هاست وردپرس پویاسازان؛ بهینه‌سازی شده برای وبسایت‌های وردپرسی

میزبانی وب وردپرس

هاست وردپرس٬ نوع جدیدی از میزبانی سایت است که در این مدل٬ سخت افزار متناسب با نیاز وردپرس به همراه پیکربندی خاص آن بکار گرفته می شود.

تفاوت هاست وردپرس با هاست اشتراکی ٬در لایه نرم افزار و هم سخت افزار قابل مشاهده است.

در میزبانی وردپرس نوع پردازنده و هارد سرور با توجه به شتاب دهنده (cache server) انتخاب و در پیکربندی سطح نرم افزار نیز فقط نیازهای وردپرس در نظر گرفته می شوند.

اگر شما مدیر سایت وردپرس هستید که سال ها از میزبانی اشتراکی در حال استفاده بوده اید٬ این سوال به وجود می آید که هاست اشتراکی چه تفاوت عمده ای با هاست وردپرس دارد !!!؟

میزبانی اشتراکی به گونه ای تنظیم شده است تا پاسخگوی نیاز تمام CMS های محبوب از جمله وردپرس ٬ جوملا ٬ پرستاشاپ ٬ دیتالایف و …. باشد.
در این شرایط مدیر سرور مجبور است تمام ابزارهای مورد نیاز و ماژول های زیادی بر روی سرور بکار گیرد تا مدیران سایت ها هر مدیریت محتوایی که می خواهند٬ بر روی هاست بارگزاری می کنند.

طبعا در این شرایط دست مدیر سرور برای کانفیگ های خاص وردپرس بسته خواهد بود و قادر به اعمال تنظیمات کلی Cache و یا بهینه سازی وب سرور فقط برای وردپرس نخواهد بود.

در نتیجه اگر بازدید سایت شما به حدی بالا رود که نیاز به تنظیمات و بهینه سازی خاص وردپرس داشته باشید٬ ناچار هستید که سرور مجازی یا اختصاصی تهیه کرده و تنظیمات مورد نیازتان را بر روی سرور پیاده کنید.

هزینه ی نگهداری سرور و دانش فنی مورد نیاز آن کار را برای شما به حدی دشوار می کند که ممکن است از این درخواست صرف نظر کرده و بر روی هاست اشتراکی بمانید.

شرکت پویاسازان با توجه به نیاز مدیران وردپرس ٬ سرورهایی را به سرویس خود اضافه کرده است که فقط در آنها سایت های وردپرس نگهداری شده و تنظیمات سرور در بهینه ترین حالت برای وردپرس آماده شده اند.

بکار گیری هارد SSD و NVMe به همراه سخت افزارهای نسل جدید G9 شرکت HP با پردازنده های 24 هسته ای شرکت Intel بستر سخت افزاری هاست وردپرس را برای کنترل پنل Cpanel با وب سرور لایت اسپید تشکیل می دهند تا با Cache Server مختص وردپرس بیشترین سطح از کیفیت میزبانی را شاهد باشید.

هاست وردپرس چیست؟
در حقیقت، میزبانی وب وردپرس هاستی است که برای اجرای وردپرس بهینه شده است. ویژگی های اضافی ارائه شده بسته به نوع میزبانی وب وردپرس شما متفاوت خواهد بود. اما، به طور کلی ویژگی های اصلی مانند نصب با یک کلیک، امکان به روز رسانی خودکار هسته وردپرس یکسان است.و میتوانید با یک کلیک به سادگی وردپرس را نصب کنید.
عموما، در میزبان های وب وردپرس کارمندانی برای پشتیبانی پیرامون مسائل فنی مرتبط با وردپرس هستند که بهتر از یک کارمند میزبانی وب، با وردپرس و استانداردهای وردپرس آشنا هستند.

البته در نظر داشته باشید گفته های بالا به معنی رد صلاحیت هاست اشتراکی برای میزبانی سایت شما نیست. پیش نیازهای وردپرس به قدری عمومیت دارند که شما در هر سروری که php 5.3 و mysql 5.X نصب شده باشد می توانید وردپرس راه اندازی کنید اما اگر میخواهید در سطوح بالاتری از وردپرس استفاده کنید پیشنهاد می شود از هاست وردپرس بجای اشتراکی استفاده کنید.

برای میزبانی وردپرس انواع رایجی وجود دارد که در ادامه توضیح می دهیم:

1-هاست وردپرس
هاست وردپرس در واقع نوعی از هاست اشتراکی است که در آن سرور فقط سایت های وردپرسی نگهداری می شوند و پیکربندی آن سرور مختص سرویس دهی به وردپرس انجام شده است.

این نوع میزبانی کاملا مقرون به صرفه بوده و شما را قادر می سازد بدون پرداخت هزینه اضافی بر روی سخت افزاری که فقط برای وردپرس تدارک دیده شده میزبانی شوید.

یکی دیگر از ویژگی های رایج موجود در میزبان وردپرس قابلیت استفاده از دکمه Installer WordPress است، بنابراین می توانید وردپرس را در چند دقیقه نصب کنید.
از ویژگی های دیگر می توان به، به روز رسانی خودکار هسته وردپرس به همراه تم ها و پلاگین های وردپرس اشاره کرد.

پشتیبانی پویاسازان نیز دانش کافی برای ارائه راهکارهای امنیتی و بهینه سازی وردپرس را دارا بوده و در هر زمان می توانید بدون دغدغه از راهنمایی این واحد برای سرویس وردپرس خود بهرمند شوید.

2- سرور مجازی مختص وردپرس (مدیریت شده)
سرور مجازی مدیریت شده وردپرس یک لایه بالاتر از هاست وردپرس قرار دارد.
بدین معنا که در مجاورت هاست شما مشتری دیگری قرار ندارد و فقط شما در حال استفاده از منابع سرور هستید.همچنین به شما این اطمینان خاطر را می دهد که پشتیبان فنی کارآزموده از سرویس شما نگهداری می کند و در تمام ساعات شبانه روز امنیت و پایداری سرور شما تحت نظارت یک شرکت معتبر در حوزه میزبانی قرار دارد.

عموما برای میزبانی وردپرس مدیریت شده از سرور اختصاصی استفاده میشود. با این حال می توان کانفیگ های لازم را در سرور های مجازی، ابری و یا سرور اشتراکی انجام داد. نوع دقیق سرور به ارائه دهنده ی میزبان شما که انتخاب کرده اید بستگی دارد.
اغلب اوقات میزبانی مدیریت شده از سرور مجازی استفاده میکند که در این صورت شما امکان کنترل بیشتر و همینطور مقیاس پذیری بیشتری خواهید داشت.
در زیر چند مورد از بزگترین فواید استفاده از میزبانی مدیریت شده برای وردپرس ذکر شده است:
سرعت فوق العاده سریع: اگر قصد اجرای یک سایت وردپرسی دارید با یک محیط سرور بهینه شده می توانید سرعت بالاتری برای بارگذاری اطلاعات داشته باشید.
سطح بالای امنیت: با میزبانی وردپرس مدیریت شده شما یک محیط امن طراحی شده برای محافظت از حملات خاص وردپرسی را خواهید داشت.
به روز شدن سرور: با آپدیت خودکار سرور شما مطمئن خواهید بود که بدون انجام هر اقدامی از سمت شما ، سرور همیشه سریع و امن خواهد بود.
تیم پشتیبانی اختصاصی: میزبانی وردپرس به شما تیم پشتیبانی ارائه می کند که به مسائل وردپرس کاملا آشنا هستند و می توانند در صورت نیاز مسائل را به سرعت برطرف نمایند.
آپتایم بالا: در صورتی که بیزینس شما بسیار پول ساز است و حتی یک لحظه داون تایم در سرور، شما را به دردسر می اندازد میزبانی وردپرس مدیریت شده گزینه ی بسیار خوبی برای جلوگیری از این مورد خواهد بود.

در میزبانی وردپرس امنیت تمام کاربران در نظر گرفته می شود به همین دلیل ممکن است برخی ماژول و فانکشن ها در سرور اشتراکی غیر فعال باشند که امکان فعال سازی آن در سرور نباشد.

برای مثال فانکشن هایی از جمله execute که قابلیت اجرایی دارند در میزبانی اشتراکی در تمام شرایط مسدود است. بنابراین ناگزیر خواهید بود از سرور مدیریت شده وردپرس تحت سرور مجازی استفاده نمایید.

در این سرور دست مدیر سرور برای اعمال تغییرات بازتر خواهد بود و شما می توانید توابع و ماژول های سفارشی خود را نیز برای فعال سازی در هاست وردپرس مدیریت شده درخواست نمایید.

ممکن است شما نیاز به ماژول یا پلاگین خاصی داشته باشید و یا خودتان با دانش برنامه نویسی توزیع هایی را بکار بگیرید که در هاست اشتراکی و یا میزبانی وردپرس امکان فعال سازی ندارند. در این شرایط بهترین انتخاب برای شما سرور مجازی مدیریت شده وردپرس است که هیچ محدودیتی برای شما نداشته و کانفیگ های دلخواه شما را پوشش می دهد.

3 مزایای بزرگ میزبانی وردپرس

مهم نیست که چه نوع میزبانی برای وردپرس انتخاب می کنید ، مزایای باورنکردنی وجود دارد که در حین کار مشاهده خواهید کرد. در زیر چند مورد ذکر شده:
سرعت بسیار زیاد
امروزه داشتن سایت با سرعت لود بالا نیاز به بحث ندارد. اگر سایت شما با کندی لود شود نه تنها یک تجربه ی بد برای کاربران شما خواهد بود بلکه رنک سایت در موتور جستجوی گوگل هم پایین می آید.
استفاده از هاست وردپرس، تاثیر زیادی بر سرعت سایت خواهد داشت. حتی اگر از هاست وردپرس اشتراکی هم استفاده نمایید عملکرد بالاتری نسبت به میزبانی های معمولی مشاهده میکنید. با اجرای وردپرس بر روی سرورهای خاص می توانید بهینه سازی و کارایی بالاتری را تجربه کنید.
با این حال که هاست وردپرس سطح عملکرد بالایی دارد مطمئنا شما تمایل به استفاده از هاست وردپرس مدیریت شده خواهید داشت زیرا کاملا برای سایت شما بهینه شده است. به علاوه برای شما تیم پشتیبانی وجود دارد تا شما را پشتیبانی نمایند و جهت بهبود عملکرد، شما را راهنمایی کنند.

سطح بالایی از امنیت
عموما به امنیت سایت فکر نمی کنیم مگر اینکه دیگر دیر شده باشد. با این وجود میزبانی وردپرس دارای مزیت منحصر به فردی است که سایت را در برابر حملات خاص محافظت می کند. میزبانی های عمومی تنها از حملات عمومی شما را حفظ میکنند اما در میزبانی های وردپرس امنیت تخصصی برای حملات وردپرسی وجود دارد.
البته در میزبانی وردپرسی مدیریت شده این امنیت سطح بالاتری دارد و اگر سایت شما نقص امنیتی داشته باشد پشتیبانان به شما کمک می کنند تا همه ی حفره ها را به سرعت بپوشانید.

  1. به روز بودن
    هنگامی که شما یک سایت وردپرسی را اجرا می کنید، باید به طور منظم به روز رسانی های ارائه شده را اجرا کنید. این یک کار کوچکی است که تنها چند دقیقه طول می کشد. اما، بسیاری از صاحبان سایت ها معمولا فراموش میکنند که به سایت هایشان مراجعه کنند تا ببینند آیا به روز رسانی در دسترس هست یا خیر.
    به روز رسانی وردپرس، نه تنها راهی برای اطمینان از عملکرد بالا است بلکه باعث میشود سایت، امن تر باشد.
    همانند بسیاری از موارد، به روز رسانی های مربوط به امنیت صادر می شود تا حفره هایی امنیتی کشف شده برطرف شوند. در صورتی که به روزرسانی تم ها و پلاگین ها، انجام نشود دسترسی سوء استفاده و هک باز است.
    بسته به میزبانی وردپرس که از آن استفاده می کنید، به روز رسانی خودکار بخشی از بسته های میزبانی وب می باشند. این کار باعث میشود که همیشه هسته وردپرس، پلاگین ها و تم شما به روز باشند همچنین مطمئن می شوید که سایت شما در برابر هر گونه مسائل امنیتی شناخته شده محافظت شده است.
    هاست اشتراکی در مقابل هاست وردپرس مدیریت شده: کدام یک بهتر است؟
    به صورت کلی سایت های وردپرسی کوچک تر که ترافیک کمتری دارند میتوانند از هاست اشتراکی استفاده کنند اما در سطوح بالاتر و با ترافیک بیشتر نیاز است هاست وردپرس مدیریت شده را انتخاب کنند.
    در عین حال لازم است 2 مورد را در نظر داشته باشید:
    بودجه کلی شما
    زمان برای مدیریت سایت
    در سراسر دنیا، هاست های اشتراکی از هاست وردپرس مدیریت شده ارزان تر است. اگر بودجه کمتری برای سایت خود دارید میتوانید از هاست اشتراکی استفاده کنید.
    با وجود هزینه بالاتر هاست وردپرس مدیریت شده، اگر شما زمان کمی برای مدیریت سایت دارید و یا اشنایی کمی پیرامون خطاهای وردپرس دارید،بهتر است از هاست وردپرس مدیریت شده استفاده کنید. در این صورت راهنمایی های لازم از سمت مدیر سرور به شما خواهد شد تا زمان کمتری برای مراقبت از سایت خود قرار دهید و بتوانید زمان بیشتری برای تولید محتوا برای سایت خود قرار دهید.
    به طور کلی، میزبانی مدیریت شده وردپرس به شما بالاترین سطح عملکرد، امنیت و ویژگی ها را می دهد، اما اگر پرداخت هزینه کمتر برای شما مهم تر است بهتر است از هاست اشتراکی استفاده کنید.

چه چیزی را باید در یک وردپرس با کیفیت خوب دنبال کنید:
مهمترین جنبه در انتخاب میزبان وردپرس کیفیت است. اما، چه عاملهای میزبانی، واقعا برای یک میزبان با کیفیت انجام می شود؟
به طور کلی، این بستگی به نیازهای منحصر به فرد شما به عنوان مالک سایت دارد. اما سه تا از مهمترین معیارها عبارتند از سرعت، سطح آپاچی و کیفیت تیم پشتیبانی.
1- سرعت: سرعت اشاره به مدت زمانی دارد که سایت شما همراه با زمان لازم برای باز کردن لینک های داخلی باز می شود ، اگر سایت شما به آرامی لود می شود، یک تجربه کاربری ضعیف را تجربه خواهید کرد، که بر رتبه بندی موتورهای جستجو تاثیر منفی خواهد گذاشت و موفقیت وب سایت شما دشوار خواهد بود.
2- Uptime : Uptime درصد زمانی که سایت شما آنلاین می باشد. اکثر میزبان 99٪ زمان آپدتایم را ارائه می دهند، به این معنی که 99٪ زمان، سایت شما در اینترنت قابل دسترسی است. داشتن اپ تایم بالا بسیار مهم است، مخصوصا برای سایت هایی که معاملات را پردازش می کنند. در صورتی که سایت شما یک وب سایت تجاری است و اپ تایم 100 درصد مورد نیاز شما است بعضی از میزبان ها راه حل های دارند که در زمان تعمیر و نگهداری و بروز رسانی نیز سایت شما را به یک سرور کاملا کارامد انتقال می دهند.
3- تیم پشتیبانی : هنگامی که شما از یک میزبانی وب وردپرس ، هاست تهیه می کنید یک تیم پشتیبانی را در کنار خود خواهید داشت، اگر با سایت یا سرور خود مشکلی داشته باشید می توانید مشکلات خود را در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف کنید شما به تیم پشتبانی متکی نیستید اما زمانی که نیازی به وجود آید اطمینان حاصل می کنید که همه چیز در رابط با وردپرس را می توانید از تیم پشتیبانی خود سئوال کنید.

خلاصه:
اساسا، میزبانی وب وردپرس هر نوع میزبانی است که برای اجرای وردپرس بهینه شده است. رایج ترین نوع میزبانی وب وردپرس ، میزبانی وب اشتراکی می باشد اگر چه انوع دیگری نیز وجود دارد. سرویس میزبانی وردپرس اشترکی یکی از شناخته شده ترین و ارزان ترین سرویس های میزبانی وب وردپرس است که این سرور میان شما و سایر سایت های وردپرسی به اشتراک گذاشته شده است و هر سایت هاست اختصاصی خود را در اختیار دارد که می تواند میزان خاصی از منابع که به آن اختصاص داده شده است را مصرف کند.
امیدوارم، اکنون بتوانید به این پرسش پاسخ دهید: میزبانی وب وردپرس چیست؟
اگر شما آماده یادگیری نحوه ساخت یک وب سایت و یا ثبت دامنه هستید، امروز برای کسب اطلاعات بیشتر با متخصصان پویاسازان تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *