بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یک روش تثبیت شده در ایجاد و ارائه ی محتوای ثابت و ماندگار برای استفاده ی مخاطبان خاص است. با انجام درست این کار یعنی رسیدن به مخاطبان هدف و بازاریابی محتوای موثر، شما به راحتی می توانید به سمت سود هدایت شوید.
پنج قدم برای رسیدن به بازاریابی محتوای موثر وجود دارد: از تعریف اهداف تا اجرای استراتژی، یاد می گیرید چگونه طرح بازاریابی محتوایتان را بهینه کنید و آن را مناسب برای موتورهای جستجو و رسانه های اجتماعی نمایید.
اولین قدم در هر استراتژی موفقیت آمیز،این است که اهداف روشنی تعیین نمایید. اینکه کسب و کار شما با این ابتکار عملها، امید رسیدن به کجا را دارد؟ اینکه شما چگونه موفقیت هایتان را محک می زنید؟ استفاده از شاخص های قابل سنجش برای محک موقعیت فعلی شما، و جایی که شما می خواهید برسید را ساده تر می سازد تا نتایج کار را ررسی کنید و تعیین کنید که آیا مطالب شما عملی هست یا خیر؟
از اینجا به بعد، با اهداف در ذهن، مهم این است که مخاطب هدفتان را بشناسید. و همینطور جمعیت هدفی که می خواهید به آن برسید. یک راه برای رسیدن به شناخت مخاطب، این است که توصیفاتی از مشتریان قدیمی را بررسی نمایید این را از تجارب خود می توانید به دست آورید و همینطور با صحبت کردن مستقیم.
با شناخت مخاطب هدفتان شما می توانید محتوایی ایجاد نمایید که با آن پر آوازه شوید. شما برای دستیابی به این هدف ناچارید مخاطبان هدف را شناسایی نمایید.
هنگامی که شما اهدافتان را مشخص کرده و مخاطب هدف را شناختید، زمان آن است که طرح محتوا را ایجاد نمایید. زمانی که می خواهید طرح را ایجاد نمایید، این چک لیست را مد نظرتان داشته باشید: موارد موجودتان را به وجود آورید، رقبای خود را بشناسید، آگاه باشید از آنچه شما و کمپانی شما قادر به انجام آن است با ایجاد یک تقویم محتوایی اهدافتان را سازماندهی کنید تا به آنها نزدیک شوید. با در دست داشتن طرح محتوا، حال، نیاز است شما راه های مشخصی که شما را به مخاطب هدف می رساند مشخص کنید. این مورد می تواند از طریق رسانه های اجتماعی، روابط عمومی و بهینه سازی موتورهای جستجوگر یا SEO انجام شود.
مهم این است که تاکتیکهایی را در نظر بگیرید و محتوایی ایجاد کنید که برای انجام خوب در کاناهای توزیع طراحی شده باشد.
با توجه به مطالب انستیتوی بازاریابی به طور میانگین، بازاریابان B2B برای رسیدن به اهداف خود هشت محتوای متفاوت بازاریابی را به کار می گیرند که به این معناست که هشت راه وجود دارد که آنها محتوای خود را با مشتریانشان مرتبط کنند.
وقتی شما محتوای خود را منتشر می کنید مهم است که به خاطر داشته باشید تست و آنالیز نتایج را حتما انجام دهید. انجام آن به شما کمک می کند بفهمید طرحتان چگونه و درچه مکانهایی می تواند به خوبی انجام شود و در چه جاهایی نه.
در نهایت با این اطلاعات شما می توانید وضعیت شرکت خود را بهبود ببخشید از طریق طرح محتوای بعدی خود به سمت مخاطبان بیشتر.
استراتژی خود و مطالب خود را اصلاح کنید و برای توسعه ی بازاریابی محتوا، این روند را مرتب تکرار نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *