ده نکته ی مهم برای بهبود سئو محتوا

بدون سئو ممکن است محتوای شما در صفحات نتایج جستجو گوگل گم شود. همه ما می دانیم که ترافیک در آن صفحات کمتر، رضایت بخش است. به همین ترتیب، رتبه بندی صفحه اول شما تنها در صورتی می تواند کارهای زیادی انجام دهد که پس از کلیک کاربر جذب شود و این زمانی امکان پذیر است که محتوای شما از کیفیت بالایی برخوردار باشد. به همین دلیل است که یک رابطه خوب بین سئو و محتوای عالی ضروری است! در اینجا 10 نکته در مورد نحوه نوشتن محتوای سئو وجود دارد تا محتوای شما بهتر دیده شود و درعین حال سئوی شما را بهبود یابد.

محتوای خود را با این ده نکته برای سئو بهبود بخشید

  1. ابتدا برای مخاطبان خود بنویسید

این نکته نوشتن محتوای SEO به دلایلی شماره یک است. به نظر می رسد به اندازه کافی آسان است، اما بسیاری از شرکت ها اشتباه محتوا تولید می کنند. محتوایی بنویسید که منافع بازار هدف شما را جلب کند یا به سوالات آنها پاسخ دهد. لازم نیست همه پست ها در مورد محصول یا خدمات شما باشند، اما همه آنها باید مرتبط با صنعت شما باشند. با نوشتن محتوای سئو پسند که جالب و آموزنده است، خود و شرکتتان را به عنوان یک متخصص در صنعت خود معرفی کنید.

  1. همه را زیر یک سقف نگه دارید

با نگه داشتن محتوای اصلی خود تحت نام دامنه خود، اعتبار و ترافیکی را که وب سایت شما شایسته آن است به دست آورید. این بدان معناست که اگر وبلاگی با وردپرس یا بلاگر دارید، وبلاگ را در یک زیرپوشه در دامنه خود میزبانی کنید (به عنوان مثال: www.example.com/blog ). هر زمان که فرصتی برای نمایش سایر اشکال محتوای اصلی مانند ویدیوها، اینفوگرافیک ها یا غیره دارید، مطمئن شوید که آنها را نیز در وب سایت خود قرار داده و از آنجا به اشتراک بگذارید.

  1. از تیترهای جذاب استفاده کنید

قدرت یک عنوان موثر در سئو را دست کم نگیرید! تیترهایی بنویسید که واضح، جالب باشند و از کلمات کلیدی غنی استفاده کنند. علاوه بر یک عنوان عالی، همچنین مطمئن شوید که توضیحات متا شما جالب باشد و موضوع مقاله شما را بیشتر توضیح دهد. به خاطر داشته باشید که عنوان و توضیحات متا شما همان چیزی است که در نتایج جستجو نشان داده می شود، بنابراین توجه ویژه ای به آن داشته باشید.

  1. از عبارات غنی برای کلمات کلیدی استفاده کنید

از عبارات مرتبط و غنی از کلمات کلیدی در سرفصل های خود و همچنین در سرتاسر محتوای خود استفاده کنید تا هم خوانندگان و هم موتورهای جستجو بدانند پست شما در مورد چیست. اما مراقب باشید، تعداد زیاد کلمات کلیدی نه تنها خوانندگان شما را کم می کند، بلکه می تواند منجر به جریمه موتورهای جستجو شود. از کلمات کلیدی به طور متفکرانه و کم استفاده کنید و حس طبیعی تری داشته باشید. علاوه بر استفاده از کلمات کلیدی در سراسر پست خود، از برچسب های وبلاگ با برچسب گذاری چند کلمه کلیدی مرتبط برای هر پست استفاده کنید. اکثر وبلاگ‌های عمومی دارای قابلیت برچسب‌گذاری از قبل هستند.

  1. ساختار پست های خود را تنظیم کنید

محتویات پست شما ممکن است عالی باشد، اما می تواند به راحتی در قالبی سازماندهی نشده و ناکارآمد از بین برود. تقسیم کردن محتوای به پاراگراف های کوچکتر با سرفصل، خوانندگان شما را بیشتر ترغیب به خواندن می کند. برای موتورهای جستجو، سازماندهی پشتیبان نیز کلیدی است. استفاده از سلسله‌مراتب تگ مناسب هنگام برچسب‌گذاری سرفصل‌ها (H1 برای عنوان، H2 برای زیرنویس) برای حفظ ساختار مناسب مقاله مهم است.

  1. تصاویر را ترکیب کنید

پست های خود را با تصاویر برجسته کنید! بیشتر متون بصری بر روی خوانندگان تاثیر می گذارد. افزودن یک تصویر به همراه پست وبلاگ شما می تواند تاثیر زیادی بگذارد. حساب پینترست دارید؟ علاوه بر تبلیغ وبلاگ‌های شما در سایر کانال‌های رسانه‌های اجتماعی، پست‌های حاوی تصاویر نیز می‌توانند پین شوند و راه دیگری برای ترافیک به وب‌سایت شما اضافه کنند.

  1. محتوا را با رسانه های اجتماعی به حرکت درآورید

رسانه های اجتماعی ابزار قدرتمندی هستند که می توانند به افزایش دسترسی به محتوای شما و ترویج اشتراک گذاری کمک کنند. هر مقاله جدید را در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی و در انجمن‌ها، با استفاده از توضیحات جذاب پست کنید. از آنجایی که قدرت رسانه های اجتماعی در اشتراک گذاری نهفته است، داشتن دکمه های اشتراک گذاری در هر یک از پست های وبلاگ خود نیز مهم است. اگر می‌خواهید کنترل بیشتری بر نحوه نمایش لینک‌هایتان در هنگام اشتراک‌گذاری داشته باشید، پیاده‌سازی کارت‌های توییتر برای توییتر یا Open Graph برای فیس‌بوک می‌تواند پیوندهای به اشتراک‌گذاشته شده شما را تقویت کند و ممکن است به نرخ کلیک شما کمک کند.

  1. Google Authorship را پیاده سازی کنید

Google Authorship یک راه سریع و آسان برای پیوند دادن محتوا به یک نویسنده خاص است، تنها چیزی که نیاز دارید یک حساب +Google است. در نتیجه، مقالات شما به‌عنوان تکه‌های غنی در نتایج جستجو ظاهر می‌شوند که شامل عکس نویسنده همراه با عنوان مقاله است. Google Authorship برای ارتقای شخصی عالی است، اما همچنین می‌تواند نرخ کلیک روی مقالات شما را افزایش دهد. اگر نویسنده هستید، بیاموزید که چگونه نویسندگی را برای وب سایت خود تنظیم کنید.

  1. ایجاد پیوند طبیعی را ارتقا دهید

لینک بیلدینگ از زمان خرید لینک و مزرعه پیوند راه طولانی را پیموده است، اما لینک ها همچنان یک فاکتور مهم رتبه بندی برای سئو هستند. پیوند دادن به مقالات یا وب سایت خود در پست شما تضمین می کند که اگر مقاله شما توسط سایت دیگری انتخاب شده باشد، به وب سایت شما پیوند باز می گردد. اگر با انواع دیگر محتوا مانند اینفوگرافیک ها و ویدیوها آشنا هستید، افزودن کد جاسازی شده در سایت به ترویج اشتراک گذاری محتوا کمک می کند و همچنین پیوندی را به منبع اصلی اضافه می کند. ایجاد محتوای عالی سئو به افزایش اشتراک‌پذیری و احتمال لینک دادن سایر وب‌سایت‌ها به آن کمک می‌کند، بنابراین کیفیت را دنبال کنید!

  1. بر فعالیت خود نظارت داشته باشید

با نظارت بر تلاش های خود از محتوای سئو دوستانه خود مطلع باشید. Google Analytics یک راه آسان و رایگان برای ردیابی بازدید از صفحه و میانگین زمان صرف شده در یک صفحه است. مواردی مانند نرخ پرش و زمان حضور در سایت را بررسی کنید تا ایده ای از نحوه تعامل کاربران با وب سایت شما پس از ورود به محتوای شما داشته باشید. اگر شاهد افت زیاد علاوه بر میانگین کم زمان صرف شده در صفحه هستید، این نشانه آن است که محتوای شما با چیزی که به دنبال آن بودند مرتبط نبوده یا بدتر از آن جالب نبوده است.

همچنین، نگاهی به تعداد تعاملات اجتماعی (اشتراک گذاری، لایک و غیره) بیندازید تا از خوب یا بد بودن پست خود مطلع شوید. فقط نگاه کردن به این معیارهای ساده می‌تواند به شما ایده خوبی بدهد که کدام قسمت‌های محتوا به خوبی مورد استقبال قرار می‌گیرند و پسندیده می‌شوند تا بتوانید آن نوع محتوا را در ادامه راه تکرار کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *