راهنمای بهینه سازی نرخ تبدیل برای کسب و کارهای کوچک

نرخ های تبدیل همیشه بخشی از یک کسب و کار خواهند بود. شما زمانی را صرف ساخت یک محصول می کنید، وقتی را صرف طراحی سایت برای فروش آن می کنید، زمانی صرف بازاریابی می کنید و پس از آن، تازه این زمانی خواهد بود که مشتریان بالقوه آغاز به شروع راه خود می کنند. ولی اینطور نیست که هر کسی مشتری دائم سایت شما شود. بنابراین شما نیاز به استراتژی ها و تاکتیک هایی دارید تا بازنگری کنید و اغلب این ها از طریق بهینه سازی نرخ تبدیل انجام می شود.
یک کسب و کار می تواند واقعا خوب کارش را انجام دهد، ولی از نظر فروش، همیشه جا برای بیشتر و بهتر شدن، هم وجود دارد. اغلب، کسب و کار ما انجام شده است ولی نه به خوبی ای که ما پیش بینی کرده ایم. روش های سنتی بهینه سازی نرخ تبدیل، درباره ی بهبود وب سایت ما و Landing pages است که ما در اینجا نگاه عمیق تری به آن خواهیم داشت.

1- استفاده از ویدجت های بازاریابی
یکی از ویدجت های محبوب برای آمدن به بازار، در سالهای اخیر، ویدجت SumoMe می باشد. ویدجت همه کاره ای که انواع راه ها برای بهینه سازی وب سایت شما برای اهداف بازاریابی را ارائه کرده است. شما می توانید از ویژگی هایی که Smart Bar نامیده می شود استفاده کنید که یک header bar اضافه خواهد کرد به وب سایت شما که می توانید محتوای رایگان برای بازدید کنندگانتان به اشتراک بگذارید.
یک ویژگی Heat Maps نامیده می شود که اجازه خواهد داد به شما تا تعامل زنده ی وب سایت با بازدیدکنندگان، را رکورد کنید. به شما شانس این را خواهد داد تا رکوردهایتان را بازبینی کنید و بفهمید یک کاربر از کجا شروع کرده به مرور وب سایت و کجا به اتمام رسیده است. کلا آنچه می تواند برای بهبود تجربه ی navigation باشد را می توانید بازبینی کنید.

2- حل مشکلات خاص:
اغلب کسب و کارها تلاششان برای حل بیشتر و بهتر مشکلات است. وقتی در واقع تلاش می کنید برای حل 10 مشکل، با یک قطعه کد برنامه، ممکن است این، واقعا برای کسب و کار شما خطرناک باشد. وردپرس خودش را معرفی کرده است به عنوان یک پلت فرم وبلاگ نویسی، این مشخص نمی کند که آیا آن می تواند استفاده شود به عنوان یک پلت فرم خرید یا می تواند ساخته شود در یک سایت حراج. این یک پیغام است در حالیکه این واقعیت است که آن یک پلت فرم وبلاگ نویسی است.
کسب و کار شما بایستی همان ایدئولوژی را درباره ی محصولات خود داشته باشد. اگر شما در حال فروش یک پلت فرم بازاریابی ایمیل هستید، برای فروش خدمات جامع برای مدیریت ارتباط با مشتری تلاش نکنید.

3- تست های A/B/C ارزشمند هستند.
تست نسخه های مختلف وب سایت هنوز هم به عنوان یکی از راه های با ارزش و راحت است برای درک اینکه چگونه نسخه های مختلف سایت برای کاربرانتان کار می کنند. درک ساده از روانشناسی رنگ ممکن است روشی را که شما از رنگها روی وب سایتتان استفاده می کنید تغییر دهد.
واقعیت امر این است که هر زمانی که ما سایتمان را برای تبدیل ها بهینه سازی می کنیم در حال تغییر راهی هستیم که وب سایتممان به نظر می رسد. عناصر، تعداد تصاویری که ما استفاده می کنیم و حتی انتخاب رنگ هایی که ما ایجاد کرده ایم. ولی دقیقا چگونه بدانیم چه تغییراتی از افزایش یا کاهش در نرخ تبدیلمان ایجاد شده است؟ تنها راه برای یافتن این مورد، استفاده از استراتژی تست A/B است.

4- بهینه سازی محتوا
بازاریابی محتوا یک راه ارزشمند برای در معرض دید قرار گرفتن رایگان است. داشتن یک استراتزی خوب بازاریابی محتوا، و درک درستی از بازاریابی محتوای خود، برای موفقیت و رشد کسب و کار شما ضروری است.
نیازهای محتوایی معمولا در اطراف پرسش و پاسخ ها شکل خواهد گرفت، و قبل از اینکه شما بنشینید و آن تکه بزرگ محتوا را بنویسید ، شاید شما باید ابتدا مطالب خود را بررسی کنید برای پاسخ به پرسش های زیر :
این مطالب برای چه کسی نوشته شده است؟ چه نوع مشتریانی را هدف قرار می دهد؟ این محتوا چه مشکلات خاصی را تلاش می کند تا حل کند؟ چگونه این محتوا به بازدیدکنندگان کمک می کند تا گام های عملی بر دارند؟ ما در تلاش برای رسیدن به چه محتوایی هستیم؟
محتوای خوب ما را قادر خواهد کرد تا پاسخ همه ی این پرسش ها را بدهیم و به طور طبیعی به یک کسب و کار با استفاده از پاسخ های تاکتیکی، برای افزایش نرخ تبدیل کمک خواهد کرد.

5- موفقیت های مشتری
به عنوان یک کسب و کار، کار شما برا کمک به مشتریان برای رسیدن به هدف خاصی است، یا به عبارتی حل یک مشکل خاص.
فراتر از استفاده ابزاری آنها بیشتر مشتاق هستند برای آموزش و مرور محتوا درباره ی صنعتی که شما در حال کار در آن هستید، همه ی اینها، پتانسیلی برای مشتریان شما به وجود خواهد آورد به سمت موفقیت.
برای اینکه مشتریان موفقیتشان را به دست آورند روی موار زیر متمرکز شوید:
پشتیبانی مشتریان: در مورد ارائه خدمات پشتیبانی به مشتریان فعال باشید به خصوص به مشتریانی که ممکن است تجربه ی فنی کافی نداشته باشند.
تعامل مشتری: یک تیم داشته باشید از افرادی که به مشتریان از مرحله ی پیش از خرید تا مرحله ی مشتری شدن کمک کنند برای افزایش نرخ تبدیل. یک تجربه ی آنلاین به عنوان یک تجربه ی فیزیکی بایستی بدون نقص باشد.
آموزش مشتریان: اینجا جایی است که ما به سراغ محتوا می آییم. این می تواند وسیله ای باشد برای آموزش مشتریان در رابطه با آخرین بروزرسانی، راهنمایی، بینش و ارائه. این شامل بازاریابی ایمیل هم می شود.

و در آخر اگر ما بتوانیم تمام این موارد را با هم ترکیب کنیم در یک طرح استراتژیک، ما قابلیت افزایش نرخ تبدیل با اختلاف قابل توجه را خواهیم داشت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *