سه پلاگین کش وردپرس

یکی از ساده ترین متدهای پیاده سازی کش برای میزبانی های وب وردپرس پلاگین های نسل سوم است.
کش کردن به سایت شما سرعت می دهد و زمان تاخیر را برای داده هایی که به طور مکرر درخواست می شوند بواسطه ی ذخیره سازی موقتی، کاهش می دهد.
از آنجایی که درخواست های مکرر می تواند باعث کند شدن صفحه شود و از لحاظ استفاده از منابع پرهزینه باشد، کش کردن نتایج درخواست ها مفید است.
سه پیشنهاد مهم ما برای کش پلاگین های وردپرس WP Super Cache، W3 Total Cache و W3 Total Cache می باشد.

WP Total Cache
به عنوان دومین پلاگین کش محبوب برای وردپرس، این پلاگین توسط مستندات وردپرس توصیه می شود. W3 Total Cache مجموعه ای از پیکربندی ها پس از نصب را ارائه می دهد و تیپ هایی فراهم می کند برای اینکه چه تنظیماتی برای استفاده ی عمومی توصیه می شود.
کاربران پیشرفته تر، توانایی تنظیم این پلاگین را به صورتیکه مدنظرشان است،دارند. این پلاگین، ذخیره سازی از طریق مموری، دیسک و CDN را اجازه می دهد. این پلاگین حتی کوچک سازی posts, pages, feeds, CSS و جاوا اسکریپت را فراهم می کند.
این پلاگین حتی ادعا می کند تا 80٪ صرفه جویی در پهنای باند با توجه به کوچک سازی و فشرده سازی HTTP از HTML، CSS، جاوا اسکریپت، و feeds را انجام می دهد.
دانلود آن رایگان است. W3 Total Cache توسط کمپانی های شناخته شده زیادی استفاده می شود.
به علاوه قول بهبود کارایی سرور، کاهش زمان دانلود، بهبود conversion rates و وعده ی چندین برابر شدن بهبود عملکرد سایت ها، زمانی که به طور کامل پیکربندی شوند، را می دهد. پلاگین پشتیبانی از تلفن همراه، CDN را فراهم می کند، و حتی ادغام ذخیره سازی مرورگر.
در کل به نظر می رسد این پلاگین بیشترین تنظیمات و گزینه ها را بدون به خطر انداختن سهولت در راه اندازی، فراهم می کند.

WP Super Cache
WP Super Cache، فایل های شما را از 3 طریق ذخیره می کند.
Mod_rewrite (سریعترین روش موجود و کارآمد برای کاربران حرفه ای)،
PHP (دومین روش و برای اکثر کاربران توصیه می شود)
و Legacy caching (عمدتا در کش صفحات برای کاربران شناخته شده، استفاده می شود)
هر سه این روش های کش، که عمدتا کندتر از دیگر ذخیره سازی های مموری است(مگر اینکه سرور شما دارای یک درایو Solid یا ssd باشد که می تواند اجازه دهد بیشتر از سرعت ذخیره سازی حافظه، ذخیره سازی کند)
دانلود این پلاگین رایگان است. این پلاگین یکی از محبوب ترین و کاربرپسندترین پلاگین های کش در بازار است و در مستندات وردپرس بسیار توصیه شده است. در حالی که به راحتی راه اندازی می شود(به سادگی با فشار دکمه ی “turn on cashing”)
این پلاگین به اندازه ی W3 Total Cache تنظیمات ارائه نمی دهد. برخی از تنظیمات ارائه شده عبارتند از جلوگیری از کش صفحات خاص، فشرده سازی صفحات و اجازه به کاربر تا چندین پلاگین را به طور مستقیم در رابط کاربری لود کند برای زمان لود سریع تر.
آن برنامه همچنین استفاده از CDNS را برای سرعت بخشیدن به ارائه ی مطالب خود استفاده ی می کند. بنابراین این فرایند برای یکپارچه سازی یک CDN با این پلاگین، بیشتر درگیر با W3 Total Cashe است.
این افزونه خدمات کوچک سازی را نه برای CSS، جاوا اسکریپت و یا HTML و نه برای ذخیره تلفن همراه ارائه نمی کند.
WP-FFPC از ذخیره سازی حافظه به عنوان گزینه پیش فرض استفاده می کند که سریعترین جایگزین برای ذخیره سازی دیسک است.
این پلاگین چندین متد برای ذخیره سازی حافظه ارائه می دهد از قبیل APC, APCu, xCache, PHP memcached, Nginx memcached
ویژگی های دیگر شامل cache exclude و کش اختیاری برای کاربران وارد شده و تغییر بار انقضا برای پست، طبقه بندی، و صفحات خانگی. در حالی که این پلاگین رایگان برای دانلود است، این کار نیاز به تجربه با برنامه های کاربردی ذخیره ذکر شده در بالا دارد برای تکمیل راه اندازی و پیکربندی، تیم پشتیبانی ما تلاش می کنند بهترین پشتیبانی را جهت نصب این پلاگین ارائه کنند.
ویژگی های WP-FFPC پشتیبانی شبکه ی وردپرس را دارد که تنظیمات متفاوت کش را برای هر سایت اجازه می دهد.
شما می توانید با ست کردن این پلاگین، از تنظیمات وسیع شبکه ای که قابل استفاده برای همه ی سایت ها می باشد، استفاده نمایید یا بدون تاثیر بر دیگر سایتها، تنها برای بعضی از سایت ها فعال نمایید.
برخلاف پلاگین های دیگر این لیست، این پلاگین از CPN استفاده نمی کند و با ویژگی های اضافی کوچک سازی همراه نیست. در عوض WP-FFPC یک پلاگین ساده و متمرکز است که اگر به درستی پیکربندی شود افزایش سرعت باورنکردنی برای سایت های شما به همراه دارد.

کش یکی از ساده ترین و موثرترین راه ها برای سرعت بخشیدن به سایت های وردپرس شماست.
پلاگین های اضافه روی هر سایت وردپرس راه را برای آسیب پذیری امنیتی باز می کند به همین دلیل توصیه ی تیم پشتیبانی ما به آپدیت منظم پلاگین و تم های شماست. راه های دیگر بهبود سایت شما، چک کردن منابع اضافی در مورد بهترین پلاگین های امنیتی وردپرس برای حفاظت سایتتان است و همچنین راهنمای عمومی امنیت وردپرس در وبلاگ ما. از آنجاییکه که تم ها، پلاگین ها و تغییرات سفارشی بر تیم پشتیبانی ما پوشیده نیست، تیم ما معمولا بهترین پشتیبانی را برای نصب و عیب یابی پلاگین های وردپرس به صورت 24 ساعته ارائه می کند.

مطالب مرتبط

3 دیدگاه‌

  1. یاسین گفت:

    با سلام
    یه مشکل در استفاده از این افزونه دارم وقتی افزونه های CACHE رو استفاده میکنم هاستم اخطار کمبود منبع تعداد بازدید در لحظه میزنه و بعد هنگ میکنه تا چند دقیقه سایت بالا نمیاد و ایرور سرور میزنه
    راه حل چیه هاست میگه باید باز ارتقاع بدی پنل هاستت الان ارتقاع دادم به 15 بازدید در لحظه رسوندم که ساپورت کنه باز مشکل پیش میاد میگن باز باید ارتقاع باید بدی دیگه بیشتر از این ارتقاع از لحاظ هزینه برام مقرون به صرفه نیست ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    • ح.خراسانی گفت:

      این مورد باید با بررسی لاگ فایل ها مشخص شود دقیقا از کجا است، اما در صورتی که خطا کمبود RAM دریافت میکنید باید از هاست خود تقاضا نمایید میزان PHP Memory limit مربوط به سایت شما را افزایش دهند. این مورد میتواند با هزینه و یا بدون هزینه انجام شود.

  2. ناشناس گفت:

    عالی بود

    مرسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *