سرور اختصاصی چیست؟

سرور اختصاصی چیست؟

سرور اختصاصی چیست؟

اگر بار اول شما نیست، ممکن است انواع مختلف میزبانی موجود در سراسر جهان را بررسی کرده باشید. اکثر کاربران وب، خدمات هاست اشتراکی را متناسب با نیازهای وب سایت خود انتخاب می کنند.

برخی از افراد سرور اختصاصی مجازی (VPS) را برای یک پلت فرم میزبانی امن تر و خصوصی تر انتخاب می کنند. مجموعه نسبتاً خاصی از مخاطبان سرور اختصاصی را انتخاب می کنند. اگر تعجب می کنید که سرور اختصاصی چیست؟

قبل از بررسی جزئیات، اجازه دهید به سرعت تعریف ان را برای درک بهتر مرور کنیم.

سرورهای اختصاصی

سرورهای اختصاصی سرورهای فیزیکی سطح بالایی هستند که به طور خاص برای مشتریان میزبان اختصاصی طراحی شده اند. به طور کلی، شرکت های بزرگ و نهادهای IoT سرورهای اختصاصی را انتخاب می کنند. این سرورها برای میزبانی وب سایت های پربازدید، برنامه های کاربردی مبتنی بر وب، پلتفرم های دیجیتال و سایر خدماتی که نیاز به هاست دارند، ایده آل هستند.

سرورهای اختصاصی یکی از گران ترین گزینه های هاست در بازار جهانی هستند. آنها عملکرد بالا را ارائه می دهند و پایگاه داده های بزرگ را بدون خراب کردن وب سایت ذخیره می کنند.

تفاوت آن با سایر انواع هاست چیست؟

اگر می خواهید فاکتورهای اصلی را که میزبانی اختصاصی را از سایر انواع هاست متمایز می کند، بدانید، ما اطلاعات مورد نیاز شما را پوشش داده ایم.

تفاوت اصلی در قابلیت های میزبانی سرورها نهفته است. هاست های اختصاصی با ارائه منابع اختصاصی، پهنای باند و فضای ذخیره سازی به یک مشتری پاسخ می دهند. سرورهای هاست اشتراکی یک پلت فرم مشترک را برای چندین مشتری فراهم می کنند. چنین پلتفرم هایی دارای پروتکل های ایمنی ضعیف و پهنای باند محدود برای تک تک اعضا هستند.

سرورهای مجازی (VPS) از فناوری مجازی سازی برای ایجاد ماشین های سرور مجازی با حریم خصوصی اختصاصی استفاده می کنند. اگرچه مشتریان سرور اصلی را به اشتراک می گذارند، اما می توانند بدون تأثیر بر عملکرد یکدیگر به منابع دسترسی داشته باشند.

سرور اختصاصی کارآمدترین راه حل هاست در بازار رقابتی است. این آزادی را برای کاربران فراهم می کند تا تنظیمات میزبانی خود را مطابق نیاز خود سفارشی کنند. اگر به دنبال کنترل کامل بر سرور میزبان خود هستید، می توانید میزبانی اختصاصی را انتخاب کنید.

مشخصات سخت افزاری برای سرورهای اختصاصی

در اینجا مشخصات سخت افزاری سرورهای میزبان اختصاصی آورده شده است.

رم

هنگامی که به اولویت های سخت افزاری می رسد، سرورهای اختصاصی به طور موثری از انواع دیگر برتری می یابند. این سرورها از RAM با کد تصحیح خطا (ECC) استفاده می‌کنند که قابلیت اطمینان و کارایی بیشتری را نسبت به سایر انواع رم ارائه می‌دهد. رم ECC به دلیل عملکرد در سطح سازمانی گران است.

یکی از ویژگی های اصلی ECC RAM سخت افزاری است که به طور خاص طراحی شده است که از خراب شدن داده ها و سایر مشکلات مرتبط جلوگیری می کند. این یک رم خود تصحیح برای مدیریت مجموعه داده های بزرگ بدون ایجاد اختلال در تجربه کاربر است.

سرورهای اختصاصی می توانند ظرفیت های RAM زیادی را برای مدیریت پایگاه داده ها در خود جای دهند. در صورت نیاز می توانید سرور اختصاصی خود را به ظرفیت رم تا 512 گیگابایت مجهز کنید.

– واحد پردازش

ناگفته نماند که سرورهای اختصاصی دارای برخی از قدرتمندترین تراشه های پردازشی هستند. سازندگان پردازنده های خاصی را برای سرورهای اختصاصی طراحی و توسعه می دهند که به طور همزمان حجم زیادی از اطلاعات ذخیره شده را مدیریت می کنند. بسیاری از کاربران سری پردازنده های Xeon اینتل را برای ماشین های سرور اختصاصی خود انتخاب می کنند.

تراشه های پردازشی می توانند تا 40 هسته برای پردازش مجموعه داده های بزرگ ذخیره شده در طول روز داشته باشند.

– تفاوت های نصب

سرورهای اختصاصی نیز به دلیل ترجیحات نصب با انواع دیگر متفاوت هستند. به طور کلی، شرکت ها این سرورها را در رک های تعیین شده نصب می کنند تا فضای کافی برای خنک سازی فراهم کنند. از آنجایی که تراشه‌های پردازنده مورد استفاده در این ماشین‌های سرور، مقادیر زیادی داده را پردازش می‌کنند، می‌توانند گرم شوند.

هسته‌های پردازنده گرم می‌توانند سرعت پردازش را کاهش دهند و منجر به قابلیت‌های میزبانی ضعیف شوند. ایجاد محیط‌های بهینه برای رایانه‌های سرور برای نجات آنها از گرم شدن حیاتی است.

علاوه بر این، نصب رک ماشین‌های سرور اختصاصی مدیریت مجموعه داده‌های خاص را در حین انجام روش‌های عیب‌یابی آسان می‌کند.

چه کسی از سرور اختصاصی استفاده می کند؟

بسیاری از افراد در مورد کاربرد سرورهای اختصاصی سوال می کنند. تعدادی از انها که مهم هستند را برای شما ذکر می کنیم.

– وب سایت های دسترسی عمومی

سرورهای اختصاصی در بین موجودیت های وب با دسترسی عمومی رایج ترین هستند. چنین وب سایت هایی حجم زیادی از اطلاعات ارسال شده توسط بسیاری از مخاطبان را مدیریت می کنند. وب‌سایت‌های معتبر تجارت الکترونیک نیز برای میزبانی وب‌سایت خود به ماشین‌های اختصاصی متکی هستند. شرکت‌های بزرگ نیز ترجیح می‌دهند به جای استفاده از مجموعه‌های کوچک سرور مجازی یا اشتراکی، یک سرور اختصاصی داشته باشند.

– نهادهای چند وب سایتی

بسیاری از گروه‌های شرکتی و نهادهای دسترسی عمومی دارای چندین وب‌سایت برای بخش‌های مختلف مخاطب هستند. چنین گروه هایی سرورهای اختصاصی با مشخصات سخت افزاری پیشرفته را برای مدیریت حجم زیادی از اطلاعات انتخاب می کنند. نگرانی اصلی برای اکثر نهادهای شرکتی ایمنی داده ها است. سایر سرورهای میزبانی از چنین پروتکل های امنیتی پیروی نمی کنند.

– پلتفرم های میزبانی خصوصی

از آنجایی که سرورهای هاست اختصاصی گران هستند، هر شرکتی توانایی خرید و نگهداری آنها را ندارد. در حالی که این درست است، برخی از سازمان ها و نهادهای خصوصی به راه حل های میزبانی قوی برای مدیریت مقادیر زیادی از داده های محرمانه نیاز دارند. برای تسهیل چنین گروه‌هایی، نهادهای خصوصی سرورهای اختصاصی را خریداری می‌کنند تا راه‌حل‌های میزبانی سفارشی متناسب با نیازهای خود را برون سپاری کنند.

– مراکز پایگاه داده

رایج ترین کاربرد سرورهای اختصاصی در مراکز پایگاه داده است. شرکت ها و نهادهای عمومی روزانه مقادیر زیادی داده را برای پردازش و ذخیره جمع آوری می کنند. سرورهای اختصاصی دارای رم ECC و تراشه های پردازش چند هسته ای برای مدیریت موثر پایگاه داده ها هستند. علاوه بر این، سخت افزار اختصاصی نیز قابلیت خواندن و نوشتن سرورهای اختصاصی را افزایش می دهد.

هزینه سرورهای اختصاصی

سرورهای اختصاصی گران ترین راه حل های هاست در بازار جهانی هستند. راه اندازی این سرورها می تواند برای شما هزینه سخت افزار، تغییرات اتاق سرور، تعمیر و نگهداری و هزینه های میزبانی را به همراه داشته باشد. با این حال، هزینه به مشخصات و ویژگی های دستگاه سرور شما بستگی دارد.

ماشین های اختصاصی نیازهای خاص مشتریان را برآورده می کنند. قبل از انتخاب یک سرویس میزبانی اختصاصی ترجیحات وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *