10 باید و نباید در راه اندازی سایت فروشگاه اینترنتی

هیچ زمانی راه اندازی سایت فروشگاه اینترنتی آسانتر و ارزانتر از حالا نبوده است. ولی این بدان معنی نیست که موفقیت آنلاین آسان است.
برای آنکه بررسی کنیم برای موفقیت آنلاین یک سایت فروشگاه اینترنتی چه مواردی دخیل هستند، ساعت ها زمان صرف کردیم و با بخش طرح و توسعه و بازاریابی شرکت های موفق مختلف صحبت کردیم، در زیر خلاصه ای از مهمترین نکات به دست آمده را با شما به اشتراک میگزاریم:
1- محصولات خود را تست کنید.
برای بسیاری از افراد قبول اینکه بعضی مواقع محصول آنها عالی نیست، سخت است. نیازی نیست ماه ها زمان در فروشگاه الکترونیک خود صرف کنید تا متوجه شوید برای محصول شما تقاضایی وجود دارد یا خیر- با دوستان و دوستانه دوستان خود شروع کنید. ایده قدیمی “شروع کسب و کار از خارج گاراژ” را به کار بگیرید. این ایده قبلا خودش را ثابت کرده.
قبل از اینکه محصول را در جریان فروش قرار دهید، یک نظر سنجی از اطرافیان خود پیرامون محصول خود داشته باشید.
2- فرض نکنید که مردم فقط سایت شما را پیدا میکنند.
ممکن است شما به این موضوع بخندید، اما این یکی از رایجترین تصورات غلط در میان سایت های فعال فروشگاهی است. بسیاری از مردم فکر میکنند”سایت را آماده میکنیم و میلیاردر میشویم!”
هیچ کس به طور تصادفی در سایت شما متوقف نمیشود-دنیای وب بسیار بزرگ است. هر کسی سایت شما را میبیند،جستجو کرده، تبلیغات را دیده، یا شخصی توصیه کرده سایت شما را ببیند.شما باید برنامه ای برای هدایت بازدید کننده به سایت خود داشته باشید بنابراین میتوانید از کمک یک شرکت تبلیغاتی و یا متخصص بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر و … استفاده کنید.
3- بودجه ای برای تست بازاریابی کنار بگذارید.
بازاریابی رایگان عالی است اما مقیاس پذیر نیست. شما باید سایت فروشگاهی خود را به مقیاسی برسانید که ارزش صرف زمان بر روی آن را داشته باشد. بعضی مواقع برای اینکار باید روش ها واستراتژی های مختلف بازاریابی را امتحان کنید تا ببینید کدام برای کسب وکار شما بهتر است.
به یاد داشته باشید:اینکار هزینه دارد! مطمئن شوید بودجه ای برای تست آن کنار گذاشته اید. باید به اندازه ای باشد که بتوانید روش های مختلف را آزمایش کنید، اما نه آنقدر که کسب و کار شما را مختل کند. باید روش های مختلف موفق بازاریابی را امتحان کنید. بهترین برند های کسب و کار آنلاین به صورت مدام روش های مختلف را تست و تست مجدد میکنند تا بهترین راهکارها از قیف تشخیص آنها رد شود. همه این کارها برای تبدیل تجارت شما به یک تجارت آنلاین بزرگ نیاز است.
4- از بانک برای افزایش بودجه استفاده نکنید.
در حالی که این مورد برای برخی شرکت ها خوب بوده برای بسیاری منجر به شکست شده است. اگر شما بودجه ای برای کسب و کار آنلاین مناسب کنار نگذاشته باشید، در دراز مدت، میتواند نقطه ای مقابل کسب و کار شما باشد.
مراجعه به بانک و اعلام اینکه ” من یک کسب و کار آنلاین موفق دارم و نیاز به سرمایه جهت گسترش کار دارم” بسیار آسانتر از آن است که مراجعه کنید و بگویید “من نیاز به پول برای جلوگیری از ورشکستگی دارم”. اگر شما بتوانید روی پای خود باشید کمتر در خطر هستید. درخواست پول زمانی که به آن نیاز ندارید شما را در موظع قدرت قرار میدهد.
5- به صحبت مشتریان خود با دقت گوش کنید.
به عنوان یک کسب و کار آنلاین، از زمان راه اندازی سایت، هر روز مشتریان مواردی را به شما می گویند. این بدان معنی نیست که شما باید هر کاری آنها میگویند انجام دهید، بلکه به این معنی است که شما باید صحبت های آنها را با دقت بشنوید.
مشتریان به مواردی کسب و کار شما اشاره میکنند که ممکن است شما هرگز راجع به آن فکر نکرده باشید. پس از ارزیابی پیشنهادات آنها، به سرعت محصولی ایجاد کنید که بهتر از محصول فعلی شما باشد. به علاوه،زمانی که مشتریان متوجه شوند شما به صحبت آنها با دقت گوش میکنید، یک رابطه عمیق ایجاد میکنید و مشتریان وفادار به برند شما میشوند.
6- سعی نکنید به یکباره همه چیز باشید.
به نظر میرسد این مورد یکی از رایجترین قاتل های راه اندازی فروشگاه اینترنتی باشد. زمانی که شما فروشگاه را راه اندازی میکنید، به مواردی که در آن خوب هستید بچسبید. اگر هدف شما فروش لوازم آرایشی است، بهترین فروشنده لوازم آرایشی باشید–فقط همین. سعی نکنید یک برند یا تکنولوژی جدید بسازید–مطمدن باشید، تکنولوژی های زیادی از قبل وجود دارند که کسب و کار شما را آسان میکنند.
ادغام عمودی گران است، و زمان زیادی برای راه اندازی برند خود و ایجاد محصولات تولیدی شما و استفاده از آنها در سایت موفق شما وجود دارد. در ابتدا فقط قدرت اصلی خود را افزایش دهید. زمانی که موفق شدید، به فکر ویژگیهای جدید باشید.
7- قبل از راه اندازی یک پایه قوی ایجاد کنید.
“ما زمانی که به پل برسیم از روی آن رد میشیم” این تصور رایج در بین کارآفرینان در قبال مشکلات قابل پیش بینی است. شما به طور حتم نمیتوانید در شروع فروشگاهی با همه ویژگیهایی که در نظر دارید راه اندازی کنید، اما مطمئن شوید یک پایه و ستون محکم برای آن ساخته اید.
سازماندهی و پیگیری مشتریان خود را تا جایی که میتوانید از قبل خودکار کنید.اشتباهات عملیاتی برای ترمیم خیلی گران هستند، بنابراین فکر نکنید هر کاری را بخواهید بعدا میتوانید به سرعت انجام دهید.
8- سریع دست نکشید.
در حالی که واقع گرایی مهم است، سخن یکی از بزرگان که میگوید “شش سال کار سخت برای موفقیت یک شبه نیاز است” جالبتر است.
مطمئنا افراد خوش شانس هم وجود دارند. اما 99.9% از داستان های موفقیت نشان از کار شبانه روزی آنها دارد. دانستن این موضوع که موفقیت آسان و سریع نخواهد بود، مهم است. اما اگر شما یک محصول خاص داشته باشید، ارزش کار سخت را دارد. پیگیری هدف و موفقیت باید تنها گزینه شما باشد.
9- یک مدل تجاری پولساز داشته باشید.
جامعه اینترنت سخن جسی آیزنبرگ را پیرامون شبکه اجتماعی دوست دارد: ما شروع به کار میکنیم و بعدا به نحوه پولسازی آن فکر میکنیم!
برای تعداد انگشت شماری از فناوری های بازی، کاملا کار کرده. اما برای دیگر سایت ها منجر به شکست شده. این که قسمتی از سهم بازار را با ارائه محصول یا خدمات رایگان به دست بیاوریم خوب است، اما باید به این موضوع که چگونه به یک کسب و کار سود آور تبدیل شود هم فکر کنیم–یا اینکه خودمان را برای شکست آماده کنیم.
10- 12 ساعت از روز را صرف حفظ شرکت خود نکنید.
شما مالک، بنیانگذار، رهبر هستید.اگر 12 ساعت از روز را فقط صرف حفظ کسب و کار خود کنید، هرگز رشد نخواهید کرد.
اگر شما 12 ساعت روز را کار کنید تا سفارشات را تحویل دهید و نتوانید یک نفر را برای این کار استخدام کنید، کسب و کار شما مقیاس پذیرنیست. سعی کنید زمان کمتر در روز برای انجام کارها اختصاص دهید تا بتوانید بر روی رشد کسب و کار خود تمرکز کنید.

مطالب مرتبط

۱ دیدگاه

  1. شاندرمن گفت:

    سلام.شبکه های اجتماعی را دست کم نگیرید,این شبکه ها به فروشگاه من در جذب و افزایش بازدید کننده کمک قابل توجهی کرد اما بهینه بودن سایت یک اصل مهم است.
    ممنون از پست کاملی که گذاشتین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *