گزارش Coverage در گوگل سرچ کنسول (بخش دوم)

لیست هشدارهای سرچ کنسول گوگل

اررورها:

Server error (5xx)

زمانی که Googlebot سعی میکند صفحه را بخزد، سرور یک خطای 500 را برمیگرداند.

 

Redirect error

وقتی Googlebot URL را خزید و یک خطای تغییر مسیر وجود داشت، یا به دلیل طولانی بودن زنجیره، یک حلقه تغییر مسیر، URL از حداکثر طول URL بیشتر بود یا یک URL بد یا خالی در زنجیره تغییر مسیر وجود داشت.

 

Submitted URL blocked by robots.txt

url های موجود در این لیست توسط فایل robts.txt شما مسدود شده اند.

 

 Submitted URL marked ‘noindex

آدرس‌های اینترنتی موجود در این لیست دارای یک برچسب متا روبات “noindex” یا هدر http هستند. همچنین زمانی اتفاق می‌افتد که صفحات به صفحات غیرمرتبط هدایت شوند، به عنوان مثال یک صفحه به جای بازگرداندن کد وضعیت 404 یا هدایت مجدد به صفحه مربوطه، به صفحه اصلی هدایت می‌شود.

   

Submitted URL seems to be a Soft 404

صفحه ارسال شده برای نمایه سازی یک پاسخ HTTP غیرمجاز 404 را برمی گرداند.

  

Submitted URL returns unauthorized request (401)

صفحه ارسال شده برای نمایه سازی یک پاسخ HTTP غیرمجاز 401 را برمی گرداند.

 

Submitted URL not found (404)

وقتی Googlebot سعی کرد صفحه را بخزد، صفحه با خطای 404 Not Found پاسخ داده است.

 

Submitted URL has crawl issue

Googlebot هنگام خزیدن این صفحات با خطای خزیدن مواجه شده که در هیچ یک از دسته بندی های دیگر قرار نمی گیرد. شما باید هر URL را بررسی کنید و مشخص کنید که مشکل چه بوده است.

Warning

 Indexed, though blocked by robots.txt

صفحه ایندکس شده است زیرا Googlebot از طریق پیوندهای خارجی که به صفحه اشاره می کنند به آن دسترسی داشته است، اما صفحه توسط robots.txt شما مسدود شده است. گوگل این نشانی‌های اینترنتی را به‌عنوان هشدار علامت‌گذاری می‌کند، زیرا مطمئن نیستند که آیا صفحه واقعاً باید از نمایش در نتایج جستجو مسدود شود یا خیر. اگر می‌خواهید صفحه‌ای را مسدود کنید، باید از متا تگ noindex استفاده کنید یا از هدر پاسخ HTTP noindex استفاده کنید. اگر گوگل درست است و URL به اشتباه مسدود شده است، باید فایل robots.txt خود را به روز کنید تا به گوگل اجازه دهید صفحه را بخزد.

 

Valid

Submitted and indexed

آدرس هایی که از طریق sitemap.xml برای نمایه سازی به گوگل ارسال کرده اید و ایندکس شده اند.

Indexed, not submitted in sitemap

URL توسط گوگل کشف و نمایه شده است، اما در نقشه سایت شما گنجانده نشده است. توصیه می‌شود نقشه سایت خود را به‌روزرسانی کنید و هر صفحه‌ای را که می‌خواهید گوگل آن‌ها را بخزد و ایندکس کند، درج کنید.

 

Excluded

Excluded by ‘noindex’ tag: وقتی Google سعی میکند صفحه را ایندکس کند، یک تگ متا روبات «noindex» یا هدر HTTP پیدا کرده است.

 

Blocked by page removal tool

شخصی با استفاده از درخواست حذف URL در Google Search Console درخواستی به Google ارسال کرده است که این صفحه را فهرست نمی کند. اگر می خواهید این صفحه ایندکس شود، وارد کنسول جستجوی گوگل شوید و آن را از لیست صفحات حذف شده حذف کنید.

 

Blocked by robots.txt

فایل robots.txt دارای خطی است که نشانی اینترنتی را از خزیدن حذف می کند. با استفاده از تستر robots.txt می توانید بررسی کنید که کدام خط این کار را انجام می دهد.

 

Blocked due to unauthorized request (401)

مانند دسته خطا، صفحات اینجا با هدر HTTP 401 باز می گردند.

 

Crawl anomaly

این یک دسته بندی جامع است، URL های اینجا یا با کدهای پاسخ سطح 4xx یا 5xx پاسخ می دهند. این کدهای پاسخ از ایندکس شدن صفحه جلوگیری می کنند.

 

Crawled – currently not indexed

گوگل دلیلی برای ایندکس نشدن URL ارائه نمی کند. آنها پیشنهاد می کنند که URL را دوباره برای فهرست بندی ارسال کنید. با این حال، مهم است که بررسی کنید آیا صفحه دارای محتوای ناقص یا تکراری است و یا در صفحه دیگری وجود دارد. معیارها تجربه کاربری بد، زمان بارگذاری صفحه بالا و غیره را نشان می‌دهند. دلایل مختلفی می‌تواند وجود داشته باشد که Google نمی خواهد صفحه را ایندکس کند.

 

Discovered – currently not indexed

صفحه پیدا شد اما گوگل آن را در فهرست خود قرار نداده است. شما می توانید URL را برای نمایه سازی ارسال کنید تا روند را مانند آنچه در بالا ذکر کردیم تسریع کنید. گوگل بیان می کند که دلیل معمول این اتفاق این است که سایت بیش از حد بارگذاری شده است و گوگل خزیدن را دوباره برنامه ریزی کرده است.

 

Alternate page with proper canonical tag

گوگل این صفحه را ایندکس نکرد زیرا دارای یک تگ متعارف است که به URL دیگری اشاره دارد. گوگل از قانون متعارف پیروی کرده و URL متعارف را به درستی ایندکس کرده است. اگر منظور شما این بود که این صفحه ایندکس نشود، در اینجا چیزی برای اصلاح وجود ندارد.

 

Duplicate without user-selected canonical

موارد تکراری برای صفحات فهرست شده در این دسته پیدا کرده است و هیچ کدام از برچسب های متعارف استفاده نمی کنند. گوگل نسخه متفاوتی را به عنوان تگ متعارف انتخاب کرده است. شما باید این صفحات را مرور کنید و یک برچسب متعارف اضافه کنید که به URL صحیح اشاره می کند.

 

Duplicate, Google chose different canonical than user

آدرس‌های اینترنتی در این دسته توسط Google بدون درخواست خزیدن صریح کشف شده‌اند. گوگل اینها را از طریق پیوندهای خارجی پیدا کرده و تشخیص داده است که صفحه دیگری وجود دارد که یک canonical بهتر را ایجاد می کند. گوگل به این دلیل این صفحات را ایندکس نکرده است. گوگل توصیه می کند که این URL ها را به عنوان تکراری از canonical علامت گذاری کنید.

 

Not found (404)

وقتی Googlebot سعی می کند به این صفحات دسترسی پیدا کند، با خطای 404 پاسخ می دهند. گوگل بیان می کند که این URL ها ارسال نشده اند، این URL ها از طریق پیوندهای خارجی که به این URL ها اشاره می کنند پیدا شده اند. ایده خوبی است که این URL ها را به صفحات مشابه هدایت کنید تا از مزایای ارزش لینک استفاده کنید و همچنین مطمئن شوید که کاربران در یک صفحه مربوطه قرار می گیرند.

 

Page removed because of legal complaint

شخصی از این صفحات به دلیل مشکلات قانونی مانند نقض حق نسخه برداری شکایت کرده است. در اینجا می توانید شکایت حقوقی ارائه شده را درخواست کنید.

 

Page with redirect

این URL ها در حال تغییر مسیر هستند، بنابراین حذف می شوند.

 

Soft 404

همانطور که در بالا توضیح داده شد، این URL ها مستثنی هستند زیرا باید با یک 404 پاسخ دهند. صفحات را بررسی کنید و مطمئن شوید که اگر پیام “یافت نشد” برای آنها با سرصفحه HTTP 404 پاسخ دهد.

 

Duplicate, submitted URL not selected as canonical

مشابه «Google canonical متفاوت از کاربر را انتخاب کرد»، اما URL‌های این دسته توسط شما ارسال شده‌اند. ایده خوبی است که نقشه سایت خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که هیچ صفحه تکراری در آن وجود ندارد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *