نحوه تنظیم نقش های کاربر در ووکامرس

نحوه تنظیم نقش های کاربر در ووکامرس

آیا می خواهید نقش های کاربر در ووکامرس را به صورت خودکار بر اساس محصولات خرید تنظیم کنید؟

اختصاص نقش های مختلف کاربر بر اساس خرید محصولات یک ویژگی بسیار ضروری برای فروشگاه آنلاین شما است. وردپرس دارای نقش های کاربری خاص خود است که کاربر را مشخص می کند که به چه قسمتی در وب سایت شما دسترسی داشته باشد. اما برای مشتریان فروشگاه آنلاین شما می توانید کاربر را به روش های مختلفی مدیریت کنید.

با استفاده از مدیریت کاربر Woocemmerce می توانید هر قسمت از وب سایت خود را برای مشتریان خاصی مخفی کنید یا می توانید به کاربرانی که قبلاً از وب سایت شما خرید کرده اند تخفیف ارائه دهید. و همچنین برای مشتریان جدید می توانید یک تخفیف ویژه ایجاد کنید تا خود را مجبور به خرید از فروشگاه شما کنند.

اگر بخواهید نقش های کاربر را به درستی مدیریت کنید و با این کار بتوانید تعامل بهتری با مخاطبان داشته باشید، همه این ویژگی ها برای شما در دسترس خواهد بود. تعامل بهتر با مخاطب شما را به فروش بهتر سوق می دهد. بنابراین درک و مدیریت نقش مشتریان بسیار مهم است.

در اینجا شما را راهنمایی می کنیم تا پس از خرید هر محصولی، به طور خودکار نقش های کاربری را در ووکامرس تنظیم کنید.

نحوه ثبت نقش کاربری جدید ووکامرس

در ابتدا باید نقش کاربری جدید را برای تغییر نقش های کاربر ایجاد کنید. اگر قبلاً نقش کاربری جدیدی ایجاد کرده اید، نیازی به انجام آن نیست. برای ایجاد یک نقش کاربری جدید، باید کدهای کوچکی را اجرا کنید. شما می توانید این کد را در هر یک از صفحات وب سایت خود اجرا کنید. پس از اجرای کد، نقش کاربری شما در پایگاه داده ایجاد می شود. سپس می توانید کد را حذف کنید. این قطعه کد در زیر امده است.

function uiwc_new_role() {  
  
  //add the special customer role
  add_role(
    'special-customer',
    "Special Customer",
    array(
      'read'         => true,
      'delete_posts' => false
    )
  );
  
}
add_action('admin_init', 'uiwc_new_role');

پس از ایجاد نقش می توانید کاربر خود را به این نقش اختصاص دهید. همچنین می توانید قابلیت های مختلفی را به این نقش اضافه کنید.

نحوه تغییر نقش کاربر پس از خرید هر محصول

معیارهای مختلفی پس از خرید محصول وجود دارد. هنگامی که هر کاربری محصولی را خریداری می کند، می توانیم اطلاعات صورتحساب را مشاهده کنیم. ما یک قطعه کد ایجاد خواهیم کرد که ایمیل صورت‌حساب را جستجو می‌کند و بررسی می‌کند که آیا کاربری برای آن ایمیل ثبت‌شده است یا خیر. اگر به عنوان کاربر ثبت شود، نقش کاربری آن کاربر به طور خودکار تغییر می کند.

function uiwc_change_role( $order_id ) {
  // get all the order data
  $order = new WC_Order($order_id);
  
  //get the user email from the order
  $user = $order->get_user();
    
  // if the this is a registered user and this user is not an admin
  if( false != $user && !user_can($user, 'administrator') ){
  
    // our new role name
    $role = 'special-customer';
  
    //set the new role to our customer
    $user->set_role($role);  
   
  }  
}

این قطعه کد مطمئن می شود که نقش کاربر پس از خرید محصول تغییر می کند. شما باید این کد را در فایل function.php خود اضافه کنید. پس از افزودن کد، نقش کاربر مشتری شما پس از خرید محصول به طور خودکار تغییر می کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *