10 خطای سرویس دهی آنلاین به مشتریان که باعث فلج شدن کسب و کار شما می شود

برای موفقیت یک شرکت، سرویس دهی خوب به مشتریان بزرگ یک ضرورت است. هم برای کسب و کار و هم دید مصرف کنندگان. سرویس دهی به مشتریان قدرتمندترین نیرو برای به شهرت رسیدن یک کسب و کار است وقتی با خدمات به مشتریان از راه دور، یک لبخند ساده و یا یک سلام گرم شکل می گیرد. اینترنت برای قرار گرفتن و ماندن در سطح بالای یک رقابت کاری، نقش بسزایی ایفا می کند.
قبل از هر چیز باید دید چرا سرویس دادن به مشتریان تا این اندازه حایز اهمیت میباشد؟
• 86% از مشتریان به علت یک تجربه بد از سرویس به مشتری، کسب و کار را رها کرده اند.
• 78% از مشتریان آنلاین یک نام تجاری را به یک دوست پیشنهاد می دهند به علت اینکه از سرویس خوب به مشتری بهره برده اند.
• 40% از مشتریان عقیده دارند تعامل بهتر با کارمندان یک شرکت، مهمترین عامل در خرید بیشتر از یک شرکت است.
بالاتر از همه،خدمات به مشتریان شما به شدت به عوامل تاثیر گذار بر روی این خدمات وابسته است. علاوه بر اینکه این خدمات باید مفید و دوستانه باشند، مشتریان باید از محصولات یا سرویسهای داخلی و خارجی شما مطلع باشند. اطمینان از تیم خود در بالاترین اولویت برای ارائه خدمات عالی به مشتریان میباشد.
حالا اجازه دهید نگاهی داشته باشیم درمورد خدمات آنلاین به مشتریان و 10 اشتباهاتی که شما ممکن است ندانسته مرتکب شوید …

1- شما اطلاعات تماس خود را از روی پشت بامها فریاد نزده اید:

بعضی از مشاغل تمایل دارند اطلاعات تماس خود را در وب سایت یا پروفایل اجتماعی خود و یا هر پروفایل دیگری دفن کنند. این کار مفید و موثر نیست. نشان دادن تمایل شما برای ارتباط داشتن با شما از طریق تلفن، ایمیل و یا قسمت تماس با ما، میتواند باعث پرورش اعتماد مشتری و یک سابقه مثبت برای شما باشد.

2- شما از رسانه های اجتماعی برای پشتیبانی مشتری استفاده نمی کنید:

رسانه های اجتماعی خود به تنهایی بر هر جنبه از کار و زندگی شخصی کار می کنند. در مورد خدمات به مشتریان، مطمئن شوید که تیم پشتیبانی شما در پروفایل رسانه های اجتماعی شرکت شما مشارکت دارند. هر چند ممکن است آموزش و یا منابع اضافی نیاز باشد، اما این امکان را می دهد که کاربران دیگر هم بتوانند جواب سوالات خود را در رسانه های شما پیدا کنند.

3-عکس العمل شما در پاسخ دهی کند می باشد:

مشتریان انتظار پاسخ سریع آنلاین را دارند. آنها چند دقیقه یا ساعت مد نظرشان است نه چند روز یا هفته.

4- شما واضح و عمومی پاسخ نمی دهید:

با توجه به ماهیت بسیار عمومی اینترنت، تعاملات با مشتری دیگر تنها نمی تواند خصوصی اتفاق بیافتد، پشت درهای بسته.
با توجه به این تغییر، مطمئن شوید که پاسخ و قدردانی خود را عمومی بیان نمایید.اگر شما با یک مسئله پشتیبانی از یک مشتری به صورت خصوصی، برخورد کردید بنابراین آن را با چند پرسش و پاسخ روشن نمایید و اگر کسی برای خدمات و محصولات شما را ستود، حتما شما از او تشکر کنید.

5- وب سایت شما به طور کامل خالی از تعامل است:

قسمت اعظمی حدود 90% از وب سایتها هنگام ورود بازدیدکنندگان آنلاین از آنها اطلاعات شخصی میخواهند. بنابراین شما چگونه می توانید یکی از آنها را فراهم نمایید؟ ابزار تعامل مانند گفتگوی آنلاین، به بازدیدکنندگان وب سایت شما در مواقعی که نیاز دارند سریع به آنها در تعامل باشید،کمک می کند درست در زمانی که در لحظه تصمیم گیری برای خرید هستند.

6- شما محتوای مورد نیاز مشتریان را فراهم نمی کنید.

این مهم نیست که شرکت شما در داخل درگیر چه چیز می باشد، مشتریان همیشه سوالات خود را خواهند داشت. شما باید مطمئن باشید هنگام پاسخگویی آنلاین به مشتری حضور ذهن داشته باشید.درست کردن یک وبلاگ، صفحه پرسش و پاسخ ویا فیلم آموزشی چیزی هست که مشتریان شما به آن نیاز دارند و میتوانند پاسخ خیلی از سوالات خود را در آنجا پیدا کنند.

7- شما در بروز رسانی وب سایت خود تنبل هستید.

یکی از جنبه های کسب و کار شما توانایی در بروز کردن اطلاعات میباشد.تبلیغات منطبق با زمان، افزایش قیمتها و یا اطلاعات تماس جدید همه باید به درستی و به موقع در اختیار مشتریان شما باشد. مطمئنا به روز رسانی به طور منظم وب سایت خود جهت جلوگیری از ناکامی مشتری در به دست آوردن اطلاعات قدیمی و منسوخ شده بسیار موثر است.

8- وب سایت شما برای استفاده بسیار سخت است:

آیا وب سایت شما راحت استفاده میشود؟ آیا مشتریان احتمالی به سرعت کارهایی که شما انجام می دهید را می توانند بدانند ؟ آیا چیزی که آنها به دنبالش هستند را سریع پیدا می کنند؟ تجربه کاربر ضعیف در یک وب سایت برابر است با خدمات بد دادن به مشتریان.

9- شما معتاد به استفاده از الگوهای مشخص هستید:

اگرچه استفاده از پاسخ های آماده برای مشتریان کارآمدتر و آسان تر است ولی استفاده از یک ارتباط نزدیکتر و قابل لمس تر با مشتری ضروری است.به خصوص در پشتیبانی آنلاین باید حس منحصر به فرد بودن در مشتری القا شود و احساس نکند یکی مانند دیگران است.

10- شما در حال اتلاف وقت مشتریان خود هستید:

مشتریان شما دارای مشغله های زیادی هستند و فرصت کافی برای عقب و جلو کردن ارتباط با شما را ندارند. اگر کسب و کار شما به نحوی هست که مدام در حال خدمات آنلاین به مشتری هستید وجود یک برنامه ریزی آنلاین در سایت شما ضروری است. شما مشتریان خود را با تماس با آنها جهت درخواست انتظار در پاسخ ایمیل یا خدمات نگه می دارید. گزینه رزرو آنلاین به صورت مستقیم، به شما در عرصه رقابت در کسب و کار و صرفه جویی در وقت مشتری بسیار موثر می باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *