ردیابی تاریخچه کاربران در وردپرس

آیا تا به حال خواسته اید تاریخچه کاربران را در وردپرس ردیابی کنید؟ اغلب اوقات، چندین کاربر مختلف در یک وب سایت وجود دارد. با این حال، شما نمی‌توانید به‌طور پیش‌فرض چیزهایی را که از سوی این کاربران در سایت شما  اتفاق می‌افتد ردیابی کنید. برای این کارنیاز است از افزونه ها استفاده کنید. خب حالا با استفاده از افزونه ای به نام Simple History می توانید به راحتی تمامی تغییرات اخیر یک سایت را مشاهده کنید. این افزونه به شما این امکان را می دهد که به راحتی تاریخچه وردپرس را از چندین جنبه مختلف بررسی  کنید.

 

چرا باید تاریخچه کاربران را در وردپرس ردیابی کنید؟

 

اگر صاحب یک وب سایت هستید، و  می خواهید تمام رویدادهای مهمی را که در داشبورد مدیریت وردپرس رخ می دهد، ردیابی کنید. این امر به ویژه در صورتی که وب سایتی داشته باشید که کاربران زیادی دارد که همه کارهای متفاوتی انجام می دهند.برای شما مهم تر می باشد ردیابی همه تغییرات اخیر به شما این امکان را می دهد که ببینید کاربران چه عملکردهایی را انجام داده اند. اگر مشکلی پیش آمد، می‌توانید تاریخچه را نیز پیگیری کنید تا ببینید چه اتفاقی ممکن است افتاده باشد. علاوه بر این، با یک پلاگین قوی که تاریخچه کاربران را ردیابی می کند، می توانید تقریباً هر اتفاقی را که در سایت اتفاق می افتد ردیابی کنید، نه فقط زمانی که کاربران وارد و خارج می شوند. بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه می توانید به راحتی تاریخچه کاربر را در وردپرس ردیابی کنید.

پلاگین Simple History

 

 

یک افزونه عالی به نام Simple History. وجود دارد این افزونه یک تاریخچه کامل کاربر در سایت شما را نشان می دهد. این به شما امکان می دهد تمام رویدادهای مهمی را که رخ می دهند ردیابی کنید.  از امکانات این افزونه به موارد زیر می شود اشاره کرده :

  • امکان مشاهده اینکه چه کاربری یک پست یا صفحه را اضافه، به روز کرده یا حذف کرده است
  • ببینید چه کسی پیوست‌ها را اضافه، به‌روزرسانی یا حذف کرده است
  • مشاهده کنید چه کسی طبقه بندی ها را اضافه، به روز کرده یا حذف کرده است
  • پیگیری اینکه کدام کاربران نظرات را ویرایش کرده اند
  • اطلاعاتی در مورد ویجت های اضافه شده، به روز شده، حذف شده دریافت کنید
  • اطلاعات مربوط به افزونه های فعال و غیرفعال شده را مشاهده کنید
  • ردیابی تغییرات پروفایل کاربر
  • همه ورود کاربران را ردیابی کنید
  • مشاهده تمام واردات و صادرات داده ها و ویرایش های منو

اساسا، Simple History به شما این امکان را می دهد که تمام تغییرات اخیر در وردپرس را تقریباً برای هر چیزی که قابل تصور است ردیابی کنید. این افزونه سبک است و راه اندازی و استفاده از آن بسیار آسان است.

 

Simple History را نصب و فعال کنید

برای ردیابی تاریخچه کاربران در وردپرس، باید افزونه Simple History را نصب و فعال کنید. شما می توانید این کار را از صفحه افزونه های داشبورد مدیریت خود انجام دهید.

پس از نصب و فعال سازی افزونه، روی Settings > Simple History کلیک کنید. این در منوی سمت چپ داشبورد شما قرار دارد. انجام این کار شما را به صفحه تنظیمات مربوط به افزونه می برد و می توانید آن را پیکربندی کنید.

 

ردیابی تاریخچه کاربران وردپرس

اکنون که در صفحه تنظیمات هستید، اجازه دهید نگاهی سریع به تنظیمات بیندازیم. سه تب اصلی را در این صفحه خواهید دید. آن ها هستند:

  • Settings
  • Export
  • Debug

تنظیمات (Settings  ):

چند چیز ساده برای انتخاب در برگه تنظیمات وجود دارد. ادامه دهید و این موارد را اجرا کنید و تنظیمات افزونه را به صورتی که دوست دارید پیکربندی کنید.

روی دکمه “Save Changes” کلیک کنید تا تمام تنظیمات پیکربندی شما ذخیره شود.

 

صادرات : Export

برگه ” Export ” به سادگی به شما امکان می دهد ازیک تاریخچه کامل کاربر وردپرس خروجی بگیرید. می توانید این کار را در قالب JSON یا CSV انجام دهید.

اشکال زدایی  Debug:

برگه « Debug» همه چیزهایی که با افزونه در حال انجام است را به شما نشان می‌دهد و به شما پیشنهادهایی برای اشکال‌زدایی موقعیت‌هایی که ممکن است ایجاد شود ارائه می‌دهد. به عبارت دیگر، می تواند در هنگام عیب یابی افزونه بسیار مفید باشد.

 

نحوه مشاهده تاریخچه کاربران در وردپرس

 شما می توانید تاریخچه کاربری وردپرس را بر اساس گزینه هایی که در تنظیمات انتخاب کرده اید به دو صورت مشاهده کنید. آنها عبارتند از:

  • روی داشبورد
  • به عنوان یک صفحه در زیر منوی داشبورد

در این متن  ما تاریخچه کاربری در وردپرس را از داشبورد مشاهده خواهیم کرد. روی Dashboard > Simple History کلیک کنید.

از این قسمت  برخی از گزینه های جستجو را مشاهده خواهید کرد. شما می توانید تمام تغییرات اخیر در وردپرس را در اینجا مشاهده کنید زیرا در زیر گزینه های جستجو لیست شده اند. یا، می‌توانید از فیلدهای جستجو برای محدود کردن عملکردهای خاص به تاریخ، کلمات کلیدی، کاربران و سطوح گزارش استفاده کنید.

اکنون، اگر به پایین اسکرول کنید، لیستی از تمام تغییرات وردپرس را مشاهده خواهید کرد، چه با تنظیمات جستجوی پیش‌فرض و چه با معیارهای جستجویی که در آن قرار داده‌اید فهرست شده‌اند.

 

شما اکنون می توانید  با موفقیت تمام تاریخچه کاربران را در وردپرس ردیابی می کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *