چگونه به مصاف جنگ با اسپم ها برویم؟

آیا می دانید افراد به طور متوسط،حدود 13 ساعت در هفته وقت صرف ایمیلهایشان می کنند. حالا تصور کنید این میزان چقدر افزایش می یابد وقتی صندوق ورودی یک کاربر پر از اسپم شود. خوشبختانه راه هایی برای پیشگیری از اسپم وجود دارد یا اگر شما با آن مواجه شدید، بتوانید آن را تحت کنترل بگیرید.

تنظیم یک فیلتر اسپم
اولین گام در از بین بردن اسپم ها، راه اندازی یک فیلتر اسپم است. بهتر است که فیلتر را سریعا و همان زمانی که حساب میزبانی خود را ایجاد می کنید، راه اندازی کنید. به این ترتیب شما می توانید به طرز قابل توجهی در همان ابتدای کار دریافت اسپم را کاهش دهید. اگر شما در حال حاضر با هجوم اسپم مواجهید نگران نباشید. شما می توانید هر زمان یک فیلتر اسپم داشته باشید و این فیلتر شروع به کار خواهد کرد هر زمانی که آن را نصب کنید.

برای فیلتر اسپم ها، توصیه می کنیم به شکل زیر عمل کنید:
Spam Assassin: یک اسپم فیلتر رایگان است که شما می توانید اولین زمانی که به حساب میزبانی جدید خود لاگین می کنید، فعال کنید. به محض اینکه شما این ابزار را فعال می کنید برای همه ی اکانت های ایمیل شما کار خواهد داد. Spam Assassin با اسکن محتوای هر پیغام کاری می کند که آن حتی به صندوق پستی شما وارد نشود. این فیلتر عبارات خاص و فرمت هایی که رایج ایمیل های اسپم است را تشخیص می دهد و شناسایی می کند چه ایمیلی اسپم است و سپس دریافت هر ایمیل مشکوکی در صندوق پستی شما را مانع می شود.
Spam Experts:این هم یکی دیگر از اسپم فیلترهاست که ارائه میشود. برنامه ای پیشرفته تر برای از بین بردن 99.98% ایمیلهای انبوه ناخواسته است. Spam Expert در سطح دامنه کار می کند ولی شما می توانید rule هایی برای آدرس ایمیلهای شخصی تنظیم کنید. در حالی که هر دو فیلتر اسپم موثری هستند ولی ما توصیه می کنیم فقط از یکی از آنها استفاده کنید. اگر شما نیاز به فیلترینگ اسپم بیشتری دارید Spam Expert را انتخاب کنید. اگر شما تنها محافظت در برابر هرزنامه را می خواهید Spam Assassin انتخاب بهتری است.

روی لینک هایی از ارسال کننده های ناشناخته کلیک نکنید.
بیشتر ایمیلهایی که شما دریافت می کنید ایمیل شخصی از دوستان و یا ایمیل شرکتهایی است که با آنها کار می کنید. در صورتیکه شما ایمیلی از شخص ناشناسی مشاهده می کنید آن را به هیچ عنوان باز نکنید و سریعا آن را به عنوان هرزنامه نشان گذاری کنید بنابراین پیام های بعدی به صندوق پستی شما ارسال نخواهد شد. اگر شما ایمیلی از سمت شخص ناشناسی را اشتباها باز کردید روی هیچ لینکی کلیک نکنید یا به آن ایمیل پاسخ ندهید. وقتی شما روی آن کلیک کنید یا به آن پاسخ دهید پیغامی برای اسپمر ارسال می کنید و به آنها اجازه می دهید شما را شناسایی کنند چون مشخص می شود این یک ایمیل حقیقی است و به این ترتیب آنها اقدام به ارسال اسپم بیشتری می کنند.

در رابطه با اشتراک پست الکترونیکی خود مراقب باشید.
یک راه ساده برای جلوگیری از دریافت اسپم این است که مراقب آدرس ایمیل خود باشید. هر زمان در رابطه با آدرس ایمیل شما از سمت یک نام تجاری سوال می شود (بر اساس اینکه روی فرم باشد یا در یک مرکز خرید، یا در یک صفحه landing page) آنها در حال برنامه ریزی برای تبلیغ به شما از طریق ایمیل هستند. اگر شما نمی خواهید ایمیلی از این کمپانی دریافت کنید ایمیل آدرس خود را در اختیار آنها قرار ندهید. یک ایده ی دیگر این است که یک ایمیل آدرس دومی داشته باشید که صرفا برای به اشتراک گذاشتن باشد. شما سپس می توانید از ایمیل اصلی خود برای تعاملات شخصی و کسب و کار استفاده کنید و آدرس ایمیل دیگر خود را برای هر فعالیت اسپم آور استفاده کنید.

از لیست کردن ایمیلهای خود خودداری کنید.
در پایان، از لیست کردن آدرس ایمیل خود آشکارا روی وب سایتتان خودداری کنید. اگر چه این برای بازدیدکنندگان شما خیلی مناسب است ولی قرار دادن آدرس ایمیلتان در قالب متن ساده به منزله ی دعوت اسپمرها برای شروع به انفجار صندوق ورودی شماست. حتی اگر فکر نمی کنید سایتتان یک هدف است، این را در نظر داشته باشید که آدرس ایمیل شما در قالب متن ساده، توسط رباتهای پیچیده از سمت اسپمرها استفاده می شود. اگر شما مجبورید آدرس ایمیلتان را در معرض نمایش قرار دهید (چرا که به عنوان مثال، کاربران شما ناچار به تکمیل فرم و ارسال به شما هستند) از یک ابزار رمزگزاری استفاده کنید که لینک ایمیل شما را از دید اسپمرها مخفی کند. هرزنامه یا اسپم آزاردهنده ترین جنبه اینترنت است. اما با انجام اقدامات امنیتی، می توانید مراقب باشید. اسپم فیلتر را راه اندازی کنید و شما در نهایت با این راه کارها می توانید صندوق پستی خود را محافظت کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *