چرا باید از HTTPS استفاده کنیم?

HTTPS یک پروتکل ارتباطی رمزگذاری شده است که اساساً یک راه امن تر برای مرور وب است، زیرا شما یک کانال خصوصی را بین مرورگر خود و سرور وب دریافت می کنید. به همین دلیل است که اکثر سایت های اصلی از آن استفاده می کنند.

. اگر سایتی از HTTPS  استفاده می کند، مانند تصویر زیر، نماد قفل کوچکی را در قسمت آدرس آن می بینید:

https://www.pouyasazan.org

در اینجا رایج ترین دلایلی که ممکن است بخواهید از HTTPS در سایت خود استفاده کنید:

سریعتر: ممکن است کسی فکر کند که HTTPS سایت شما را کندتر می کند، زیرا رمزگذاری و رمزگشایی تمام داده ها مدتی طول می کشد. اما کارایی بهتر در HTTP تنها زمانی اتفاق می افتد که از HTTPS استفاده می کنید. در نتیجه، HTTPS در واقع سایت شما را برای تقریبا همه بازدیدکنندگان سریعتر می کند.

اعتماد کنید :کاربران به راحتی به یک سایت امن اعتماد می کنند در حالی که آنها لزوما نمی دانند ترافیک آنها رمزگذاری شده است. اما می دانند که نماد قفل کوچک به این معنی است که یک سایت به حریم خصوصی آنها اهمیت می دهد. افراد فنی خواهند دانست که هیچ سروری بین رایانه شما و سرور وب نمی‌تواند اطلاعاتی را که در حال تبادل است ببیند و نمی‌تواند آن را تغییر دهد.

امنیت پرداخت :اگر کالایی را در سایت خود می فروشید و یا خدماتی ارائه می کنید، کاربران می خواهند بدانند اطلاعات پرداخت آنها امن است HTTPS و قفل کوچک این اطمینان را می دهند که اطلاعات آنها به طور ایمن به سرور وب منتقل می شود.

بهینه سازی موتور جستجو: بسیاری از موتورهای جستجو برای وب‌سایت‌هایی که از HTTPS یا گواهینامه ssl استفاده نمی‌کنند جریمه اضافه می‌کنند. بنابراین دستیابی به بهترین نقاط در نتایج جستجو را سخت‌تر می‌کنند.

نام خوب شما :آیا متوجه شده‌اید که برخی از وب‌سایت‌ها در کنار آدرس خود، متن «ایمن نیست» را دارند؟

این زمانی اتفاق می‌افتد که مرورگر وب شما می‌خواهد بدانید سایتی که میخواهید بازدید کنید  از HTTPS استفاده نمی‌کند. مرورگرها از شما می خواهند که فکر کنید (به درستی!) که صاحبان سایتی که نمی توانند از HTTPS استفاده کنند (در بسیاری از موارد رایگان است) ارزش وقت شما را ندارند و مطمئناً ارزش پول شما را ندارند.

در صورتی که پس از خواندن این مقاله نمی دانید کدام نوع گواهینامه امنیت ssl برای وب سایت شما مناسب است اینجا کلیک کنید.

.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *