راهنمای کامل Google Core Web Vitals برای وردپرس

راهنمای کامل Google Core Web Vitals برای وردپرس

راهنمای کامل Google Core Web Vitals برای وردپرس

برای یک وب سایت وردپرس موفق، یک تجربه کاربری خوب ضروری است. تجربه کاربری قوی باعث ایجاد حس بسیار مثبت در بین کاربران می شود. اندازه گیری معیارهای عملکرد وب سایت وردپرس شما چندان آسان نیست زیرا باید به موارد بسیار زیادی توجه کنید.

Google Core Web Vitals برای وردپرس چیست؟

Google Core Web Vitals مجموعه‌ای از معیارهای عملکردی است که توسط Google برای درک و اندازه‌گیری UX وب‌سایت وردپرس ایجاد شده است. با استفاده از معیارهای Core Web Vitals صاحبان وب‌سایت‌ها می‌توانند به راحتی از عملکرد تجربه کاربران وب‌سایت خود اگاهی پیدا کنند. صاحبان وب سایت همچنین می توانند کمبود وب سایت وردپرس خود را متوجه شده و مهمترین آنها را اولویت بندی کنند.

هر اندازه گیری حیاتی وب اصلی بسیار مهم است و نقش بسیار مهمی در رتبه بندی صفحات گوگل دارد. همه Google Core Web Vital اکنون بر روی سه جنبه مهم UX تمرکز دارند :

  1. بارگذاری (Loading)
  2. ثبات بصری (Visual Stability)
  3. تعامل (Interactivity)

تمام این سه جنبه بر معیارهای مهم زیر متمرکز شده اند:

  1. LCP (Largest Contentful Paint)
  2. FID (First Input Delay)
  3. CLS (Cumulative Layout Shift)

اهمیت Google Core Web Vitals برای وب سایت وردپرس

اگر از طریق خرید هاست وردپرس و با راه اندازی وب سایت وردپرس خود یک کسب و کار آنلاین دارید، موفقیت شما بستگی زیادی به تجربه کاربری وب سایت شما دارد. کندی زمان بارگذاری، ناوبری دشوار، جایگزینی اشتباه متن و تصاویر، اندازه متن نمونه هایی از تجربیات بد کاربر هستند که نرخ پرش را افزایش می دهند. همچنین بر نرخ تبدیل وب سایت شما نیز تأثیر می گذارد.

Core Web Vitals ضروری است زیرا به شما کمک می کند تا تمام این جنبه های وب سایت خود را اندازه گیری کنید. Core Web Vital معیارهای دقیقی را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید از آنها برای پیدا کردن و رفع مشکلات UX در وب سایت خود و بهبود موارد ضروری استفاده کنید. علاوه بر استفاده از Core Web Vitals، گوگل عملکرد وب سایت شما را امتیازدهی می کند که بر نتایج جستجوی وب سایت شما نیز تأثیر می گذارد.

بنابراین Core Web Vitals نه تنها برای اندازه گیری تجربه کاربر بلکه برای بهینه سازی موتور جستجوی وب سایت شما نیز مهم است.

چگونه وب سایت خود را با تست های Core Web Vitals بررسی کنیم ؟

گوگل ابزارهای مختلفی را برای اندازه گیری و آزمایش حیاتی وب سایت شما ارائه می دهد. اینها ابزارهای اصلی حیاتی وب هستند .

  1. Google Search Console
  2. Google PageSpeed insight
  3. The Web vital Extensions
  4. Chrome DevTools

Google Search Console

Google Search Consoleابزاری برای اندازه گیری و درک ظاهر جستجوی وب سایت شما است. برای اینکه در نتایج جستجوی گوگل قابل مشاهده باشید، باید حساب خود را در کنسول جستجوی گوگل ارسال کنید. این ابزار کاملا رایگان است و امکانات بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. با استفاده از این ابزارهای رایگان می توانید عملکرد وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید. همچنین می توانید تجزیه و تحلیل نتایج جستجوی وب سایت خود را نیز از کنسول جستجوی گوگل مشاهده کنید.

کنسول گوگل سرچ

برای افزودن وب سایت خود به کنسول جستجوی گوگل، باید مالکیت وب سایت خود را تأیید کنید. اگر وب سایت خود را به کنسول جستجوی گوگل اضافه نکرده اید، حتما این کار را انجام دهید.

گزارش کنسول جستجوی گوگل به شما کمک می کند تا تشخیص دهید کدام کلمه کلیدی و صفحه در نتایج جستجو، بهتر عمل می کنند. همچنین می توانید برداشت و کلیک های موتور جستجوی خود را مشاهده کنید. می توانید پست و صفحات مهم خود را در نتایج جستجو فهرست کنید و URL های استفاده نشده را از نتایج جستجو حذف کنید. با استفاده از ابزارهای کنسول جستجوی گوگل می توانید گزارش های دقیقی از ظاهر و عملکرد جستجوی وب سایت خود دریافت کنید.

کنسول گوگل سرچ

Google Page Speed Insight

Google Page Speed insight یکی دیگر از ابزارهای محبوبی است که توسط گوگل برای اندازه گیری سرعت و عملکرد وب سایت شما توسعه یافته است. با استفاده از این ابزار، شما همچنین می توانید هسته حیاتی وب سایت خود را اندازه گیری کنید و گزارش را با داده های میدانی و آزمایشگاهی ارائه می دهد. علاوه بر این، گزارشی در مورد LCP، FID، CLS که ماتریس کلیدی حیاتی وب هستند ارائه می دهد.

استفاده از Google PageSpeed Insight بسیار آسان است. شما فقط باید به وب سایت بروید، URL وب سایت خود را اضافه کنید و روی دکمه تجزیه و تحلیل کلیک کنید.

Google PageSpeed Insight

به وب سایت شما یک گزارش دقیق از سرعت و عملکرد صفحه نشان می دهد. در اینجا می توانید گزارش FCP، LCP، FID و CLS وب سایت خود را مشاهده کنید. شما می توانید گزارش را برای دستگاه های موبایل و دسکتاپ مشاهده کنید.

Google Page Speed Insight

از قسمت Diagnose Performance Problems، می توانید تجزیه و تحلیل و توصیه های دقیق از بارگذاری سایت خود در یک محیط شبیه سازی شده را مشاهده کنید. از بخش فرصت‌ها می‌توانید توصیه‌ای را برای بهبود سرعت و عملکرد وب‌سایت خود مشاهده کنید. این پیشنهاد به شما کمک می کند تا وب سایت خود را سریع تر و روان تر بارگذاری کنید.

Google Page Speed Insight

همه این داده ها، داده های واقعی مرورگر هستند، بنابراین می توانید به راحتی مشکل را شناسایی کنید و اقدامات لازم را برای بهتر و سریعتر کردن وب سایت خود و بهینه سازی آن انجام دهید.

برنامه های افزودنی حیاتی وب

مرورگر وب Google Chrome افزونه‌ای را به شما پیشنهاد می‌کند که به شما امکان می‌دهد به Web Vitals وب سایت خود دسترسی داشته باشید و آن را درک کنید. افزونه کاملا رایگان است و می توانید آن را از فروشگاه افزونه گوگل کروم نصب کنید. این برنامه افزودنی رایگان به شما کمک می کند تا مشکلات FID و CLS را در وب سایت خود عیب یابی کنید.

برنامه های افزودنی حیاتی وب

می توانید از این افزونه برای تجزیه و تحلیل داده ها برای وب سایت وردپرس خود و سایر وب سایت ها نیز استفاده کنید.

Chrome DevTools

Chrome DevTools مجموعه ای از ابزارهای توسعه دهنده وب است که مستقیماً در مرورگر Google Chrome ساخته شده است. با ابزار توسعه کروم، می توانید موارد حیاتی وب سایت خود را در یک محیط آزمایشگاهی اندازه گیری کنید. برای دسترسی به Chrome DevTools در هر نقطه از وب سایت خود کلیک راست کرده و سپس بر روی گزینه inspect کلیک کنید. سپس به برگه lighthouse بروید، جایی که می توانید LCP و CLS وب سایت را اندازه گیری کنید.

Chrome DevTools

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *