چه مقدار فضا برای میزبانی وب سایتتان نیاز دارید؟

هر وب سایتی توسط یک ارائه کننده ی سرویس به منظور انتشار در وب، میزبانی می شود. موفقیت وب سایت تا حدود زیادی بستگی دارد به فضای وبی که اشغال می کند و سرعتی که لود می شود. وقتی شما فضای کافی نداشته باشید، می توانید کارتان با وب سایت را کنار بگذارید چون مرتب کرش می کند. برای این منظور شما ناچار خواهید بود مبلغ بیشتری به شرکت ارائه کننده ی خدمات پرداخت کنید به همین دلیل است که شناسایی مقدار مناسب فضا برای وب سایتتان کلیدی برای موفقیت شماست. این مورد کاملا وابسته به برنامه ریزی ای است که برای ساخت وب سایتتان دارید.
وب سایت شما ممکن است شامل فایلهایی مثل فایل Html، تصاویر، ویدئوها، فایلهای فلش و محتوای متنی باشد.همچنین می تواند شامل ایمیل ها، همراه با برنامه ها و اسکریپت های ساخته شده باشد. فایلهای بزرگتر، فضای وب بیشتری می طلبد که شما نیاز دارید به سمت آن بروید. شما می توانید با تخمین سایز میانگین هر صفحه ی وب و ضرب در تعداد صفحات وبی که شما تصمیم به قرار دادن آن در سایتتان دارید، فضا را تهیه نمایید. این مهم است که فضای میزبانی وب جاری شما برای توسعه های آتی کسب و کار شما و هم چنین رشد بازدیدکنندگانتان فضای اضافی داشته باشد.
صرف نظر از اینکه وب سایت شما تجارت الکترونیک باشد یا فایلهای ویدئویی یا صوتی داشته باشد در هر صورت شما ممکن نیست نیاز به فضای نامحدود داشته باشید.
انواع فایلها- شناسایی شاخه ای که وب سایت شما در آن قرار می گیرد.
اگر شما وب سایت استاتیک ساده ای دارید با حداقل اطلاعات بر روی آن، که فقط 5-6 صفحه ی وب دارد، شما فضای زیادی نیاز نخواهید داشت.
اگر وب سایت شما، محتوای پویا دارد با فایلهای تصویر، فایلهای A/V و اسکریپت هایی در زبان برنامه نویسی تان، شما فضای کافی نیاز خواهید داشت تا این مقدار از اطلاعات را ساپورت کند.
وبلاگ نویسان، باید فضا را بر اساس نیازمندیهایشان از نظر محتوای فایلهای متنی و تصاویر و ویدئوهایی که مایل به آپلود آن هستند، مشخص کنند.
سایتهای تجارت الکترونیک و وب سایتهایی که به طور انحصاری برای بازی، موسیقی و ویدئوها طراحی شده اند نیاز به فضای بزرگی خواهند داشت.
اگر شما ایمیل اکانتهای فعال علاوه بر وب سایتتان داشته باشید این مورد بر فضای مصرفی وب شما تاثیر خواهد گذاشت. ایمیل ها معمولا فضای زیادی اشغال می کنند مخصوصا اگر اسپم زیاد دریافت کنند.
میزان فضای وب هاستینگی که شما نیاز دارید هم چنین تاثیر پذیر از میزان ترافیک شما روی وب سایتتان است. شما نیاز دارید یک تخمینی از میزان میانگین بازدیدکنندگان ماهیانه روی وب سایتتان داشته باشید. شما نیاز دارید متوسط بازدید ماهیانه برای وب سایتتان را برآورد کنید و هم چنین تعداد صفحاتی که ممکن است مشاهده شود در طی یک بازدید مشاهده شود. هر زمانی یک بازدید کننده روی وب سایت شما زوم کرده و مستقر شود، زمانی که یک صفحه را دسترسی پیدا می کند و وقتی اطلاعات روی وب سایت شما آپلود و یا از وب سایت شما دانلود می کند این مستقیما روی میزان پهنای باند موردنیاز شما تاثیر می گذارد.
برای نتیجه گیری، داشتن یک ایده برای اندازه ی تقریبی هر صفحه وب به شما کمک خواهد کرد روی میزان موردنیاز از فضای هاستینگ تصمیم بگیرید. شما بنابراین باید بدانید چه برنامه ای برای وب سایتتان دارید. شما نیاز دارید تصمیم گیری کنید آیا شما طرحی برای قرار دادن ویدئو هم دارید یا فقط ترکیب متن و تعدادی تصویر دارید. آشنایی با ساختار کلی وب سایتتان به شما در تصمیم گیری برای نیازمندی های وب سایتتان کمک خواهد کرد. در حالی که برای برآورد میزان فضای وب، خیلی مهم است که شما توجه داشته باشید به گزینه هایی که در آینده ممکن است پیش آید. در اصل، امروز شما ممکن است وب سایت ساده با حداقل فضای مورد نیاز میزبانی داشته باشید ولی اگر شما به گسترش کسب و کار خود فکر می کنید ممکن است ناچار شوید دوباره روی میزان فضای وبتان تجدید نظر کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *