چگونه فرم عضویت را در 3 مرحله ایجاد نماییم؟

کار با استفاده از افزونه ی Membership & Content Restriction ساده است و قابلیت ایجاد اشتراک دارد به همین دلیل ما برای ایجاد فرم عضویت از این افزونه استفاده خواهیم کرد

بخاطر داشته باشید برای این افزونه به دلیل برقراری موارد امنیتی باید یک گواهی SSL بر روی سایت داشته باشید، بنابراین اگر هنوز اقدام به نصب ssl نکرده اید، لطفا این مورد را در اولویت قرار دهید.

مرحله ی 1: ثبت نام کاربر را در وردپرس فعال نمایید.

اولین اقدامی که باید انجام شود، فعال شدن عضویت کاربر در سایت است. برای این کار مسیر زیر را دنبال کنید.

تنظیمات—<تنظیمات عمومی—>عضویت(هر کسی می تواند ثبت نام کند)

سپس دکمه ی ذخیره ی تغییرات را کلیک نمایید، در مرحله ی بعد شما می توانید سطح عضویت برای اعضای سایت ایجاد نمایید.

مرحله ی 2:تنظیم پلن اشتراک

پس از نصب Membership & Content Restriction یک برگه ی جدید به داشبورداضافه می شود. شما بر روی زیر منوی Subscription plan کلیک نمایید تا لیست پلن ها را مشاهده نمایید.

در این صفحه لیست خالی است. بر روی دکمه ی Add Newکلیک نمایید.برای هر پلن که تنظیم نمایید نیاز به نام و توضیحاتی برای آن است.

در این بخش شما برای اشتراک خود محدودیت زمان مشخص می کنید.این مورد پیش فرض بر روی صفر تنظیم شده که به معنای اشتراک بدون محدودیت زمان است.

به عبارتی دیگر اگر زمان بر روی صفر تنظیم شود کاربران با یک بار پرداخت، عضویت مادام العمر خواهند داشت.

شما می توانید مدت آن را به هر مقداری تنظیمنمایید اما معمولا 1 یا 3 یا 6 ماهه تنظیم می شود و بعد از آن وارد عضویت سالیانه می شویم.

با قرار گرفتن شما در مبحث اشتراک،  صحبت از هزینه به میان می آید.این پلاگین به شما این قابلیت را می دهد که برای پلن ها هزینه هایی را بر اساس دلار آمریکا تعریف نمایید.

سرانجام تصمیم می گیرید که پلن فعلی که درحال تعریف آن هستید فعال باشد یا خیر.اگر غیر فعال باشد تنظیمات در پیش نویس ذخیره خواهد شد.

پس از فعال کردن پلن، یک نقش کاربر انتخاب میکنبم.در اغلب موارد Subscriber انتخاب می شود.

در نهایت با کلیک بر روی Save Subscriptionپلن خود را ذخیره نمایید تا اولین پلن اشتراک ایجاد شود. شما قادر به ایجاد طرح های دیگر هم هستید و حتی می توانید تنظیمات پرداخت را از مسیر زیر سفارشی انجام دهید.

تنظیمات—>تب پرداختی ها

این افزونه تنها از پرداخت های دستی و PayPal پشتیبانی می کند.به همین دلیل شما مجبور هستید آدرس ایمیل PayPal راوارد نمایید.به هر حال هر زمان کسی در وب سایت شما ثبت نام کند باید پلن اشتراکی را انتخاب کند و هزینه ی آن را پرداخت کنند در غیر این صورت به بخش هایی که محدود شده است دسترسی وجود ندارد.

مرحله ی 3:انتخاب محدوده ای که قصد محدود کردن آ ن را دارید.

اکنون که ثبت نام فعال شد و پلن های اشتراک هم تعریف شد وقت آن رسیده که محتوا محدود شود.

برای انجام این کار نیاز است ویرایشگر وردپرس را برای هر صفحه یا پستی که می خواهید پنهان کنید، باز نمایید.در پایین صفحه گزینه ی Content Restriction را مشاهده نمایید.

در این بخش 2 گزینه مشاهده می کنید که نوع محدودیت و همینطور گروهی که امکان دسترسی به ان محدوده را دارند مشخص نمایید.

نکته:

لیست پلن هایی که تعریف نمودید را می توانید درقسمت Display forمشاهده نمایید.

مورد دیگری که می توانید در این بخش تنظیم نمایید گزینه ی Enable Custome Message است که با فعال شدن آن  می توانید متن سفارشی را برای افرادی که امکان دسترسی به محدوده ی تعیین شده را ندارند، نشان می دهد.

پویاسازان فناوری اطلاعات

با توجه به اینکه یکی از محبوبترین و پرکاربرد ترین سیستم های مدیریت محتوا دنیا وردپرس است. سرویس میزبانی وب پویاسازان به ویژه� هاست لینوکس آلمان پویاسازان از وردپرس به صورت کامل پشتیبانی میکند

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *