چگونه استراتژی محتوای SEO را توسعه دهیم

چگونه استراتژی محتوای SEO را توسعه دهیم

اگر محتوای سئو را به صورت تصادفی تولید می‌کردید، امیدوار بودید و دعا می‌کردید که در نهایت برخی از آن‌ها رتبه‌بندی شوند، وقت آن است که به یک استراتژی محتوای روشمند SEO برای وب متعهد شوید.

در اینجا چهار مرحله برای تعریف و اصلاح استراتژی محتوای SEO شما وجود دارد:

  • اهداف خود را برای SEO مشخص کنید

ابتدا اهداف خود را به عنوان یک وب سایت یا کسب و کار مشخص کنید. آیا به دنبال افزایش فروش از طریق وب سایت خود هستید؟ آیا از طریق تبلیغات از سایت خود کسب درآمد می کنید و بنابراین فقط می خواهید ترافیک را افزایش دهید و خوانندگان را برگردانید؟ اهداف شما تعیین می کند که روی چه نوع محتوایی باید تمرکز کنید.

اگر در درجه اول سعی می کنید فروش محصول را افزایش دهید، تمرکز اصلی شما باید صفحات جذاب و آموزنده محصول باشد که هم برای جستجو و هم برای تبدیل بهینه شده اند.

تمرکز ثانویه شما می‌تواند محتوای وبلاگ مفیدی باشد که نشان می‌دهد چه زمانی و چگونه از محصولات خود استفاده کنید.

اگر سایت شما بر اساس یک مدل تبلیغاتی کار می کند و هدف جذب خوانندگان جدید از طریق جستجو است باید روی محتوای غنی تمرکز کنید.

محتوای «غنی» بازدیدکنندگان را برای مدت طولانی‌تری در سایت شما نگه می‌دارد یا آنها را تشویق به بازگشت می‌کند که این باعث بهبود SEO سایت شما می شود.

  • مخاطبان خود را در نظر بگیرید

مخاطبان خود را بشناسید نظرسنجی ها و نرم افزار تجزیه و تحلیل شما می تواند به شما کمک کند تصویر بهتری از بازدید کننده یا مشتری معمولی خود داشته باشید. ایجاد شخصیت های بازاریابی یا شخصیت هایی را در نظر بگیرید که بازدیدکنندگان و مشتریان ایده آل سایت شما را نشان می دهند. سپس به این فکر کنید که آن شخصیت ها به دنبال چه نوع محتوایی هستند.

برای مثال، اگر یک وب‌سایت B2B دارید که مدیران سطح C را هدف قرار می‌دهد، ممکن است بخواهید صفحات سطح بالایی ایجاد کنید که می‌توان آنها را دانلود و ذخیره کرد تا بعداً بخوانید.

اگر کسب و کار شما نوپا می باشد، ممکن است بخواهید روی به روز رسانی های مکرر با متن کمتر و تصاویر و ویدیوهای بیشتر تمرکز کنید. همچنین باید مطمئن شوید که سایت شما برای استفاده از موبایل بهینه شده است. این تاثیر بسیار زیادی بر روی SEO سایت شما خواهد گذاشت.

  • یک تقویم تحریریه ایجاد کنید

هنگامی که ایده ای در مورد اینکه چه کسی را هدف قرار داده اید و چرا دارید این کار را انجام می دهید، می توانید شروع به ایجاد یک تقویم سرمقاله کنید.

تقویم تحریریه برنامه‌ای است که زمان انتشار محتوای جدید و نوع محتوای آن را تعیین می‌کند.

این به شما کمک می کند تا به یک برنامه منظم پایبند باشید (اگر وبلاگ دارید، ایجاد محتوای جدید به طور منظم بسیار مهم است).

همچنین از تقلا برای ارائه موضوعی برای محتوای جدید در آخرین لحظه جلوگیری می کند.

  • ایجاد و پایبندی به تقویم سرمقاله:

از Outlook (یا Google Calendar) استفاده کنید : تقویم تحریریه را با کل تیم بازاریابی خود به اشتراک بگذارید. یادآوری‌هایی را برای نویسندگان تنظیم کنید تا زمانی که مهلتی فرا می‌رسد، اعلان دریافت کنند.

ایجاد ویژگی های مداوم را در نظر بگیرید : برای مثال، یک وبلاگ غذایی ممکن است هر دوشنبه دستور العمل بدون گوشت را انجام دهد. بسیاری از وبلاگ ها یک بار در هفته جمع بندی انجام می دهند.

یک صفحه دسته بندی برای هر ویژگی در حال انجام ایجاد کنید.

بنابراین بازدید کنندگان می توانند همه دستور العمل های دوشنبه بدون گوشت یا جمع بندی پیوندها را در یک مکان پیدا کنند.

هنگام تولید انواع محتوا، مانند ویدیوها و اینفوگرافیک‌ها، زمان زیادی را اختصاص دهید.

اینها اغلب برای کامل شدن نیاز به چندین دور ویرایش دارند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *