سئو کلاه سیاه، کلاه سفید و کلاه خاکستری، تکنیک هایseo

تکنیک های جستجوگرها مانند کلاه سیاه، سفید و خاکستری سال هاست که در حال استفاده است. تمام تکنیک های جستجوگرها در تکنیک های SEO تاثیر مثبت و منفی بر  روی سایت، وب سایت و یا وبلاگ شما می گذارند.

همیشه رقابت شدید در پیدا کردن جایگاه برتر در جست و جوی گوگل وجود دارد. یک کسب و کار خوب اینترنتی برای رسیدن به جایگاه بالا در جست و جوی گوگل، نیازمند مقدار قابل ملاحظه ای از پول و زمان است. تبدیل شدن به بالاترین سایت جست و جوی گوگل، ترافیک بیشتری برای کسب و کار شما ایجاد می کند و همچنین درآمد بیشتری را به ارمغان می آورد.  برخی افراد از روشی برای SEO استفاده می کنند که از  نظر موتور های جست و جو صحیح نیستند، که این روش SEO به عنوان روش سئو کلاه سیاه شناخته می شود.

مردم برای تبلیغات صدها و یا میلیون ها دلار به سازمان های جستجوگر اینترنتی، هزینه می پردازند. شما می توانید با دقت بیشتر در سئو و با استفاده از نکات و ترفندهای اساسی جست و جو گرها،اقدام به بهینه سازی سایت و یا محتوای وب خود نمایید.

سئو فرآیند بدست آوردن ترافیک بیشتر، از نتایج جست و جوی آزاد و طبیعی در موتورهای جست و جو است. سئو  اغلب در مورد ایجاد تغییرات کوچک در بخش های مختلف وب سایت شما مورد استفاده است. این تغییرات برای بهبود و پیشرفته شدن محتوای سایت شما هستند. زمانی که ما آن را با سایر بهینه سازی ها ترکیب کردیم، آنها می توانند تاثیر قابل توجهی بر عملکرد کاربر وب سایت در نتایج جست و جوی اولیه داشته باشند.

بهینه سازی موتور جست و جو، تنها نتایج جست و جوی اولیه را تحت تاثیر قرار می دهد، و تاثیری در نتایج حمایت شده یا پرداخت شده مانند Yahoo، Google و یا AdWords ندارد.

 

انواع بهینه سازی برای موتورهای جست و جو:

1- سئو کلاه سفید

2- سئو کلاه سیاه

3- سئو کلاه خاکستری

 

1- سئوکلاه سفید:

یک تکنیک آهسته و پایدار برای افزایش در رتبه بندی سایت است. سئو کلاه سفید شامل نکات بهینه سازی، استراتژی ها، تکنیک ها و تاکتیک هایی است که روی مخاطبان موتور جست و جوی گوگل مورد استفاده قرار می گیرد.

نتیجه گرفتن از این روش بسیار سخت است.

برخی از تکنیک های سئوکلاه سفید در زیر ذکر شده است.

– توسعه محتوا با کیفیت بالا

شما می توانید برای بهینه سازی سایت خود از ارائه یک محتوای منحصر به فرد، که به خوبی نوشته شده است استفاده کنید. هدف موتورهای جست و جو نشان دادن مناسب ترین وب سایت به کاربر نهایی است.

استفاده از نشانه گذاری ساختاری (معنایی)

نشانه گذاری ساختار معنایی، به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای صفحه وب شما را درک کنند.انتخاب و استفاده از عنوان مناسب، بسیار مهم است، زیرا موتور جستجوی گوگل، مواردی که دارای عنوان مناسب هستند را بهتر نمایش می دهد.

– عنوان ها و متا داده(Meta Data)

متا دادها شامل جواب سوالاتی درباره داده ها می باشد که باعث سهولت در فهم، ویژگیها و چگونگی استفاده از داده می شود و در حقیقت صفات و خصوصیات داده ها را تشریح می کنند.

ارائه صفحات با عناوین مناسب و متا داده ها در سئو بسیار حیاتی است. پیش از این، عناصر کلیدی Meta،  توضیحات و Meta کلمات کلیدی، مورد استفاده قرار می گرفتند که موتورهای جستجوگر اکنون به آنها اهمیت کمتری می دهند. البته هنوز اگر به درستی استفاده شوند، مفید هستند. عنوانی که هر متن نمایش می دهد، تایید کننده این است که چه محتوایی ممکن است داشته باشد. بنابراین مطمئن شوید که صفحات خود را صحیح در معرض نمایش قرار می دهید.

بهینه سازی HTML و استفاده از کلید واژه موثر

وب سایت خود را با کلمات کلیدی مناسب و عبارات کلیدی ایجاد کنید. از کلمات و عبارات کلیدی که در وب سایت شما به طور موثر شناسایی شده، استفاده کنید.

– کیفیت لینک ورودی

داشتن لینک های ورودی به وب سایت بسیار مهم است، اما لینک های خوب و لینک های بد هم وجود دارد.

لینک های خوب، صفحات وبی هستند که مربوط به محتوای صفحه شما هستند و با صفحات شما به نوعی ارتباط دارند.

لینک های بد، صفحات وبی هستند که هیچ ارتباطی با محتوای صفحه شما ندارند.

2- سئو کلاه سیاه (Black hat SEO)

سئو کلاه سیاه، عملی است که به وسیله آن رتبه وب سایت را در موتورهای جستجو با استفاده از نقض کردن قوانین به صورت موقتی بالا می برند و در صورتی که موتور جستجوگر این مورد را مشاهده کند سایت شما از جستوجو در موتورهای جستجوگر محروم میشود. افرادی که از سئو کلاه سیاه استفاده میکنند در واقع میخواهند به هر قیمتی رتبه خود را در موتورهای جستجوگر بالا ببرند. بیشتر هکرها، ویروس نویسان از سئو کلاه سیاه استفاده میکنند.

تکنیک های کلاه سیاه سئو

برای استفاده از سئو کلاه سیاه تکنیک هایی وجود دارد از جمله:

مخفی سازی محتوا و لینک ها

موارد مرتبط با کلمات کلیدی

اسپمینگ

ارجاع بازدیدکننده به لینک متفاوت توسط موضوع جستجو شده

محتوای تکراری

3- سئو کلاه خاکستری

این روش بین دو روش دیگر می باشد و مورد استفاده افراد زیادی است. افراد فعال در این سئو، از روش هایی استفاده می کنند که باعث بهبود در رتبه بندی سایت می شود. البته این روش یک روش اصولی است وغیرقانونی نمی باشد.

به عنوان مثال خرید بک لینک از دید موتور جستجوگر گوگل کاملا ممنوع است اما اگر به صورت هوشمندانه و با کمک یک متخصص سئو انجام شود باعث افزایش رتبه سایت شما خواهد شد. دقت داشته باشید اگر از سئو کلاه خاکستری به صورت صحیح استفاده نکنید به شدت رتبه سایت شما را تحت تاثیر قرار میدهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *