5 افزونه کروم برای توسعه دهندگان و طراحان

5 افزونه کروم برای توسعه دهندگان و طراحان

5 افزونه کروم برای توسعه دهندگان و طراحان

به نظر می رسد نرم افزارهای سازمانی هر روز پیچیده تر می شوند. سیستم های بزرگتر نیاز به آموزش ویژه یا اعزام مشاوران ویژه دارند. در همین حال، نرم افزارهای کوچکتر اغلب کارآمدتر هستند. نرم افزارهای کوچکتر، مانند افزونه های مرورگر، می توانند امکانات زیادی را حتی در بسته های کوچکتر ارائه دهند.

5 افزونه کروم ارائه شده در اینجا بر سادگی و کاربردی تأکید دارند.

  • Wappalyzer
  • JSON Formatter
  • Colorzilla
  • TextExpander
  • Clear Cache

این افزونه‌ها مجموعه خوبی از ویژگی‌ها را ارائه می‌کنند که برای توسعه‌دهندگان و طراحان جذاب خواهد بود.

Wappalyzer

آیا تا به حال از یک وب سایت دیدن کرده اید و فکر کرده اید که از چه نرم افزاری برای ساخت آن استفاده شده است؟ Wappalyzer به شما امکان می دهد مستقیماً از مرورگر متوجه شوید.

Wappalyzer برای موقعیت های مختلف مفید است. هنگامی که آن را دریافت کردید، تعجب خواهید کرد که چگونه تا به حال از ان استفاده نکرده اید. اگر یک توسعه دهنده وب هستید، مخصوصاً باید ببینید که چه نوع چارچوب هایی در پشت یک وب سایت اجرا می شوند.

هنگامی که Wappalyzer را نصب کردید، نماد کوچکی را در نوار ابزار خود خواهید دید. برای اکثر سایت‌ها، شکل این نماد، CMS مورد استفاده سایتی است که شما بازدید می‌کنید. زیرا CMS اغلب مهم ترین نرم افزاری است که در پشت سایت اجرا می شود.

با این حال، اگر سایتی که مشاهده می‌کنید از یک CMS غیراستاندارد یا با کد سفارشی استفاده می‌کند، می‌توانید هر فناوری را که Wappalyzer قادر به شناسایی آن است، از چارچوب جاوا اسکریپت گرفته تا وب سرور واقعی و سیستم عاملی که در پشت صحنه اجرا می‌شود، مشاهده خواهید کرد. بسیار جذاب است!

JSON Formatter

اگر قبلاً با JSON کار کرده‌اید، احتمالاً یک رشته کد طولانی و ناخوانا را به خاطر دارید که می‌توانید از آن داده‌ها را استخراج کنید. JSON مهم است، می‌توانید از آن برای بیرون کشیدن داده‌های کلیدی از وب‌سایت‌ها استفاده کنید، معمولاً از طریق API.

اما خواندن JSON به تنهایی ممکن است بسیار دشوار باشد، تقریباً غیرممکن! به همین دلیل است که ابزارهای زیادی برای کمک به فرمت JSON به روشی خواناتر وجود دارد. هیچ چیز نمی تواند به اندازه یک رشته متن طولانی و ناگسستنی که مانیتور صفحه عریض شما را پر می کند، چشم را خسته کند.

برای این منظور نگاهی به JSON Formatter بیندازید. JSON بدون قالب خام را می گیرد و آن را در اشیاء مرتب شده زیبا، تورفتگی و رنگی برای لذت بصری شما نمایش می دهد.

Colorzilla

اگر کدهای HEX طولانی یا حتی مقادیر RGB طولانی تر را به خاطر بسپارید، Colorzilla به شما یک رنگ زیبا را می دهد که دقیقاً در مرورگر شما رها شده است. می توانید داده های رنگی را برای هر عنصری که روی صفحه می بینید دریافت کنید. سپس می توانید به سادگی مقادیر را در برنامه خود کپی کنید. رنگ هنگام ساخت یک رابط زیبا بسیار مهم است.

TextExpander

نوشتن مکرر یک متن یکی از خسته کننده ترین جنبه های توسعه است. به همین ترتیب، به خاطر سپردن همه چیز خسته کننده برای انواع زبان ها (بدون جستجوی وسواس گونه) می تواند دشوارتر از آن چیزی باشد که به نظر می رسد. این روزها تنها دانستن یک زبان کافی نیست. اکثر بهترین توسعه دهندگان جهان چند زبانه حرفه ای هستند.

داشتن پیامک می‌تواند بسیار مفید باشد: ابزاری که به شما امکان می‌دهد تکه‌های طولانی کد را در دستورات کلیدی مناسب با اندازه بایت پنهان کنید.

گزینه های محبوب زیادی وجود دارد. TextExpander در مرورگر یا روی دسکتاپ شما، هر کدام که ترجیح می دهید، کار می کند، و به متن پویا در لحظه مانند تاریخ ها یا منوهای کشویی سفارشی اجازه می دهد.

Clear Cache

یکی از آزاردهنده‌ترین جنبه‌های توسعه وب، کار بر روی کش است. اگر در صفحه‌ای تغییراتی ایجاد می‌کنید اما هنگام بارگیری مجدد صفحه، تغییرات خود را نمی‌بینید، حافظه پنهان مانع کار شما می‌شود. اغلب، لازم است کش مرورگر خود را به طور کامل خالی کنید. اما بسیاری از مرورگرها پاک کردن این کش را دشوار می‌کنند زیرا می‌خواهند اکثر کاربران از تجربه مرور سریع لذت ببرند. کش مرورگر باعث می‌شود وبگردی روزانه سریع‌تر شود، اما می‌تواند زندگی یک توسعه‌دهنده را بسیار دشوارتر کند.

افزونه مرورگر Clear Cache به شما امکان می دهد کش را با یک کلیک خالی کنید.

بهترین آزمایش برای یک برنامه افزودنی مرورگر، همانطور که در بالا ذکر کردیم، توانایی انجام یک کار ساده به سرعت و کارآمد، بدون جزئیات اضافی زیاد است. بیشتر نرم‌افزارهایی که هر روز استفاده می‌کنید با منوها، دکمه‌ها، نمادها، گزینه‌ها و تعداد زیادی دکمه‌ها و شماره‌گیرها بارگیری می‌شوند که هرگز از آنها استفاده نخواهید کرد. سادگی یک برنامه کوچک اغلب بسیار مفیدتر خواهد بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *