5 اشتباه متداول مبتدیان وردپرس

وردپرس می تواند یک فریم ورک بزرگ باشد برای اینکه شما بتوانید اولین وب سایت خود را با آن بسازید. بنابراین از آنجاییکه وردپرس یک پلت فرم است و کمبود های کمی دارد که بسیاری از مبتدیان همانها را اشتباه می کنند به منظور جلوگیری از سرخوردگی در مراحل اولیه زندگی حرفه ای، این مهم است که شما از این اشتباهات مبتدی اجتناب کنید.
در این پست، به پنج اشتباه رایج در وردپرس برای جلوگیری از شکست شما در کار با وردپرس اشاره می شود. بنابراین شما می توانید یک سایت زیبا داشته باشید به جای اینکه سایتتان فریاد بزند که شما آماتور هستید.

1- انتخاب یک تم ضعیف
زمانی که شما در تلاش هستید برای یافتن یک تم مناسب برای وب سایت خود، دقت داشته باشید که هزاران تم انتخابی وجود دارد. سوال این است که چگونه یک طرح زمینه ی درست را انتخاب کنید؟ گاهی اوقات شما ممکن است از یک تم زیبا بگذرید به خاطر اینکه از یک توسعه دهنده ی ناشناخته ارائه شده که بررسی کمی روی آن انجام شده است. حتی اگر این تم، خیلی هم خوب به نظر برسد توصیه نمی شود از آن استفاده شود. اگر شما بخواهید از تم رایگان استفاده نمایید اصلا توصیه نمی شود که از لیست تصویبی توسعه دهندگان استفاده کنید.
بنابراین، بهتر این است که با یک تم فوق العاده اقدام کنید. این تم ها ممکن است برای شما کمی هزینه بر باشد ولی با آن هزینه شما، پشتیبانی اختصاصی در رابطه با هر اشتباهی که پیش آید دریافت خواهید کرد . در واقع زمانی که از تم های رایگان استفاده می کنید، یک میزبانی با ویژگی های بروز شده در دسترس شما نیست.

2- اطلاعات پیش فرض ورود را تغییر ندهید.
وقتی شما وردپرس نصب می کنید شما می توانید نام کاربری و کلمه ی عبور انتخاب کنید. بهترین راه برای پیش گیری از هک شدن سایت شما این است که از پسوردهای پیچیده و username مناسب استفاده نمایید. پسوردهای ساده مثل نام حیوان خانگی شما اصلا به اندازه ی کافی امن نیست.
بهترین کلمه ی عبور، آن است که از ترکیب کاراکترها، سمبل ها، حروف بزرگ و حروف کوچک باشد. شما می توانید از ابزاری مثل Password Generator استفاده نمایید تا پسوردهای پیجیده و بسیار قوی ایجاد شود.

3- فراموشی عناصر اصلی صفحه
زمانی که شما در حال ایجاد وب سایت هستید این که بتوانید از اقدامات اشتباهی که می توانید انجام دهید اجتناب کنید، کار ساده ای است. بنابراین، این مهم است که از ویژگی های مشترک وب سایت غفلت نکنید. به عنوان مثال، هر وب سایت نیاز به یک صفحه ی “تماس با ما” و “درباره ی ما” دارد. بدون این عناصر راهی برای افراد وجود نخواهد داشت تا درباره ی آنچه شما انجام می دهید بدانند یا با شما تماس بگیرند.
سایت خود را زیبا بسازید ولی اصول اولیه آن را فراموش نکنید.

4- Permalink را تغییر ندهید.
Permalink سایت شما، ساختار لینکی از URL شماست. ساختار پیش فرض آن برای سایتهای وردپرس معمولا چیزی شبیه زیر است:
‘http://www.yourwebsite.com/?p=21′, rather than ‘http://www.yourwebsite.com/first-post’.
خوشبختانه انجام تغییر در آن ساده است و آدرس شما را به یادماندنی تر خواهد کرد.
یک بار داخل داشبورد وردپرس setting/permalinks را چک کنید.
پنجره ای باز می شود برای تغییر تنظیمات شما. برای بیشتر وب سایتها تغییر گزینه ی پنجم “post name” کفایت می کند. تغییر را انجام و روی “save changes” کلیک کنید.

5- عدم استفاده از پلاگین SEO
گرفتن ترافیک موتور جستجو یک جنبه ی بسیار مهم از هر کسب و کار آنلاین است. با این حال، اگر شما پست ها و محتوا ها را به درستی بهینه سازی نکرده اید، ترافیک بالقوه ی خود را از دست می دهید.
خوشبختانه تعداد زیادی پلاگین وجود دارد که روند بهینه سازی SEO را ساده می کند. نیاز است همه ی شما، نصب پلاگین ها را انجام دهید مثل Yoast SEO.

با اجتناب از اشتباهات بالا شما قادر خواهید بود از مشکلات مبتدیان به دور باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *