نحوه کاهش درخواست های HTTP / S در وردپرس (قسمت اول)

زمان بارگذاری صفحه همیشه مورد توجه برنامه نویسان وب می باشد، به ویژه هنگامی که روش های جدیدی را برای تحت تأثیر قرار دادن بازدید کنندگان( مانند تصاویر سفارشی ، محتوای پویا و … )پیدا می کنند.

به همین دلیل با اضافه شدن درخواست های جدید، سایت شما برای برقراری ارتباط با مرورگرهای بازدیدکننده خود، باید درخواستهای HTTPS دیگری ایجاد کند. و آن درخواست های HTTPS سایت شما را به تدریج کند می کنند.

در این مقاله مواردی را که ،درخواست های سرور را  به صورت HTTPS ارسال می کنند همچنین  ابزارهای را که باید برای ردیابی آنها استفاده کنید ،  سپس روش هایی که می توانید آن درخواست ها را در وردپرس کاهش دهید را شرح می دهیم.

چه درخواست هایی برای سرور به صورت HTTP وجود دارد و آیا از نظر تجربه کاربر اهمیت دارد؟

هیچ چیز مهمتر از تجربه کاربر نیست. این همان چیزی است که بازدید کنندگان را به عضویت در وبلاگ ، خرید محصولات شما یا اطلاعات بیشتر در مورد خدمات شما ترغیب می کند.
با افزایش محبوبیت سایت شما، درخواست سرور HTTPS به صورت نمایی بدتر می شود.طبق تحقیقات  40٪ از مردم اگر مجبور باشند بیش از سه ثانیه منتظر بمانند، تا صفحه ای  بارگذاری شود صبر و حوصله خود را از دست می دهند.
بنابراین راه حل این نیست که از خرید گواهینامه ssl صرف نظر کنید که این عمل امنیت سایت شما را به مخاطره می اندازد و یا از تصاویر یا محتوای پویای کمتری استفاده کنید یا طراحی کسل کننده ای داشته باشید. در حالی که اندازه پرونده ها و کمیت پرونده ها اهمیت دارد می توانید  از روش های در وردپرس استفاده کنید که با کندی سرعت در وردپرس مواجه نشوید.

ابزاری برای ردیابی درخواستهای سرور HTTPS و موارد مرتبط

زمانی که بازدیدکنندگان با تاخیر در لود شدن صفحات سایت شما مواجه می شوند می دانید که چه چیزی باعث ایجاد این کندی شده است(البته این نکته را هم باید مد نظر بگیرید که خرید هاست مناسب و با کیفیت تاثیر بسزایی در سرعت سایت خواهد داشت). تعدادی ابزار وجود دارند که به شما کمک می کنند منبع بار تاخیر در زمان بارگذاری سایت خود را ردیابی کنید.

در اینجا برخی از موارد قابل اطمینان و رایگان معرفی شده است:

ابزارهای Google Chrome Developer Tools
اگر می خواهید نگاهی عمیق به مدت زمان اجرای هر آیتم و پرونده در سایت وردپرسی خود داشته باشید ، سایت خود را در یک پنجره مرورگر Chrome باز کنید.  پس از آنجا ، به برگه تنظیمات موسوم  Tools Develoبروید . یک پنل جدید در سمت راست صفحه نمایش شما باز خواهد شد. روی زبانه شبکه کلیک کنید و از اینجا ، شما قادر خواهید بود آنچه را که در صفحه شما اتفاق می افتد ، مرور کنید.

حتی می توانید در زمانبندی آیتم فردی عمیق تر عمل کنید و ببینید که آیا یک چیز خاص وجود دارد که همه موارد دیگر را نگه دارد یا خیر.

Google PageSpeed Insights

البته، این تنها ابزار موجود از گوگل نیست که به شما در تشخیص مشکلات مربوط به درخواست های سرور HTTPS کمک می کند. در حالت ایده آل ، اگر از ابزارهای برنامه نویس استفاده می کنید ، باید در لیست ابزار های خود PageSpeed Insights داشته باشید.

هر کدام از این ارزیابی ها از لحاظ عملکرد خوب، نمره ای از 100 را به شما می دهند و سپس نکاتی را در مورد چگونگی بهینه سازی سایت برای عملکرد بهتر به شما اعلام می کنند.

GTmetrix

GTmetrix یکی دیگر از ابزارهای ارزیابی سرعت صفحه است که عملکرد وب سایت شما را ارزیابی می کند. با این حال ، روشی که در GTmetrix  با آن روبرو می شوید کمی جامع تر و اطمینان بخش تر ازگوگلاست.

بنابراین ، اگرچه ممکن است نمره ای را به رنگ زرد یا قرمز مشاهده کنید (که خوب نیست) ، می توانید برروی  یک از نقاط نمایش داده شده موس خود را نگهدارید   تا ببینید میانگین نمرات و زمان بارگذاری چقدر است.

این ایده واقعی تری را در مورد عملکرد خوب یا ضعیف صفحات سایت به شما نشان می دهد.

در ارزیابی خود از GTmetrix ، نکاتی استاندارد درباره چگونگی بهینه سازی صفحه برای سرعت دریافت خواهید کرد.

هر نکته در کنار آن نمره متفاوتی خواهد داشت و به شما اطلاع می دهد که در چه مواردی را درست کار کرده اید و چه بخش های نیاز به بهینه سازی دارند اگر نیاز به توضیحات بیشتری پیرامون خطاهایی که به شما نمایش میدهد دارید روبه روی هر مورد یک گزینه اطلاعات بیشتر وجود دارد که با کلیک برروی آن اطلاعات جامعی در مورد انبخش دریافت خواهید کرد.

Pingdom

Pingdom بسیار شبیه به GTmetrix در نحوه کار و ارائه اطلاعات است.

تفاوت اصلی بین این دو ابزار احتمالاً در سرعت ارائه منیجه و رابط کاربری  ان است.

شما تقریباً می توانید ارزیابی دقیقی را از هر دو سایت دریافت کنید. این دقیقاً همان چیزی است که شما نیاز دارید. در صورتی که سعی دارید در هنگام ارزیابی بتوانید مشکلات سایت خود را نیز بررسی و برطرف کنید این دو ابزار اطلاعات دقیقی را درباره مشکلات در اختیار شما قرار می دهند.

سایت وردپرس ذاتا نسبت به سایر CMS ها نیاز به منابع بیشتری دارد. حال اگر بازدید سایت وردپرسی افزایش یابد منابع قابل توجهی از سرور را برای پردازش پروسه ها درگیر می کند که نیاز به بهینه سازی سایت پیدا خواهید کرد. چنانچه سرور میزبان متناسب با نیاز وردپرس کانفیگ شده باشد، با همان میزان رم و پردازنده، ظرفیت و گنجایش پذیرش تعداد بیشتری از کاربران را خواهید داشت. هاست وردپرس از سیستم شتاب دهنده Cache هوشمند ، دیتابیس cloud ، وب سرور بهینه شده Litespeed تنظیم شده برای وردپرس، هارد NVMe و کنترل پنل محبوب Cpanel بهره می برد که سرعت بی نظیری را تجربه خواهید کرد
هاست وردپرس پویاسازان با اختصاص منابع بیشتر و بهینه سازی ویژه وردپرس بهترین انتخاب برای میزبانی از سایت های وردپرسی است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *