چگونه کلمات کلیدی ارزشمند SEO را انتخاب کنیم؟

وقتی صحبت از سئو به میان می آید، کلمات کلیدی همیشه استاندارد طلایی بوده اند (و هنوز هم هستند) و تحقیق در مورد کلمات کلیدی یکی از ارزشمندترین کارهایی است که می توانید برای کسب و کار خود انجام دهید.رتبه بندی برای کلمات کلیدی مناسب به شما کمک می کند تا بازدیدکنندگان با کیفیت را جذب کنید و فروش را افزایش دهید.

در این مقاله نحوه انتخاب کلمات کلیدی ارزشمند را به شما آموزش می دهیم.

  1. کلمه کلیدی
  2. چرا در مورد کلید واژه باید تحقیق کنیم؟
  3. نحوه انجام تحقیق کلمات کلیدی
  4. نحوه تعیین ارزش یک کلمه کلیدی

بنابراین چگونه می توانید مطمئن شوید که از کلمات درست استفاده می کنید؟ در واقع بسیار ساده است و ما در اینجا توضیحاتی را به شما خواهیم داد:

کلمه کلیدی

قبل از اینکه به تعیین ارزش یک کلمه کلیدی بپردازیم، به اصول اولیه می پردازیم مثلاً کلمه کلیدی دقیقاً چیست؟

کلمه کلیدی کلمه یا عبارتی است که برای مشخص کردن آنچه افراد در جستجوی آن هستند یا برای توصیف موضوعی که در مورد آن می نویسید استفاده می شود. در حالت ایده آل، این دو تراز می شوند و عباراتی که افراد در موتورهای جستجو وارد می کنند، آنها را به صفحه وب شما هدایت می کند.

چرا در مورد کلید واژه باید تحقیق کنیم؟

کافی نیست فقط فهرستی از کلمات مرتبط با کسب و کار خود تهیه کنید و فرض کنید این همان چیزی است که مردم در جستجوی آن هستند هرچند که برای شروع عالی است.

مهم است که در مورد آن کلمات و عبارات تحقیق کنید تا بتوانید موضوعاتی را که مخاطبان شما واقعاً در جستجوی آنها هستند بیابید. اغلب، این به معنای تغییر جزئی کلمه یا عبارتی است که در ابتدا استفاده می‌کردید، اما حتی اگر فقط یک تغییر کوچک باشد، می‌تواند دنیایی از تفاوت را در نتایج جستجو ایجاد کند.

چرا گوگل هنگام تصمیم گیری برای قرار دادن محتوای شما در نتایج جستجو از کلمات کلیدی به عنوان یک فاکتور رتبه بندی SEO استفاده می کند. استفاده از کلمات کلیدی مناسب به آنها کمک می کند تا بفهمند محتوای شما در مورد چیست و اطمینان حاصل کند که آن را به افراد مناسب نشان می دهد.

از سوی دیگر، اگر از کلمات کلیدی استفاده نمی کنید، گوگل واقعا نمی تواند بگوید چه کاری انجام می دهید و محتوای شما را به چه کسی باید نشان دهد.

نحوه انجام تحقیق کلمات کلیدی

اولین قدم در تحقیق کلمات کلیدی این است که در مورد ماموریت خود فکر کنید. شما چه کسی هستید؟ وب سایت شما در مورد چیست؟ چه چیزی شما را خاص می کند؟ برای رسیدن به چه اهدافی تلاش می کنید؟

فهرستی از کلماتی که فکر می کنید مشتری ایده آل شما ممکن است در جستجوی آنها باشد تهیه کنید. اصطلاحاتی که می خواهید با آنها جستجو شوید چیست؟ بسیاری از افراد در این مرحله از Google AdWords Planner برای یافتن اصطلاحات و عبارات مرتبط استفاده می کنند. در حالی که واقعاً برای گفتن آنچه مخاطبان شما در جستجوی آن هستند مفید نیست، به ارائه ایده‌های اضافی کمک می‌کند.

اگر وب سایت وردپرس دارید، ما دوست داریم افزونه Yoast SEO را به شما پیشنهاد کنیم. استفاده از آن آسان است و برای مبتدیان عالی است، و تعدادی از مزایای SEO  از جمله بهینه سازی کلمات کلیدی را ارائه می دهد. نه تنها متن شما را برای استفاده از کلمه کلیدی تجزیه و تحلیل می کند، بلکه مترادف ها و عبارات مرتبط را نیز پیشنهاد می کند.

اگر از وردپرس استفاده نمی‌کنید، همیشه می‌توانید از وب ‌سایت Yoast Suggest (که مفید است اما به اندازه افزونه امکانات ارائه نمی‌دهد) استفاده کنید.

نحوه تعیین ارزش یک کلمه کلیدی

در طول جلسه طوفان فکری و تحقیقات بعدی خود،احتمالاً صدها کلمه کلیدی و عبارت مرتبط را پیدا خواهید کرد. چگونه می دانید که از کدام یک استفاده کنید و کدام را از بین ببرید؟ به عنوان مثال، اگر کاردستی برای بچه‌ها ایجاد می‌کنید، آیا مردم بیشتر به دنبال «کاردستی‌های سرگرم‌کننده برای بچه‌ها» یا «کاردستی‌های آسان برای بچه‌ها» هستند؟

متاسفانه پاسخ ساده ای وجود ندارد. هیچ ابزاری وجود ندارد که به شما اجازه دهد مستقیماً ببینید هر کلمه کلیدی داده شده چگونه با ترافیک وارد شده به سایت شما ارتباط دارد.

برای درک واقعی ارزش یک کلمه کلیدی، ابتدا باید وب سایت خود و مخاطبانی را که می خواهید جذب کنید، درک کنید.

به عنوان مثال، در مثال بالا، شما باید جایگاه خود را در نظر بگیرید. آیا می خواهید به عنوان فردی در نظر گرفته شوید که کاردستی را برای بچه ها آسان می کند؟ یا کسی که پروژه های سرگرم کننده و منحصر به فرد ارائه می دهد؟

اگر از «صنایع دستی آسان» به عنوان یک عبارت کلیدی استفاده می کنید، اما بازدیدکنندگان شما در واقع نمی توانند چیزی «آسان» را در وب سایت شما پیدا کنند، آیا فکر می کنید باز هم به سایت شما وارد خواهتد شد؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *