راه کارهای امنیتی موثر برای حفاظت از نمایندگی هاست شما

نمایندگی فروش میزبانی وب در اشکال و پکیج های متفاوت در شرکت های مختلف ارائه میشود، تا برای افرادی که چند سایت طراحی و یا میزبانی می کنند مناسب باشد، نمایندگی فروش باعث افزایش سود شما می شود زیرا می توانید پکیج هایی متناسب با نیاز مشتری خود با قیمت متفاوت ارائه دهید و هر چه تعداد پروژه های شما بیشتر باشد سود بیشتری برای شما خواهد داشت.
نکاتی برای نمایندگان فروش وجود دارد که در صورت عدم رعایت آنها پروژه های کمتری خواهند داشت.

نمایندگی فروش میزبانی وب برای اکثر افراد مناسب است، چه یک سایت کوچک باشد و چه برای فروشگاه های وب سازمان های بزرگ دیجیتال باشند میتوانند از نمایندگی فروش میزبانی وب استفاده کنند. سرویس نمایندگی هاست اغلب یک راه کاربردی و قابل اجرا برای افزایش درامد است.

یکی از راه های داشتن نمایندگی میزبانی وب، استفاده از سرویس های هاست اشتراکی است. در این سرویس ها معمولا از کنترل پنل های معتبر جهانی استفاده می شود. به عنوان مثال پویاسازان کنترل پنل های پلسک و سی پنل را ارئه می دهد.
در صورتی که سرویس نمایندگی شما ایده آل باشد شما به صورت ناگهانی با سود خوبی مواجه میشود اما متاسفانه ما در جهان ائده آل زندگی نمی کنیم. نمایندگان فروش میزبانی وب همواره با 2 چالش مواجه هستند:

• شکاف های امنیتی: اولین چالش شکاف های امنیتی است که در فرم های مختلف مانند حملات تزریق SQL، مالورها و حملات بروت فورس میتوان اشاره کرد.

• وجود سایت های پر صدا در همسایگی نمایندگی شما: دومین چالش است و زمانی اتفاق می افتد که یکی از مشتریان شما یا مشتریان دیگر در سرور شروع به استفاده بیش از حد مجاز از منابع سرور می کند و بر عملکرد وب سایت سایر مشتریان تاثیر می گذارد.

اگر چه ممکن است شما تحت تاثیر یکی، یا هر دو این چالش ها قرار بگیرید زیرا شما در یک شبکه هستید و از سایرین تاثیر می گیرید در این صورت عملکرد وب سایت کاهش می یابد و یا وب سایت ها به طور کامل داون می شوند و باعث شکایت مشتریان می شود همچنین بر نام تجاری شما تاثیر منفی خواهد داشت.
خوشبختانه، گام هایی وجود دارد که می توانید از این چالش ها تا حد زیادی جلوگیری کنید و اطمینان حاصل کنید که نمایندگی فروش شما برای سالهای سال ادامه خواهد داشت.
1. ارائه گواهی های SSL به همه مشتریان خود
در گذشته امکان ارائه ssl به تمام مشتریان یک سرور امری غیر قابل قبول بوده است اما امروزه این مورد امری ضروری است که انتقال اطلاعات اینترنتی به صورت رمز گذاری شده انجام شود. در گذشته ssl های رایگان به صورت محدود بوده اند امروزه ssl های رایگان زیادی از شرکت های مختلف ارائه می شود که می توانید دریافت و بر روی سرویس های خود نصب نمایید.
ارائه گواهینامه SSL به مشتریان شما به دلایل مختلف، یک حرکت هوشمند است. یکی از این دلیل ها واقعیت نیاز به رمزنگاری برای جلوگیری از شنود هکرها است در این صورت امکان استراق سمع برای هکرها سخت می شود. همچنین داشتن ssl باعث بهبود رتبه بندی سایت شما در موتور های جستجوگر می شود و در نهایت به بهبود و رضایت مشتری کمک می کند.

2. ارائه CDN به همه مشتریان شما
هر بار که سرور شما درخواست پروسس را پردازد، احتمال دارد که درخواست های ارسال شده مخرب باشد. بنابراین، اگر شما می توانید تعداد درخواست ها را به سرور خود کاهش دهید، همچنین می توانید تعداد حملات پنهانی را به سیستم خود کاهش دهید.
CDN ها یک راه بسیار موثر برای ارسال درخواست از سرور شما به سرویس دهندگان CDN و کاهش اثرات حمله در سرور شما هستند. CDN ها غالبا ارزان هستند، اما امروزه بسیاری از ارائه دهندگان CDN مانند CloudFlare ارائه دهنده سرویس های رایگان هستند که شامل کاهش ابتدایی حملات DDoS و بهبود امنیت سایت های مشتری شما می شوند. CloudFlare و رقبای آن، خدمات دیگری با ویژگی های امنیتی اضافه ای ارائه می دهند که خدمات اضافی آنها مشمول هزینه است اما باعث افزایش سطح امنیت شما می شوند.
همچنین CDN ها مزایای عملکردی را ارائه می دهند که می توانند به طور چشمگیری عملکرد سایت های مشتریان خود را بهبود بخشد و به SEO کمک کند. بنابر این استفاده از CDN ها برای مشتریان شما یک حرکت هوشمندانه است که می تواند به بهبود عملکرد نمایندگی شما کمک کند.

3. ModSecurity را فعال کنید
ModSecurity یک فایروال وب برنامه ای است که توسط اکثر وب سرورها پشتیبانی می شود، از جمله Apache، Nginx و IIS. ModSecurity وب سایت ها را در برابر انواع حملات ، کارهای اشتباه کاربر ، injection SQL، تروجان ها، session hijacking ، و دیگر سوء استفاده های معمول محافظت می کند.
پیاده سازی فایروال نرم افزاری وب، مانند ModSecurity می تواند به طور چشمگیری امنیت وب سایت های مشتریان را بهبود بخشد، به ویژه هنگامی که شما در نظر بگیرید 70 درصد از تمام حملات در سطح برنامه کاربردی انجام می شود. اما به یاد داشته باشید، ModSecurity یک امر تکمیل نشده است ونیاز است به روز رسانی ها را به طور منظم اعمال کنید. در این صورت میتوانید به صورت منظم سرور خود را از لحاظ امنیتی بررسی کنید.
با این حال، اگر شما مانند بیشتر نمایندگان مجاز به میزبانی هستید، ممکن است زمان و مهارت لازم برای مدیریت ModSecurity نداشته باشید. به همین دلیل مهم است که مطمئن شوید که شما با یک شرکت معتبر میزبانی وب کار می کنید که ModSecurity را درک می کنند و اطلاعات کافی برای مدیریت این مورد دارند.
4. نصب CloudLinux
کنترل پنل ها قابلیت های فراوانی را ارائه می دهند که باعث می شود مدیریت نمایندگی میزبانی وب شما آسانتر شود. با این حال، یک چیز که آنها فاقد آن هستند، راهی برای اطمینان از اینکه مشتریان تنها در مورد منابع سرور اگر بیشتر استفاده کردند چه نتیجه ای دریافت میکنید.از آنجا که آنها این کنترل پنل ها این قابلیت را ندارند، متاسفانه یک مشتری از نظر افزایش ترافیک وب سایت می تواند منجر به تخریب عملکرد برای برخی از مشتریان دیگر شما شود. در موارد شدیدتر، تمام مشتری شما در حال اجرا بر روی سرور می تواند درگیر شوند.
CloudLinux یک سیستم عامل مبتنی بر لینوکس است که برای سرویس های هاست اشتراکی طراحی شده است. سرور پایدار تر، امنیت بیشتر با جداسازی هر هاست از هاست دیگر در cloudlinux انجام میشود. در این سرورها اسکریپت ها و فایل های مخرب هاست های دیگر بر روی یکدیگر تاثیر ندارند و نمی توانند هاست های دیگر را الوده کنند.Cloud linux بر روی هاست های لینوکسی با کنترل پنل Cpanel در حال حاضر ارائه شده است. هاست لینوکس خارج از ایران پویاسازان از Cloudlinux استفاده می کند.
5. به روز رسانی نرم افزار به صورت منظم
به طور منظم پچ کردن اجزای نرم افزاری مانند سیستم عامل، کنترل پنل، پایگاه داده، CMS و پلاگین ها برای کاهش خطر ابتلا به نقص امنیتی که بر روی مشتریان تاثیر می گذارد، بسیار مهم است. برخی از میزبانهای میزبانی وب از لحاظ کمبود منابع، مهارت ها یا هر دو، این موارد را انجام نمی دهند و زمانی که به مشکل برخوردند اقدام می کنند که این مورد باعث ضرر انها میشود.
اگر خودتان را در یک وضعیت مشابه قرار دهید (زمان کافی، مهارت ها یا هر دو را نداشته باشید)، من شما را به استفاده از یک ارائه دهنده میزبانی وب که میتواند به شما کمک کند تشویق می کنم. برای مثال پویاسازان به طور منظم پچ های سیستم عامل، کنترل پنل و پایگاه داده ها را انجام می دهد همچنین در بازه زمانی های مختلف از کاربران خود میخواد به روز رسانی های CMS های خود را انجام دهند. خدماتی مانند این اغلب می تواند در حفظ مشتریان شما و کسب و کار نمایندگی فروش شما سودآور باشد.
6. استفاده از احراز هویت دوسطحی
احراز هویت دوسطحی به شدت خطر هک برای سایت ها را کاهش میدهد. احراز هویت دوسطحی علاوه بر استفاده از نام کاربری/رمز عبور شما با یک برنامه ثانویه هویت شما را تشخیص میدهد.

امیدوارم که شما این راهکارهای امنیتی را مفید بدانید. پیاده سازی راهکار های ارائه شده تا حد زیادی باعث بهبود امنیت میزبانی نمایندگی فروش شما خواهد شد و اطمینان حاصل خواهد کرد که مشتریان شما برای سال های زیادی خوشحال هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *