ذهنیت کارآفرین: بخش اول

ذهنیت کارآفرین بخش اول

ذهنیت کارآفرین بخش اول

برخی از افراد در کسب و کار متفاوت هستند. آنها درجه دیگری از تلاش و تفکر استراتژیک را در مسئولیت های روزانه خود به کار می گیرند و این کار را با به کارگیری ذهنیت کارآفرین خود انجام می دهند.

طرز فکر کارآفرین چارچوب ذهنی خاصی است که فروشندگان خاص را از همتایانشان جدا می کند. به عبارت دیگر، این تفاوت بین یک نماینده فروش خوب و یک نماینده واقعا عالی است.

در اینجا، این مفهوم را بیشتر بررسی می کنیم و برخی از ویژگی های کلیدی که آن را تعریف می کنند، مرور خواهیم کرد.

1-تعریف ذهنیت کارآفرینی

2-ویژگی های ذهنیت کارآفرینی

3-کارمند در مقابل ذهنیت کارآفرینی

4-چگونه یک ذهنیت کارآفرینی را توسعه دهیم

طرز فکر کارآفرین چیست؟

ذهنیت کارآفرینی چارچوبی از ذهن، باورها و رفتارهایی است که باعث موفقیت کارآفرینی می شود. اکثر کارآفرینان تمایلات مثبتی از این طرز فکر نشان می دهند که به آنها کمک می کند بر چالش ها غلبه کنند، قاطع تر شوند و مسئولیت کسب و کار خود را بر عهده بگیرند.

شایان ذکر است که طرز فکر کارآفرین لزوماً مختص کارآفرینان نیست. تقریباً هر کسی می تواند آن را به صورت حرفه ای نشان دهد – نه فقط صاحبان مشاغل نوپا و جاه طلب. در اینجا برخی از ویژگی های کلیدی وجود دارد که با این طرز فکر رشد خواهید کرد:

ویژگی های ذهنیت کارآفرینی

خودران

کارآفرینان باید خود محور باشند زیرا آنها تنها مسئول موفقیت کسب و کار خود هستند. آنها باید به خود انگیزه بدهند و از موانع عبور کنند بدون اینکه کسی به آنها بگوید چه کار کنند.

خودرانی همچنین می تواند مانند تمرکز بر هدف خود به نظر برسد، زیرا کارآفرینی می تواند به ساعات طولانی، کار سخت و فداکاری نیاز داشته باشد. خود محور بودن به کارآفرینان این امکان را می دهد تا ابتکار عمل داشته باشند و تصمیماتی بگیرند که کسب و کارشان را به جلو می برد، حتی در مواقعی که مطمئن نیستند.

انعطاف پذیری

کارآفرینان نسبت به نحوه برخورد با کار خود ذهن باز دارند. آن‌ها مایلند در مواقع لزوم، با گروه‌های مختلف مردم کار کنند، به انتقادات گوش دهند و زمانی که کارها درست نیست، حرکت کنند.

با منعطف ماندن، کارآفرینان می‌توانند با تغییرات سازگار شوند و از فرصت‌ها در زمان به وجود آمدن آن‌ها استفاده کنند.

خلاقیت

اینکه مانند یک کارآفرین فکر کنید به این معنی است که باید خلاق باشید. بسیاری از مردم اداره کردن کسب و کار خود را دوست دارند، اما به خلاقیت بیشتری برای توسعه ایده‌ها و استراتژی‌ها برای به دست آوردن و حفظ پایگاه مشتری نیاز دارند.

حتی اگر به یک صنعت «خلاق» خدمت نمی‌کنید، انتخاب‌های شما از زنجیره تامین گرفته تا بازاریابی شما می‌توانند توجه مخاطبان هدف شما را به خود جلب کنند، اگر با بقیه چشم‌انداز رقابتی متفاوت باشد.

اعتبار

اصالت اعتماد ایجاد می کند و ارتباط قوی بین کارآفرینان و مشتریانشان ایجاد می کند. وقتی کارآفرینان به خودشان، ارزش‌ها و برندشان صادق باشند، مشتریانشان بیشتر به آنها اعتماد می‌کنند و احساس می‌کنند با کسب‌وکارشان درگیر هستند.

اصالت همچنین به کارآفرینان این امکان را می‌دهد تا با ایجاد هویت منحصربه‌فردی که با دیدگاه و ارزش‌های آن‌ها همسو است، خود را در یک بازار شلوغ متمایز کنند.

سختی

طبق داده های اداره آمار کار ایالات متحده (BLS)، حدود 20 درصد از مشاغل ایالات متحده در اولین سال فعالیت خود با شکست مواجه می شوند. کارآفرینان باید سرسختی یا عزم راسخ داشته باشند تا حتی پس از شکست به تلاش ادامه دهند.

پشت سر گذاشتن مشکلاتی مانند فروش کم یا دیده شدن می تواند اعتماد به نفس شما را از بین ببرد، اما کارآفرینان واقعی می دانند که صعود به سمت موفقیت عاری از چالش نیست.

طرز فکر کارمند در مقابل کارآفرین

افرادی که دارای ذهنیت کارآفرینی یا روحیه کارآفرینی هستند، ابتکار عمل به خرج می دهند و برای ارتقای همکاران خود تلاش می کنند. آنها فرصت های رهبری را در آغوش می گیرند و آنچه را که می توانند در هر مرحله ممکن می آموزند. این ویژگی ها  در میان سایر موارد و افراد دارای تفکر کارآفرینی را از کارمندان متمایز می کند.

در اینجا برخی از تفاوت های کلیدی دیگر بین این دو فرآیند فکری وجود دارد.

  1. کارآفرینان بیشتر از کارمندان به وظایف فردی خود دست می زنند.

باور کنید یا نه، “چند وظیفه” در واقع یک چیز نیست. این فقط یک کلمه کلیدی است که به معنای پرش سریع از یک کار فردی به یک کار فردی دیگر است و کیفیت و تفکر را در طول مسیر قربانی می کند. این رفتاری است که تمرکز را از بین می‌برد و بهره‌وری را تضعیف می‌کند. تمایلی که کارآفرینان از آن اجتناب می‌کنند و کارمندان دچار آن می‌شوند.

کارآفرینان می دانند چگونه تمرکز کنند. آن‌ها می‌دانند که با قفل کردن در تکالیف و ادامه کار پس از تکمیل، سود بیشتری از کار خود می‌برند. کارمندان با این مفهوم دست و پنجه نرم می کنند. آنها توپ های زیادی را در هوا می گذارند و تعدادی را در این فرآیند رها می کنند.

  1. کارآفرینان ذهنیت «به سمت بعدی» دارند.

کارمندان اغلب روی اشتباهاتی که مرتکب شده‌اند ثابت می‌شوند. آنها تمایل دارند در مورد شکست فکر کنند و اجازه می دهند که اعتماد به نفس آنها را از بین ببرد. ناامیدی آنها را می خورد و دردسرها را فاجعه آمیز می کنند.

کارآفرینان خوبی ها را در شکست می بینند. آنها می دانند که هر اشتباهی یک تجربه یادگیری است. آنها می‌دانند که دنیا با هر خرابکاری تمام نمی‌شود. آنها کمی به موقعیت فکر می کنند، تعیین می کنند که چگونه می توانند آنچه را که در نتیجه آن آموخته اند به کار ببرند، و «به سراغ موقعیت بعدی می روند». ادامه این مقاله را در بخش دوم ذهنیت کارآفرین مطالعه کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *