نحوه فروش خدمات آنلاین

نحوه فروش خدمات آنلاین

نحوه فروش خدمات آنلاین

روزهایی که صرفاً از کسب و کارها دیدن می‌کردید، برای یافتن آنچه نیاز دارید گذشته است. در حال حاضر خدمات آنلاین، تجارت الکترونیک در حال رونق است.

شما همچنین می توانید تقریباً هر چیزی را به صورت آنلاین خریداری کنید، از جمله خدمات. این خدمات از مشاوره مالی تا خرید وسایل مورد نیاز را شامل می شود.

وقتی به فروش آنلاین فکر می کنیم، معمولاً به فروش محصولاتی مانند پوشاک یا لوازم الکترونیکی فکر می کنیم. اما، فروش خدمات به صورت آنلاین برای مشاغل سودمند است، به خصوص در حال حاضر، زمانی که خدمات زیادی را می توان به صورت مجازی ارائه کرد.

نحوه فروش خدمات آنلاین

  1. بفهمید که چه چیزی می فروشید

آیا قصد دارید تمام خدمات کسب و کار خود را به صورت آنلاین ارائه دهید؟ یا فقط یک انتخاب محدود برای شروع؟ قرار است خدمات خود را چقدر قیمت گذاری کنید؟

این گام اساسی به شما کمک می کند تا بفهمید مخاطب هدف شما چیست، که گام بعدی برای فروش خدمات آنلاین است.

  1. مخاطبان هدف خود را مشخص کنید

تعیین مخاطب هدف شما یک گام مهم برای هر نوع فروش است و همچنین در مورد فروش خدمات آنلاین نیز صدق می کند. فروش خدمات به صورت آنلاین به معنای دستیابی به مخاطبان وسیع تری در مقایسه با فروش خدمات در یک مکان ثابت است، اما بازاریابی برای همه به شما کمک نمی کند تا مشتریانی را که برای افزایش فروش نیاز دارید به دست آورید. انواع مختلفی از مخاطبان هدف وجود دارد که می توان آنها را در گروه های زیر دسته بندی کرد: قصد خرید، علایق و سبک زندگی.

  • قصد خرید: قصد خرید به معنای مخاطبی است که به دنبال محصولی خاص برای رفع نیازهای خود است. به عنوان مثال، شخصی می خواهد یک ماشین جدید بخرد.
  • علایق: این به داده هایی مربوط می شود که مخاطبان هدف شما به چه چیزهایی علاقه دارند، مانند سرگرمی های آنها. به عنوان مثال، مخاطبان هدف شما ممکن است به مراقبت از پوست شخصی علاقه مند باشند.
  • سبک زندگی: تعریف مخاطبان هدف بر اساس سبک زندگی به این معنی است که بفهمید مشتریان زمان خود را چگونه می گذرانند.

شما می توانید مخاطبان هدف خود را از طریق فرآیندی به نام بخش بندی تعریف کنید. تقسیم بندی بر اساس عوامل مختلفی مانند جمعیت شناسی، روانشناختی، ویژگی های سبک زندگی و رفتار، به روشن شدن اینکه به چه کسی می فروشید کمک می کند.

  1. تحقیقات بازار انجام دهید

پس از تعیین مخاطبان هدف، زمان آن رسیده است که تحقیقات بازار را انجام دهید تا آنها را بهتر درک کنید و با خریداران خود در جایی که هستند ملاقات کنید. تحقیقات بازار بینشی در مورد موارد زیر ارائه می دهد:

  • جایی که مخاطبان هدف و مشتریان فعلی شما تحقیقات محصول یا خدمات خود را انجام می دهند
  • مخاطبان هدف شما برای اطلاعات، گزینه ها یا خرید به کدام رقبا نگاه می کنند
  • چه چیزی بر خرید و تبدیل در بین مخاطبان هدف شما تأثیر می گذارد

مصاحبه ها، گروه های متمرکز و نظرسنجی ها همه روش هایی هستند که برای جمع آوری داده های کیفی و کمی استفاده می شوند.

  1. وب سایت های خود را ایجاد کنید (یا بهبود دهید).

بدیهی است که شما نمی توانید بدون حضور در وب به فروش آنلاین بپردازید. یکی از چیزهایی که واقعاً می تواند آن حضور وب (و خریدهای شما را بیشتر کند) وب سایت شرکت شما است.

اما، این فقط نمی‌تواند هر وب‌سایتی باشد – باید طراحی کاربرپسندی داشته باشد و برای تبدیل بهینه شده باشد.

به عنوان مثال، وب سایتی که برای فروش خدمات آنلاین طراحی شده است باید شامل: صفحاتی با جزئیات خدمات موجود، CTA، عکس ها و ویدیوها باشد. وب سایت همچنین باید بتواند پرداخت ها را بپذیرد.

هنگام ساختن آن وب‌سایت، و کار در تمام ویژگی‌های بالا، آزمایش A/B می‌تواند به شما کمک کند تا بدانید چه چیزی برای تبدیل بازدیدکنندگان وب‌سایت بهترین کار را انجام می‌دهد – و در کجا باید ویژگی‌های کلیدی مانند CTA را قرار دهید.

  1. استراتژی های سئو را اجرا کنید

شما این وب سایت زیبا را ایجاد کرده اید، حالا چه؟ بی‌احتیاطی است که سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو) را در برنامه خود وارد نکنید. طبق گزارش HubSpot State of Marketing، 69٪ از بازاریابان در سال 2021 روی SEO سرمایه گذاری کردند. ترافیک بیشتر وب سایت به معنای مشتریان بیشتر است و بنابراین فرصت های بیشتری برای فروش خدمات خود به صورت آنلاین داشته اند.

  1. صفحه فرود خود را کامل کنید.

شما کار سختی را برای جذب بازدیدکنندگان به وب‌سایت خود انجام داده‌اید، اما زمان کوتاهی برای جلب توجه بازدیدکنندگان و تشویق آن‌ها برای اقدام دارید. ایجاد یک صفحه فرود متقاعد کننده با CTAهای واضح می تواند به شما در انجام این کار کمک کند.

ویژگی های یک صفحه فرود جذاب عبارتند از:

  • پیام رسانی و رسانه متناسب با مخاطبان هدف شما
  • اطلاعات کامل و مرتبط در مورد خدمات شما
  • تصاویر، رسانه، و/یا نمایش های ویدئویی
  • یک مسیر روشن برای یک CTA
  1. خدمات آنلاین خود را بازاریابی کنید

در حالی که وب سایت شما یک جزء حیاتی برای تولید سرنخ است، تلاش های بازاریابی بیشتر می تواند فروش شما را افزایش دهد.

در اینجا فقط چند راه برای بازاریابی خدمات آنلاین شما وجود دارد:

  • بازاریابی محتوا: ایجاد محتوای آموزنده و جالب، مانند وبلاگ ها، تصاویر، ویدیوها یا سایر قطعات وب، که می تواند ترافیک وب سایت شما را افزایش دهد و تعامل را افزایش دهد.
  • بازاریابی رسانه های اجتماعی: طبق تحقیقات صورت گرفته، 77٪ از بازاریابان رسانه های اجتماعی می گویند که تخصص بازاریابی آنها در سال جاری برای شرکت آنها تا حدودی بسیار موثر بوده است. با 4.70 میلیارد کاربر رسانه های اجتماعی در سراسر جهان، بازاریابی رسانه های اجتماعی (هم ارگانیک و هم تبلیغات پولی) برای نشان دادن نام تجاری شما در مقابل مخاطبان هدف ضروری است.
  • سفیران برند و مشارکت ها: استفاده از سفیران و مشارکت های برند نشان می دهد که خدمات شما قابل اعتماد هستند. آنها همچنین می توانند خدمات شما را برای مخاطبان خود تبلیغ کنند.
  • داستان‌های مشتری و نظرات مثبت: اشتراک‌گذاری این نوع محتوا، نمونه‌هایی از افرادی که از خدمات بهره‌مند شده‌اند به مشتریان بالقوه می‌دهد. این می تواند منجر به ایجاد اعتماد از طریق سفیران و شرکای برند شود.
  1. گرفتن و پرورش سرنخ

جذب سرنخ به معنای به دست آوردن اطلاعات لازم برای تبدیل شدن به یک مشتری بالقوه است. این فرآیند شامل ایجاد CTAهای واضح و فرم هایی است که اطلاعات تماس آنها مانند آدرس ایمیل را ثبت می کند. پرورش سرنخ به معنای گوش دادن به نیازهای آنها و تبدیل آنها به مشتری است. تیم فروش می‌تواند با ایمیل‌ها و تماس‌های ویدیویی پیگیری کند و برای کمک به سرنخ‌های شما اطلاعاتی را که نیاز دارند، برنامه‌ریزی کند. پرورش با رویکرد شخصی به سرنخ ها کمک می کند تا مشتری شوند.

  1. مشتریان جدید

اکنون که مشتریانی دارید، یک روند هموار شدن تجربه آنها را از برند شما مثبت می کند. با ایجاد یک تجربه شخصی که در آن به سوالات مشتریان پاسخ داده می شود و انتظارات واضحی تعیین می شود، می توانید زمینه را برای موفقیت مشتری فراهم کنید.

  1. روابط خود را با مشتریان تقویت کنید

مشتریان خود را رها نکنید. ایجاد رابطه با مشتریان از طریق ارتباط مستمر و خدمات مشتری با کیفیت، کلید موفقیت کسب و کار شما است. بررسی‌های منظم، پرسش و پاسخ‌های آنلاین برای پاسخ‌گویی به سؤالات، و کانون توجه مشتریان، همه راه‌هایی هستند که مشتریان شما را درگیر خود نگه می‌دارند و بنابراین احتمالاً خدمات آنلاین شما را در شبکه‌هایشان تبلیغ می‌کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *