چگونه از اکانت ها و اظهارنظرهای جعلی در وردپرس به صورت رایگان جلوگیری کنیم؟

تقریبا همه ی وب سایت ها با موضوع هرزنامه یا اسپمرها درگیر هستند و خواهان جنگیدن با آنها خواهند بود.متاسفانه آنها از طریقی با اظهارنظرها و حساب های کاربری جعلی به سایت نفوذ کرده و آنرا آلوده خواهد کرد.

هدف از این نظرات و اکانت های جعلی ایجاد بک لینک به سایت های خود تا حد امکان در هر زمان ممکن است. وب سایت هایی که این اسپمرها سعی در تبلیغ آنها دارند حاوی بدافزارهای مخرب هستند و افراد را به شیوه ای به سمت دانلود آنها هدایت می کنند.این سایت ها علاوه بر بدافزارها ممکن است دارای تبلیغات غیرقانونی و یا خطرناک هم باشند. به هر صورت در این گونه موارد ما ناچار به انجام اقداماتی در جهت کاهش مقدار اسپمرها در سایت و جلوگیری از ورود آنها به سایت هستیم.

سایت های پر بازدید و بزرگ حدود 85 درصد نطراتی که دریافت می کنند اسپمرها هستند. شرکت های بزرگتر بهتر است برای حل این موضوع از افزونه هایی با هزینه ی بالاتر مثل  Akismentاستفاده کنند که برای رسیدگی به چنین شرایطی طراحی شده اند.

با این حال , برای وب سایت های متوسط ممکن است  هزینه ی چنین نرم افزارهایی توجیه نشده باشد و مطمئنا به چنین افزونه هایی هم نیاز خواهند داشت.

خوشبختانه یک گزینه ی رایگان برای وب سایت های wordpress وجود دارد که راه اندازی آن فقط چند دقیقه زمانبر است.

در ابتدا شما نیاز به پلاگین Captcha By BestWebSoft خواهید داشت. پس از نصب این افزونه در وب سایت شما باید یک حساب recaptcha در گوگل ایجاد نمایید تا بتوانید کلیدهای secret key , key site را از آن دیافت کنید و در زمان پر کردن فرم تنظیمات پلاگین وارد نمایید.برای ایجاد حساب captcha با گوگل بر روی این لینک کلیک کنید.

با لاگین به حساب گوگل و همینطور باز کردن لینک بالا صفحه ی زیر مشاهده می شود.

 

در این صفحه lable و ورژن recaptcha و نام سایت وارد می شود و پس از ادامه کدهای مورد نیاز دریافت می شوند مطابق با تصویر زیر:

 

شما می توانید یک حساب گوگل جدید ایجاد نمایید و یا از حساب فعلی خود استفاده کنید.پس از اتمام کار و اتصال به موتور recaptcha google, قسمت سخت آن تمام شده است, حال نوبت به بهینه سازی افزونه با چند تنظیم سریع خواهد بود.

موارد مهم در تب تنظیمات پلاگین Captcha By BestWebSoft:

  • اطمینان حاصل نمایید که ورژن recaptcha با ورژنی که شما در زمان ایجاد پروفایل recaptcha در گوگل انتخاب کردید مطابقت دارد.
  • Recaptcha را بر روی همه ی فرم ها به جز فرم لاگین فعال نمایید.فرم لاگین ضرورتی ندارد زیرا مانع ایجاد حساب و نظرات هرزنامه نمی شود.تنها باعث جلوگیری از تلاش های مخرب ورود به سیستم خواهد بود.
  • Message را از بخش “Whitelist Notification” حذف کنید زیرا ضرورتی ندارد.

 

در نظر داشته باشید به علت اینکه شما ورژن رایگانی از پلاگین را استفاده میکنید برخی از گزینه ها به صورت پیش فرض غیر فعال خواهد بود و در صورت نیاز با ارتقای ورژن می توانید از آنها نیز استفاده کنید.با همان تنظیمات پیش فرض هم تا حد زیادی از حساب ها و اظهارات جعلی در سایت جلوگیری می شود.

 

توصیه می شود برای سایت های وردپرسی خود از هاست ها یا سرورهای وردپرسی استفاده نمایید. هاست وردپرس پویاسازان با اختصاص منابع بیشتر و بهینه سازی ویژه وردپرس بهترین انتخاب برای میزبانی از سایت های وردپرسی است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *