معرفی Google Webmaster Tools

گوگل وبمستر سرویسی رایگان است که گوگل ارائه می دهد و به شما کمک می کند که حضور سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل دیدبانی و نگهداری کنید.برای اینکه سایت شما در نتایج جستجوی گوگل لحاظ شود شما احتیاجی به عضویت درگوگل وبمسترندارید.اما ثبت نام در سایت گوگل وبمستر به شما کمک می کند تا متوجه شوید که گوگل سایت شما را چگونه می بیند و برای بهینه سازی سایت خود چه مواردی است که می باید رعایت کنید.

Webmaster Tools googleیکی از سرویس های ویژه مدیران سایتها میباشد که جهت افزایش کیفیت سایتها با توجه به معیارهایی شرکت گوگل استفاده میشود. این کار برای افزایش کیفیت نتایج مرتبط با عبارات جستجو طراحی شده است.
مدت چندین سال است که این سرویس راه اندازی شده و اخیرا بازبینی بر روی برخی امکانات و ظاهر آن صورت گرفته است.
قبل از هر چیز باید بدانید, این سرویس بهترین نتیجه را زمانی خواهد داشت که صاحب سایت امکان ویرایش کدهای آن را داشته باشد، به عبارتی ممکن است نیاز به تغییراتی باشد که برنامه نویس باید آنها را انجام دهد.

Google Webmaster tools

Google Webmaster tools

گوگل وب مستر برای سایت شما سرویس های مفیدی ارائه خواهد کرد.

  • ارائه و بررسی sitemap بر روی سایت
  • سازگار کردن ربات های گوگل با وب سایت و مشاهده ی آمار
  • تولید و بررسی فایل txt در وب سایت(این فایل فرمت خاصی دارد و این امکان را می دهد که به صفحات خاص دسترسی داد و یا دسترسی را ممنوع اعلام کرد.)
  • لیست کردن صفحات داخلی و خارجی که به سایت لینک می شود
  • بررسی اینکه که چه کلمات کلیدی موجب نمایش سایت در سرچ گوگل خواهد شد.
  • چک کنید که گوگل چگونه سایت شما را ایندکس کرده است و آیا هر موضوعی مرتبط با سایت را تا زمان انجام شدن آن , پیدا خواهد کرد.
  • تعیین نام دامنه ی مقدم(برای مثال com بجای www.domainname.com و یا بالعکس)که تعیین می کند چه آدرسی در صفحه ی نتایج گوگل نمایش داده خواهد شد.

به منظور استفاده از Google webmaster برای سایت شما , نیاز است که مالکیت شما تایید شود و دسترسی کامل به سایت داشته باشید.روند کار کاملا خودکار است و تنها نیاز است که فایل متنی که به شما داده می شود را در روت اصلی سایت قرار دهید.

شما می توانید با استفاده از ابزارهای Google webmaster برای سایت خود یه نقشه ی سایت xml قرار دهید.مشروط بر اینکه اطلاعات در مورد همه ی صفحات بر روی سایت قرار گیرد, ربات های گوگل سریعتر و راحت تر می توانند بر روی سایت بخزند آنرا ایندکس کنند.

Google webmaster tools  لیست کاملی از عبارات مورد جستجو که موجب نمایش سایت شما در نتایج موتور جستجو می شود را ارائه می کند.شما همچنین می توانید اطلاعاتی در رابطه با لینک های داخلی و خارجی و همینطور کلمات کلیدی,خطاها و صفحات از دست رفته بدست آورید.این اطلاعات اهمیت خاصی دارند برای شما که می خواهید بهترین بهینه سازی را بر روی سایت داشته باشید و همینطور باعث بالاتر دیده شدن سایت در نتایج جستجوی گوگل.

به منظور استفاده از Google webmaster tools ,شما می بایست یا اکانت ایجاد نمایید(و یا از یک اکانت موجود در گوگل استفاده نمایید)

لینک زیر پیج Google webmaster tools است که می توانید از این طریق اقدامات لازم در این زمینه را داشته باشید:

http://www.google.com/webmasters/tools/

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *