نصب دروپال 7

اموزش نصب دروپال 7 بر روی کنترل پنل پلسک:

دروپال یکی از سیستم های مدیریت محتوا می باشد که به دلیل انعطاف پذیری بالایی که این سیستم دارد، به کمک آن می‌توانید هر نوع سایت را ایجاد کنید.

ماژول‌ها و کدنویسی سفارشی در دروپال این امکان را به شما می‌دهد که بر خلاف سایر سیستم‌های سایت ساز هر نوع سایت با هر نوع کارکرد را به نحو خوبی ایجاد کنید.

برای نصب دروپال باید ابتدا یک وب سرور و یک سرور پایگاه داده داشته باشید. برای سرورهای مبتنی بر لینوکس «Local» و «online» که از Apache و MySQL استفاده می‌کنند، نرم‌افزاری که برای اجرای دروپال مورد نیاز است به عنوان “AMP stack”شناخته می‌شود، همچنین سرورها و پایگاه‌های داده مبتنی بر مایکروسافت نیز در مجموعه‌ای به نام stack عرضه می‌شوند.

مراحل نصب دروپال 7 :

برای نصب ابتدا باید فایل فشرده دروپال را از سایت دروپال دانلود نمایید و داخل کنترل پنل پلسک خود اپلود کنید و فایل اپلود شده را از حالت فشرده خارج کرده و فایل دروپال را داخل پوشه اصلی کپی کنید و فایل اپلود شده را از کنترل پنل خود حذف کنید.

 

 

پس از انجام این مراحل حالا سایت خود را داخل یک مرورگر باز کنید صفحه ای مانند تصویر زیر مشاهده می کنید که نشان دهنده ی اماده ی نصب بودن دروپال شما می باشد.

ایجاد دیتابیس:

قبل از نصب دروپال باید دیتابیس ان را بر روی هاست ویندوز یا هاست لینوکس ایجاد کنید.برای انجام این کار وارد قسمت databases کنترل پنل پلسک شوید و از قسمت Add Database یک دیتابیس ایجاد کنید.مانند تصاویر زیر:

 

پس از ایجاد دیتابیس حالا نوبت نصب دروپال است.برای انجام این کار مانند تصاویر زیر عمل کنید.

در این مرحله شما می توانید زبان مورد نظر خودتون را انتخاب کنید.

در این مرحله شما می توانید زبان مورد نظر خودتون را انتخاب کنید.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید زبان پیش فرض انگلیسی می باشد که برای اضافه کردن زبان دیگر برای نصب کافی است از لینک زیر زبان مورد نظر را دانلود کنید و داخل پوشه profiles/standard/translations اپلود کنید همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید زبان فارسی نیز اضافه شده است.

لینک زبان :

https://localize.drupal.org/download

پس از انتخاب زبان در مرحله بعدی اگر مانند تصویر زیر خطاهایی را مشاهده کردید اصلا نگران نباشید و طبق توضیحات عمل کنید .در خطای اول همانطور که مشاهده می کنید در این ادرس sites/default پوشه ی files وجود ندارد که بصورت دستی پوشه مورد نظر را در کنترل پنل هاست خود ایجاد کنید و پس از ایجاد، ادرس به این صورت خواهد بود sites/default/files .توجه داشته باشید که در صورت وجود خطا بصورت دستی مجوز دسترسی را از قسمت Directory permissions کنترل پنل خود به فایل ایجاد شده بدهید.

 

در مورد خطای دوم کافیست به ادرس sites/default بروید و در کنترل پنل خود یک کپی از فایل default.settings.php بگیرید و نام ان را به settings.php تغییر دهید و مراحل نصب را ادامه دهید.مجوز دسترسی را به فایل ایجاد شده در این قسمت نیز بدهید.

 

در این مرحله باید اطلاعات دیتابیس را که قبلا ایجاد کرده بودید را وارد کنید تا مراحل نصب ادامه پیدا کند.پس از این مرحله و ادامه با صفحه زیر روبرو می شوید که اطلاعات سایت خود را باید وارد کنید.

 

پس از تکمیل اطلاعات گزینه ی ذخیره و ادامه را فشار دهید.در این مرحله نصب و راه اندازی سایت دروپال ما به پایان رسیده است.

 

 

همانطور که در عکس بالا مشاهده می کنید پیغامی مبنی بر عدم وجود پست الکترونیک مشاهده می کنید که این پیغام به دلیل پست الکترونیکی است که ما وارد کردیم و این پست الکترونیک وجود خارجی ندارد.

سایت دروپال ما اماده طراحی و استفاده می باشد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *