میزبانی وردپرس مدیریت شده در مقابل میزبانی اشتراکی, کدام یک جوابگوی نیازهای شماست؟

وردپرس رسما محبوب ترین روش برای ایجاد سایت است.طبق اطلاعاتی که W3techs داده است, بالای 30٪ از وب سایت های اینترنتی از طریق وردپرس پشتیبانی می شوند.البته انتخاب میزبانی هاست ممکن است به همین سادگی هم نباشد.

اگر تصمیم به استفاده از wordpress دارید و جستجوی خود را برای انتخاب نوع مناسبی از میزبانی آغاز کرده اید مطمئنا به انتخاب میان میزبانی اشتراکی و میزبانی وردپرس مدیریت شده(هاست وردپرس) برخورد کرده اید.

نگاهی به تفاوت های میان این 2 بیاندازید:

  • کارایی
  • امنیت
  • پشتیبانی
  • هزینه

در مرحله ی اول, ما به تعریف دقیق از آنچه در مدیریت میزبانی وردپرس در مقابل میزبانی اشتراکی نیاز داریم می پردازیم.

میزبانی اشتراکی چیست؟

میزبانی اشتراکی به فضای اشتراکی گفته می شود که هاست شما به همراه تعداد زیادی سایت دیگر همزمان از منابع و پهنای باند اشتراکی سرور استفاده نمایند.این پلن معمولا ارزانترین انتخاب برای شما هست البته به دنبال هزینه ی کمتر امنیت کمتر و ویژگی های کمتری خواهد بود.

میزبانی وردپرس مدیریت شده چیست؟

میزبانی وردپرس مدیریت شده مکانی است که به هر سایت منابع اختصاصی تعلق می گیرد و به طور خاص برای سایت های وردپرسی ساخته و کانفیگ شده است.این سرویس شامل ویژگی های زیادی است که به مدیریت و توسعه ی سایت , خودکار شدن پشتیبانی گیری و پشتیبانی فنی وردپرس کمک می کند.

نگاهی می اندازیم به تفاوت های اساسی میان میزبانی وردپرس در مقابل میزبانی اشتراکی, به خصوص ویژگی هایی که توسط پویاسازان فناوری اطلاعات برای هاست های مدیریت شده ی وردپرس ارائه می شود.

کارایی

سرعت برای وب سایت ها بسیار مهم است.امروزه کاربران انتظار دارند که سایتی پرسرعت داشته باشند و بازدیدکنندگان سایت ها براحتی با سایت کارکرده و راضی باشند.

هدف اصلی میزبانی اشتراکی داشتن هاست نسبتا ارزان است.این امر این گونه محقق می شود که تعداد زیادی سایت بر روی سرور میزبانی شوند. به عبارتی منابع, اشتراکی است و هر لحظه ممکن است به علت مشغول بودن منابع توسط دیگر کاربران, سرعت و یا کارکرد سایت های دیگر مختل شود و یا حتی در زمان ترافیک زیاد بر روی سایت شما با توجه به اینکه میزبانی اشتراکی از عهده آن برنمی آید به مشکل برخورد کنید.مورد دیگر اینکه میزبانی مشترک , شامل برنامه ها و نرم افزارهای عمومی زیادی است زیرا زمینه ی کاری کاربران آن متنوع است و این خود برخی اوقات باعث کاهش کیفیت سرورخواهد بود.

و اما هدف از میزبانی وردپرس , فراهم کردن بستر اختصاصی برای بارگذاری سایت های وردپرس به سرعت و با اطمینان است.

پویاسازان فناوری اطلاعات امکاناتی مانند فشرده سازی تصاویر, پیکربندی تخصصی و … را بر روی این سرویس ارائه می کند.

امنیت

به دلیل محبوبیت وردپرس, هکر ها دائما در تلاش هستند تا از آن سواستفاده کنند توسعه دهندگان وردپرس و افزونه ها به طور مداوم بروزرسانی های امنیتی منتشر می کنند.بهترین راه برای ایمن سازی سایت بروز نگهداشتن پلاگین ها و افزونه ها و برنامه های کاربردی اصلی است.

با پلتفرم میزبانی وردپرس مدیریت شده, همه ی این موارد توسط این سیستم بروز می شود.دقت داشته باشید که آپدیت افزونه ها و وردپرس برخی اوقات به علت ناسازگاری با تنظیمات هاست ممکن است سایت را دچار مشکل کند.

پلتفرم میزبانی وردپرس مدیریت شده ابتدا از سایت نسخه برداری می کند و هر شب به صورت خودکار آپدیت وردپرس و افزونه ها را تست می کند و جای هیچ نگرانی نیست.

حمایت و پشتیبانی

ارائه دهندگان  میزبانی اشتراکی نیز خدمات متنوعی ارائه می کنند اما در صورتی که از وردپرس استفاده می کنید به این مورد دقت داشته باشید که ممکن است خدمات و پشتیبانی آنها تخصصی وردپرس نباشد و نتواند موضوعات وردپرسی را به صورت دقیق پاسخگو باشند در حالی که در میزبانی وردپرس مدیریت شده این پشتیبانی به صورت کاملا تخصصی انجام می شود.

هزینه

اینکه میزبانی اشتراکی به عنوان راه حل مقرون به صرفه در نظر گرفته می شود ممکن است وسوسه انگیز باشد.در این میزبانی شما باید زمان زیادی را برای آپدیت دستی افزونه های وردپرسی صرف نمایید زیرا نیاز به بکاپ گیری مداوم و تست بروزرسانی خواهید داشت .

با توجه به اینکه زمان یک منبع محدود است مانند پول, باید دقت کنیم که از آن در چه بخشی استفاده می کنیم.اگر زمان برای شما اولویت دارد بهتر است میزبانی وردپرس مدیریت شده را گزینه ی انتخابی خود قرار دهید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *