مهارت های برتر مدیر بازاریابی دیجیتال

مهارت های برتر مدیر بازاریابی دیجیتال

مهارت های برتر مدیر بازاریابی دیجیتال

مدیر بازاریابی دیجیتال متخصصان سطح بالا هستند که به مشاغل در توسعه کمپین های قدرتمند بازاریابی آنلاین کمک می کنند.

امروز، متخصصان بازاریابی دیجیتال پیشنهاد کاری زیادی دارند. شرکت ها وقت و هزینه بیشتری را صرف افزایش حضور آنلاین خود برای ایجاد فرصت های جدید برای فروش می کنند.

برای پیشرفت در این صنعت در حال تحول، متخصصان باید به طور مداوم مهارت های بازاریابی دیجیتالی خود را توسعه دهند و روندها و مفاهیم جدید را با ظهور بررسی کنند.

در این پست، ما برخی از مهارتهای اصلی مدیر بازاریابی دیجیتال را بررسی خواهیم کرد.

یک مدیر بازاریابی دیجیتال چه کاری انجام می دهد؟

نقش یک مدیر بازاریابی دیجیتال بسته به کارفرما می تواند متفاوت باشد. در درجه اول ، مدیران بازاریابی دیجیتال مسئولیت ایجاد، حفظ و بهینه سازی حضور آنلاین یک شرکت را با ایجاد و مدیریت کمپین های مختلف تبلیغاتی دارند.

مدیران بازاریابی دیجیتال در کنار سایر متخصصان بازاریابی برای تولید کمپین های آنلاین با داده محور و بسیار هدفمند کار می کنند.

آنها برای تعیین بهترین روش های تبلیغاتی ممکن برای شرکتی که با آنها کار می کنند، مخاطبان هدف، روندهای بازار و رقبا را مورد بررسی قرار می دهند. با استفاده از این بررسی، مدیران بازاریابی دیجیتال تیم های افراد ماهر را در ایجاد بازاریابی قدرتمند ایمیل، رسانه های اجتماعی، نمایش و کمپین های جستجو را هدایت می کنند.

بسته به اندازه شرکت و نیازهای خاص آن، مدیران بازاریابی دیجیتال ممکن است مسئولیت نه تنها تعریف کمپین های تبلیغاتی بالقوه بلکه ساخت دارایی و به اشتراک گذاری آنها در چندین کانال را بر عهده بگیرند. مدیران ممکن است تقویم کامل سرمقاله را برای مارک های خود در حالی که وظایف خاصی را به سایر متخصصان، مانند ایجاد محتوا یا طراحی گرافیک برای اینفوگرافیک ها و کمپین های رسانه های اجتماعی واگذار می کنند، ابداع کنند.

آنها زمان قابل توجهی را برای تجزیه و تحلیل داده ها و ایجاد گزارش ها برای راهنمایی رهبران مشاغل به سمت استفاده از مؤثرترین کمپین ها با بهترین ROI (بازده سرمایه گذاری) می گذرانند.

در برخی موارد، مدیران همچنین گزارش ها و تجزیه و تحلیل ها را به سهامداران ارائه می دهند تا ارزش استراتژی های مختلف را برجسته کنند.

مهارت های برتر یک مدیر بازاریابی دیجیتال

  1. مهارتهای فنی

  2. مهارت های تحلیلی

  3. مهارت های ارتباطی و شبکه

  4. تفکر استراتژیک

  5. مهارت های مدیریت پروژه

  6. مهارت های نوشتن کپی

  1. مهارتهای فنی

مدیران بازاریابی دیجیتال باید در تعدادی از ابزارها و منابع آنلاین که برای ایجاد، نظارت و ترویج کمپین های مختلف استفاده می شود، آگاه باشند.

مهارت های فنی دقیق مورد نیاز بسته به کانال های بازاریابی که شرکت ها ترجیح می دهند از آنها استفاده کنند متفاوت است.

بیشتر کارفرمایان انتظار دارند که مدیران بازاریابی دیجیتال خود دانش خوبی از موارد زیر داشته باشند:

  • بهینه سازی موتور جستجو:

SEO یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال است. براساس برخی مطالعات ، سئو بیش از 1000 ٪ ترافیک بیشتر از بازاریابی رسانه های اجتماعی ارگانیک دارد.

مدیران بازاریابی دیجیتال باید با جدیدترین الگوریتم های موتور جستجو به روز باشند و باید نحوه استفاده از تحقیقات کلمات کلیدی، بک لینک ها و سئو فنی را برای تقویت شانس شرکت در رتبه بندی در صفحات نتیجه جستجو درک کنند.

  • PPC:

مدیران بازاریابی دیجیتال باید بدانند که چگونه می توانند برای کمپین های PPC در سراسر Google ، کانال های رسانه های اجتماعی و سایر سیستم عامل ها به طور مؤثر بودجه بگیرند. آنها همچنین می دانند که چگونه هر کمپین را تجزیه و تحلیل و بهینه سازی کنند.

  • بازاریابی ایمیل:

یک مدیر بازاریابی دیجیتال باید بداند که چگونه می تواند کمپین های ایمیل بی شماری ایجاد کند، از ایمیل های خوش آمدید گرفته تا تبلیغاتی. آنها همچنین می توانند نحوه استفاده از اتوماسیون ایمیل را برای تقویت شانس خود برای دستیابی به مشتریان در لحظه مناسب درک کنند.

  • بازاریابی رسانه های اجتماعی:

توانایی های بازاریابی رسانه های اجتماعی یکی از مهمترین مهارت ها برای مدیران بازاریابی دیجیتال است.

متخصصان باید بدانند که چگونه می توانند از کدام سیستم عامل ها استفاده کنند و کمپین های جذاب را برای مخاطبان خود بسازند. آنها باید در استفاده از هر دو کمپین ارگانیک و پولی برای افزایش دسترسی مخاطبان استفاده کنند.

  • سایر کانال های بازاریابی:

بسته به تجارت، یک مدیر بازاریابی دیجیتال نیز ممکن است نیاز به استفاده از سایر کانال ها و استراتژی های تبلیغاتی داشته باشد.

داشتن دانش کاملی در مورد چگونگی ایجاد پادکست، فیلم و سایر راه حل های ارتقاء اغلب بسیار ارزشمند است.

علاوه بر این ، یک مدیر خوب بازاریابی دیجیتال متعهد خواهد بود که به طور مداوم دانش خود را در مورد فضای بازاریابی گسترش دهد.

آنها مهارت ها و توانایی های جدید را یاد می گیرند زیرا چشم انداز تبلیغات و روندهای جدید وارد صنعت می شوند.

  1. مهارت های تحلیلی

مدیران بازاریابی دیجیتال فقط کمپین ها و استراتژی های بازاریابی را که برای توجه به شرکت های در حال رشد طراحی شده اند، تولید نمی کنند. آنها همچنین مسئول اطمینان از کمپین هایی هستند که آنها معرفی می کنند، نتایج مناسبی را برای هر برند ایجاد می کنند.

به همین ترتیب، این متخصصان باید در تجزیه و تحلیل معیارها و شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) احساس راحتی کنند.

مدیران بازاریابی از مهارت ها و درک خود از بازار برای تجزیه و تحلیل داده های مهم و به اشتراک گذاشتن گزارش ها با سهامداران و کارمندان استفاده می کنند. آنها قادر خواهند بود تا داده های خام را به بینش های عملی تبدیل کنند تا رهبران تجارت با استفاده از ابزارهای تحلیلی و برنامه های گزارش دهی دنبال کنند.

  1. مهارت های ارتباطی و شبکه

آنها همچنین زمان زیادی را صرف ارتباط با مشتری، به اشتراک گذاشتن ایده با سهامداران و مشاوره به رهبران مشاغل می کنند. به همین ترتیب، آنها باید در برقراری ارتباط فوق العاده باشند.

مهارت های خوب ارتباطات و همکاری اطمینان می دهد که مدیران بازاریابی دیجیتال می توانند با افراد بخش های مختلف ارتباط برقرار کرده و آنها را به سمت اهداف خود راهنمایی کنند.

آنها برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات با هر مخاطب از زبان واضح و مختصر از طریق کانال های مختلف استفاده می کنند تا هرکسی بتواند درک کند.

مدیران نه تنها به طور مداوم مهارت های بازاریابی دیجیتال خود را توسعه می دهند بلکه می آموزند که چگونه می توانند اطلاعات پیچیده را به دیگران در یک قالب ساده منتقل کنند. این متخصصان مهارت ارائه عالی دارند و می توانند از ابزارهایی برای ایجاد نمودارها و گزارش های بصری استفاده کنند. آنها همچنین در ساخت مداوم شبکه خود و تعامل با سایر متخصصان خوب هستند.

  1. تفکر استراتژیک

یک ذهنیت استراتژیک یک مهارت ضروری برای مدیران بازاریابی دیجیتال است. حرفه ای ها در این زمینه باید بتوانند کمپین ها و استراتژی های دیجیتال مارکتینگ را توسعه دهند که بتواند نتایج قابل اندازه گیری ارائه دهد.

بهترین مدیران بازاریابی دیجیتال، مخاطبان هدف مشتریان خود و اهداف خاصی را که شرکت در تلاش برای رسیدن به آن است، درک می کند. آنها هر کمپین بازاریابی را که ایجاد می کنند به مجموعه ای از معیارهای اصلی و KPI متصل می کنند تا اطمینان حاصل کنند که می توانند سطوح بالایی از موفقیت را ایجاد کنند.

کارشناسان دیجیتال مارکتینگ می توانند به هر دو کمپین فردی به صورت استراتژیک نگاه کنند و تصویر بزرگتر را زیر نظر داشته باشند.

  1. مهارت های مدیریت پروژه

استراتژی های بازاریابی دیجیتال قوی از تعداد زیادی بخش متحرک مختلف تشکیل شده است. یک مدیر بازاریابی دیجیتال متوسط مسئول اجرا و مدیریت کمپین های مختلف به طور همزمان خواهد بود، از استراتژی های رسانه های اجتماعی گرفته تا تلاش های پولی و ارگانیک برای جستجو.

با در نظر گرفتن این موضوع، یکی از مهم ترین مهارت های مدیران بازاریابی دیجیتال، توانایی مدیریت پروژه ها به طور موثر است. آنها می دانند که چگونه وظایف را بر اساس ضرب الاجل ها و الزامات مهم تجاری اولویت بندی کنند. آنها همچنین احساس راحتی می کنند که وظایف را به طور مؤثر به کارمندان مناسب بر اساس استعدادها و توانایی هایشان واگذار کنند.

مدیران بازاریابی دیجیتال زمان قابل توجهی را صرف اطمینان از برنامه‌ریزی مناسب جدول‌های زمانی می‌کنند و تیم‌های متقابل با هم متحد می‌شوند و به درستی ارتباط برقرار می‌کنند.

آنها با استفاده از ابزارهای مدیریت پروژه برای همکاری تیمی و تکالیف کار راحت خواهند بود. آنها همچنین در مدیریت موثر زمان خود در طول کمپین های حساس عالی هستند.

  1. مهارت های نوشتن کپی

در حالی که برخی از مدیران بازاریابی دیجیتال ایجاد کپی را به سایر کارمندان یک تیم بازاریابی بزرگ‌تر واگذار می‌کنند، آنها همچنان به مهارت‌های اولیه کپی‌نویسی نیاز دارند. یک بازاریاب خوب می تواند یک نسخه عالی بنویسد، بنابراین می تواند نمونه هایی از آنچه را که باید تولید کند با تیم خود به اشتراک بگذارد. آنها همچنین می توانند نسخه ایجاد شده توسط دیگران را ویرایش، تصحیح و بهینه سازی کنند.

حتی اگر خودشان کپی ایجاد نمی کنند، مدیران بازاریابی دیجیتال باید بفهمند که چه چیزی “کپی خوب” را از دیدگاه موتور جستجو و مخاطبان تشکیل می دهد. آنها باید نحوه ایجاد محتوای بهینه برای موتورهای جستجو را درک کنند و در عین حال اطمینان حاصل کنند که خوانندگان می توانند از هر نسخه استفاده کنند.

مدیران بازاریابی دیجیتال باید بدانند چگونه همه چیز را از خبرنامه های ایمیل قدرتمند گرفته تا صفحات فرود و وب سایت های بهینه سازی شده برای تبدیل تولید کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *