چگونه از Landing page برای افزایش تبدیلات وب سایت استفاده نماییم.

ایجاد یک Landing page کار ساده ای است ولی ایجاد یک Landing page ای که تبدیلات وب سایت را هم شامل شود، کمی بیشتر کار خواهد برد. در این پست ما قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که Landing page چیست و اینکه چگونه باید ساخته شود.
Landing page چیست؟ صفحه ای است که کاربران شماباید روی آن فرود بیایند این هم می تواند از یک پست رسانه اجتماعی باشد تا وبلاگ مهمان یا یک آگهی.
اگر شما با تغییر روند کاری خود بتوانید بازدید کننده ها را به یک صفحه ی هدفمند و مهم هدایت کنید می توانید در فروش محصول خود و یا حتی در معرفی سایت و محصول خود موفق باشید.
بیش ترین و رایج ترین دلیل استفاده از این صفحات به ۲ دلیل زیر میباشد:
۱ دریافت اطلاعات کاربران برای بازاریابی اینترنتی ( Internet & Email Marketing )
۲ معرفی و فروش محصولات
Landing page ها کمک می کنند تا مشتریانتان را به سمت انجام یک عمل سوق دهید و آنها را از پنجره – خریداران به پرداخت بالقوه مشتریان سوق دهید.

چه عواملی باعث میشود Landing Page شما موفق باشد؟

1- عنوان فریبنده:
شما نیاز دارید یک تیتر ایجاد کنید تا کاربران را به ادامه ی مطلب هدایت کنید. تیتر شما نیاز دارد آنچه صفحه ی شما درباره ی آن هست را در بر بگیرد. به طوری که تنش عاطفی ایجاد کند و بازدید کننده خواندن تا پایین صفحه را ادامه دهد.

2- محدود کردن بخش ها
صفحه ی شما باید ساده باشد و یا اگر میخواهید یک صفحه ی زیبا بسازید به صورتی نباشد که وقتی کاربر به صفحه وارد میشود تمام عناصر باعث شود که از هدف شما دور شود و به آن چیزی که می خواهید نرسید. تعداد عناصر و لینک های موجود را کنترل کنید و سعی کنید تنها لینک هایی را قرار دهید که به صورت حلقه وار دوباره کاربر را به صفحه ی هدف شما برساند.
ارزشمند باشد و هدف شما را بیان کند : بیشتر صفحات هدف به این صورت ساخته می شوند که کاربر به شما اطلاعات از خودش می دهد و در مقابل شما سرویس خود را به کاربر ارائه می کنید اگر صفحه ی شما هم از این قانون پیروی میکند سعی کنید تمام نکات مثبت سرویس خود را ذکر کنید حتی چند مورد از مشتریان خود را که راضی هستند معرفی کنید و یا نقل قولی از آنها قرار بدهید.

3- قابلیت اشتراک گذاری : در ایران متاسفانه به دلایلی دسترسی ما به شبکه های اجتماعی دچار مشکل است اما با این حال تعداد بسیار زیادی از بازدید کننده ها اشتراک در این شبکه ها دارند شما با قرار دادن امکان اشتراک گذاری، این امکان را برای خود ایجاد می کنید که به جمع بزرگی از کاربران معرفی شوید.

4- خلاصه اما مفید: در بالا گفتیم که سعی کنید نکات مثبت و تعداد از مشتریان خود را معرفی کنید اینجا تکمیل می کنیم که صفحه ی شما نباید نامه عاشقانه باشد بلکه باید خلاصه اما مفید باشد سعی نکنید با دروغ و متن ها عجیب غریب کاربر را قانع کتید بلکه سعی کنید با زبان خود کاربر او را قانع کنید که شما بهترین هستید.
متوسط حضور کاربران در صفحه ی های هدف در بهترین حالت بین ۲ تا ۴ دقیقه است شما باید در این مدت کوتاه همه چیز را به کاربر نشان دهید اطلاعات او را بگیرید و در آخر محصول خود را ارائه کنید این یعنی ۳ مرحله کار که شما باید انجام دهید و حتی گاهی اوقات براساس تنظیمات شما ممکن است این مراحل بیشتر هم بشوند و به ۵ یا ۶ مرحله هم برسند پس سعی کنید مطلب را پیچیده نکنید خلاصه و مفید همه را بیان کنید.

5- آزمون و پالایش : واقعا شرایط ایده ال و غیرممکنی به نظر میرسد که شما در اولین Landing Page خود به هدف برسید. شاید بهترین افراد و متخصص ترین افراد هم چندین Landing Page ساخته اند و آزمایش کرده اندتا به نتیجه دلخواد برسند. صفحه ی شما براساس نیاز شما تغییر می کند پس قوانین هم عوض می شود هیچ وقت فراموش نکنید که اگر در اقدام اول به نتیجه نرسیدید به بررسی بپردازید و دوباره انجام دهید.
با ردیابی و آزمایش متغیرهای کوچک در Landing page شما شروع به ساخت Landing page تبدیل بالاتر خواهید کرد.
هنگامی که شما در حال تست هستید مطمئن باشید که تنها یک عنصر واحد، در هر زمان تست می شود این ممکن است زمان بیشتری در این راه بگیرد ولی تنها راهی است که کار شما را تضمین می کند.

با گذشت زمان، با داده های جمع آوری شده ساده تر خواهد بود تا یک Landing page با تبدیل بالا، طراحی کنید.

مطالب مرتبط

۱ دیدگاه

  1. seyed گفت:

    ممنون خيلي مفيد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *