا زمانی که وب سایت شما با در نظر گرفتن خریدار هدف شما کاربردی و بهینه شده باشد، شاهد رشد ارگانیک خواهید بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *