کنسول سرچ گوگل چیست و چگونه از آن استفاده نماییم؟(بخش اول)

آیا وب سایت شخصی خود یا وب سایت شرکتی را که در آن مشغول کار هستید مدیریت می کنید؟Google ابزارهای مختلفی را برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های وب سایت شما ارائه می دهد. احتمالاً قبلاً نام Google Analytics و Google Search Console را شنیده اید. استفاده از این ابزارها برای هر کسی که مدیر یک وب سایت است رایگان خواهد بود و می تواند اطلاعات بسیار ارزشمندی درباره وب سایت شما ارائه دهد.

در این مقاله سعی داریم تعریفی از Google Search Console و موارد استفاده ی آن  سپس نحوه استفاده از آن برای سئو را توضیح دهیم.

چرا همه ی مدیران سایت ها باید از Google Search Console استفاده کنند؟

کنسول جستجوی Google که یک ابزار رایگان است توسط گوگل بوجود آمده  تا عملکرد وب سایت شما را به راحتی بررسی کند

شما می توانید از حساب کنسول جستجوی Google خود اطلاعات ارزشمندی کسب کنید ، این بدان معنی است که می توانید ارزیابی کنید که  چه بخشی از وب سایت شما نیاز به کار دارد و چه مشکلاتی در سایت وجود دارد(بدافزارها, صفحات فیشینگ,دانلود فایل های مخرب, دانلود های غیر معمول). می توان دسترسی ربات‌های گوگل به سایت را سنجید, همینطور میزان ترافیک ورودی به سایت (از لینک هایی که به سایت شما وجود دارد با خبر می شوید)

از موارد دیگر که می توان ذکر کرد تاریخچه رتبه کلمات کلیدی است(می تون بررسی کرد کدام کلمات کلیدی موجب بهبود رتبه سایت شده اند) و همینطور ایجاد sitemap در سایت, با همه ی اینها ,زمینه برای بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو فراهم می شود.

 

ممکن است در این میان سوالاتی برای شما پیش بیاید:

  • چه زمانی نیاز به استفاده از ابزار است؟
  • آیا این ابزار کاربردی شبیه به گوگل google analytics دارد؟
  • پس از ثبت سایت در کنسول سرچ گوگل چه میزان زمان نیاز است تا سایت ایندکس شود؟
  • چه کسانی بیشتر از این ابزار استفاده می کنند؟

 

چه زمانی نیاز به استفاده از این ابزار است؟

با توجه به توضیحات داده شده در بالا در صورت تمایل به استفاده از این ابزار نیاز است پس از را اه اندازی سایت اقدام به ایجاد اکانت و ثبت سایت در این کنسول نمایید.این سایت شروع به جمع آوری اطلاعات از سایت شما می کند  و این اطلاعات می تواند در رابطه با ترافیک سایت , کلمات کلیدی, تعداد کلیک ها و … باشد.

آیا این ابزار کاربردی شبیه به  google analytics دارد؟

هر دو ابزار, اطلاعاتی در رابطه با سایت در اختیار ما قرار می دهد که برخی از آنها مشابه هستند اما تفاوت این 2 ابزار در تحلیل داده ها است به این صورت که برای مثال Search Console در رابطه با کاربران یک سایت, فرایندهای قبل از ورود کاربر را بررسی می کند و google analytics به موارد بعد از لاگین می پردازد البته تفاوت های دیگر هم وجود دارد …

 

پس از ثبت سایت در کنسول سرچ گوگل چه میزان زمان نیاز است تا سایت ایندکس شود؟

این مورد ممکن است بین چند روز تا چند هفته زمانبر شود.

چه کسانی بیشتر از این ابزار استفاده می کنند؟

  • صاحبان مشاغل
  • مدیران سایت یا طراحان و برنامه نویسان
  • متخصصان سئو

در ادامه ی این مقاله به مراحل ایجاد اکانت , احراز هویت و ثبت سایت در Google Search Console با تصاویر به صورت کامل خواهیم پرداخت.

تیم پویاسازان می تواند شما را از ابتدا جهت راه اندازی سایت و انتخاب دامنه و هاست مناسب و معتبر راهنمایی کند و همینطور در رابطه با ابزارهای گوگل از جمله Google Search Console و حتی تبلیغات گوگل بهترین راهنمایی ها و پیشنهادات را از ما می توانید داشته باشید.

مطالب مرتبط

۱ دیدگاه

  1. mohsen گفت:

    سلام ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *