ریدایرکت 301 چیست

ریدایرکت 301 یک تغییر مسیر دائمی به یک آدرس URL دیگر است. ریدایرکت 301 بازدیدکنندگان سایت شما و موتورهای جستجو را به یک URL متفاوت از آنچه که ابتدا در مرورگر خود تایپ کرده اید و یا از صفحه نتایج جستجوی خود انتخاب کرده اید، هدایت می کند.

این نوع از ریدایرکت، راه حلی برای حفظ مجوزهای مربوط به وب سایت شما در رتبه های کسب کرده در موتورهای جستجو می باشد. این کار به کاربران کمک می کند به راحتی به محتوای سایت شما در زمانی که ادرس URL شما تغییر پیدا می کند، دسترسی داشته باشند. (بدون اینکه نیازی باشد آدرس جدید را در URL تایپ کنید و در موتورهای جستجو به دنبال آنها باشید)

در اینجا ما درباره جزئیات مربوط به ریدایرکت 301 صحبت خواهیم کرد و اینکه چرا وب سایت از ریدایرکت 301 استفاده می کنند؟

ریدایرکت 301 چیست؟

ریدایرکت 301 در واقع یک تغییر مسیر دائمی از یک URL  به URL دیگر می باشد. ریدایرکت 301 بازدیدکنندگان سایت شما و موتورهای جستجو را به یکURL متفاوت با آن چیزی که آنها در مرورگر خود تایپ کرده اند و یا در صفحه جستجو مربوط به موتورهای جستجو روی آن کلیک کرده اند ، هدایت می کند. این ریدایرکت کمک می کند تا وب سایت ها رتبه های خود را در موتورهای جستجو حفظ کنند.

با یک مثال راحت تر می توانید این مورد را درک کنید، شما با تایپ دو آدرسURL زیر به یک صفحه وارد می شوید در صورتی که این دو آدرس متفاوت هستند. با کمک ریدایرکت 301 شما می توانید تمام بازدید کنندگانی که به یکی از این دو آدرس مراجعه می کنند را به یک سایت واحد هدایت کنید:

  • pouyasazan.org
  • http:// blog.pouyasazan.org

این کار باعث بهبود بخشیدن رتبه بندی شما در موتورهای جستجو خواهد شد و از ایجاد Duplicate شدن اطلاعات جلوگیری می کند.

3 دلیل برای استفاده از ریدایرکت 301 در زیر آورده شده است:

  • برای کوتاه کردن URL ها و استفاده هوشمند از توافقنامه های معمولی وب مانند http://www. به این معنا که با وارد کردن نام دامنه به صورت خودکار آنها به  “نام دامنه. http://www ” ریدایرکت خواهد شد.
  • برای تغییر نام یک وب سایت، در این حالت می توانید تمام آدرس های گذشته را به آدرس های جدید ریدایرکت کنید در این صورت می توانید بازدید کنندگان قبلی خود را به وب سایت جدید خود هدایت کنید.
  • برای هدایت ترافیک های مربوط به URLهای مختلف یک سازمان به سمت یکURL می توان از این روش استفاده کرد.

درسناریوی دوم ، زمانی که یک شرکت در حال تغییر نام تجاری خود است می تواند از ریدایرکت 301 جهت لینک های قدرتمند خود و انتقال بازدیدکنندگان از این لینک ها به سایت جدید استفاده کند با این کار بازدیدکنندگان می توانند به اطلاعاتی که به دنبال آن ها بوده اند دسترسی داشته باشند.

در سناریوی سوم بعضی از برندهای تجاری برای حفظ برند خود، نام دامنه های مشابه با برند خود را ثبت می کنند و برای حفظ بازدیدکنندگان خود نام های تجاری مشابه را با استفاده از ریدایرکت 301 به نام تجاری اصلی شرکت خود ریدایرکت می کنند. با این روش ترافیک به سمت نام تجاری اصلی هدایت خواهد شد و تمام بازدیدکنندگان با یک نام تجاری در ارتباط خواهند بود. البته دلایل دیگر مانند کوتاه کردن URLها و یا جلوگیری از ایجاد محتوای Duplicate نیز می تواند دلیل استفاده از ریدایرکت 301 باشد.

چه تفاوتی بین ریدایرکت 301 و سایر ریدایرکت ها وجود دارد ؟

به طور کلی ریدایرکت 301 برای بهینه سازی رتبه بندی موتورهای جستجو، بهتر از سایر ریدایرکت ها است زیرا ریدایرکت 301 به صورت دائمی ، ریدایرکت را انجام می دهد. ولی سایر ریدایرکت ها مانند ریدایرکت 302 و 307 این انتقال را به صورت موقت انجام خواهند داد، انتقال دائمی به لینک های درست باعث می شود وب سایت ها بتوانند رتبه بندی خود را در موتور های جستجو حفظ کنند.

موقعیت های کمی وجود دارد که ریدایرکت 302 بهتر از ریدایرکت 301 باشد برای مثال زمانی که یک وب سایت تحت تعمیر و نگهداری است و به صورت موقت می خواهید بازدید کنندگان را به یک وب سایت جدید هدایت کنید می توانید از ریدایرکت 302 بجای ریدایرکت 301 استفاده کنید.

نتیجه گیری :

  • ادرس های http://  و http://www.  دو ادرس متفاوت در URL هستند. اما اکثر مردم آنها را یک URL  در نظر می گیرند و برای دسترسی به سایت ها ممکن است از یکی از این دو URL استفاده کنند. ریدایرکت 301 به شما این امکان را می دهد که بازدید کنندگان از هر دو URL را به یک URL واحد هدایت کنید و با این روش رتبه خود در نتایج موتورهای جستجو را بهبود ببخشید.
  • قبل از راه اندازی یک وب سایت جدید بهتر است ریدایرکت های مربوط به 301 را بر روی وب سایت خود اعمال کنید تا مطمئن شوید هیچ کدام از ترافیک های که به سمت سایت شما می آیند از دست نمی روند. پوياسازان براي خريد هاست و ثبت دامنه جهت راه اندازي سايت می تواند شما رو ياري کند.
  • تقریبا در همه موارد باید از ریدایرکت دائمی 301 بجای ریدایرکت های موقت 302 و 307 در تنظیمات سایت خود استفاده کنید. مگر در مواقعی که نیاز به ریدایرکت موقت دارید، برای مثال در زمان تعمیر و نگهداری وب سایت خود ریدایرکت 301 با حفظ لینک ها به صورت دائمی باعث افزایش رتبه وب سایت شما در موتورهای جستجو خواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *