نظارت برعملکرد پلسک با New Relic

ما خبر خوبی برای شما داریم. از امروز شما می توانید درباره جزئیات عملکرد پلسک خود اطلاعاتی را با استفاده از برنامه new Relic دریافت کنید. این برنامه  یک اکستنشن جدید برای پلسک است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره چگونگی استفاده از این افزونه به صورت دستی، زیر ساختها  و برنامه های کاربردی خود، ادامه  این متن را مطالعه کنید.

New Relic چیست ؟

در واقع New Relic یک کمپانی است که نرم افزارهای تحلیلی متخصص در نظارت و تجزیه و تحلیل سرورهای وب و برنامه های کاربردی وب ، را تولید و گسترش می دهد.

شما با استفاده از برنامه یا ابزار New Relic، می توانید برروی عملکرد سرور، توان مصرفی ، نمودارهای شبکه ، سلامت سرور و بسیاری از موارد دیگر، در لحظه نظارت داشته باشید.

اکستنشن  New Relic مربوط به پلسک ، به راحتی با کنترل پنل پلسک سرور شما ادغام می شود و از دو ابزار مهم New Relic می توانید در پلسک استفاده نمایید.

  • ابزار APM برای نظارت و مدیریت برعملکرد برنامه ها
  • ابزار INFRASTRUCT برای نظارت بر عملکرد سرور مجازی و سرور اختصاصی (جهت مانیتورینگ سرور)

بدون شک New Relic  می تواند یک ابزار حرفه ای برای مدیریت وب باشد.

ویژگی اول(  INFRASTRUCT):

با استفاده از این ویژگی می توان میزان ظرفیت حافظه، مصرف CPU و سایر منابع سرور مجازی و یا سرور اختصاصی  را مانیتور کرد.

این ویژگی به شما این امکان را می دهد تا در زمان های بحرانی منابع سرور خود را مانیتور و  تحلیل نماید که این موارد به شما در رفع موانع کمک می کند. این محصول برشاخص های مهم مانند استفاده از پردازنده ، حافظه ای  فیزیکی و پروسه های در حال اجرا نظارت خواهد کرد.

پس از نصب New Relic بر روی سرور خود تمام اطلاعات مهم را در عرض چند دقیقه در داشبورد New Relic مشاهده خواهید کرد. اگر بعضی از معیارها دارای یک شریط بحرانی هستند می توانید یک هشدار را ایجاد کنید تا شرایط بحرانی، را راحتر تشخیص دهید.

ویژگی دوم( APM):

دیدی را در سطح کد برای همه برنامه های کاربردی وب به شما می دهد. با استفاده از  APM می توانید برروی اطلاعات و نمودارهای مربوط به عملکرد برنامه های وب خود در عمیق ترین سطح، یعنی در سطح کد نظارت داشته باشید.

اگر یک مشکل در عملکرد برنامه های خود دارید لازم نیست حدس بزنید این مشکل کجا قرار دارد.

APM از 7 زبان برنامه نویسی برای تجزیه و تحلیل کد منبع برنامه های وب می تواند استفاده کند. APM می توان از php نیز پشتیبانی کند. با کمک APM می توانید تعیین کنید که آیا موانعی در برنامه ای شما ، وب سرور و یا پایگاه داده شما وجود دارد یا نه و به شما کمک می کند تا بتوانید راحتر جهت رفع موانع تصمیم بگیرید.

با استفاده از یک کلیک INFRASTRUCT و APM را فعال کنید:

ابزارهای INFRASTRUCT و APM مربوط به New Relic با Plesk onyx و پلسک ورژن 12.5  سازگار است و به راحتی قابل نصب برروی این ورژن از پلسک می باشد. با استفاده ازاین دو ابزار به راحتی می توانید سرور خود را مانیتور کنید و همچنین برنامه های خود را نیز در سطح کد، بررسی کنید.

چگونه از اکستنشن New Relic استفاده کنیم؟

به راحتی !

  • لایسنس مربوط New Relic را در بخش EXtenssions وارد نمایید.
  • نام سرور مورد نظر خود را وارد نمایید.
  • برروی دکمه install کلیک نمایید
  • نصب با موفقیت انجام شد

 

کلید لایسنس( licence Key ):

برای دریافت Licence  شما نیاز به یک حساب کاربری در سایت New Relic.com دارید.ابتدا یک حساب کاربری رایگان ایجاد نمایید و سپس وارد حساب کاربری خود شوید قابلیت های مربوط ویژگی INFRASTRUCT به صورت رایگان می باشد و اما برای استفاده از ویژگی APM ، نیاز به پرداخت هزینه است . البته APM دارای نسخه رایگان نیز می باشد که می توانید برای تست از آن استفاده نمایید. پس از مطمئن شدن از کارایی ویژگی APM می توانید نسخه رابا پرداخت هزینه ارتقاء دهید. با ارتقاء، Licence key شما تغییر نمی کند ولی می توانید از قابلیت های بیشتر New Relic در پلسک خود استفاده کنید.

نام سرور (name server )

شما  می توانید یک نام منحصر بفرد را مشخص کنید که به عنوان شناسه جدید در New Relic استفاده شود. برای مثال شما می توانید از نام دامنه خود و یا نام هاست خود و یا هر نام دیگری که دوست دارید استفاده نمایید.

با انتخاب گزینه INFRASTRUCT می توانید این عامل را برروی سرو خود نصب کنید و جهت نصب APM نیز باید گزینه Apm را انتخاب کنید در هنگام نصب این آن نسخه php شما پرسیده خواهد شد.

سیستم عامل های مانند Ubuntu، Debian ، Centos و RedHat می تواند از افزونه New Relic پشتیبانی کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *