5 روش روانشناختی برای بهبود کسب و کار شما از طریق وب سایت:

جدای از بحث رقابت با صدها وب سایت دیگر که هر روزه در مقابل شما هستند فریاد این رقابت همواره بلند و بلند تر هم می شود. بنابراین بسیار مهم است که شما چگونه بتوانید در میان این همه سر و صدای آنلاین به کسب و کار خود بپردازید.
در اینجا 5 تکنیک روانشناختی وجود دارد که به شما کمک می کند ایستادگی کرده و کسب و کار خود را در دست بگیرید علی رغم رشد موجود در رقابت آنلاین.

1- برای بسیاری از صاحبان وب سایت، هدف قرار دادن گروه های کوچک کمک زیادی نخواهد بود و نیاز آنها را برطرف نخواهد کرد.شما نگاه درستی دارید مثل بقیه با تمرکز صفحات وبتان روی مخاطبان خاص. حالا شما نیاز دیگری هم دارید و آن این است که صفحات وبتان را برای هر مشتری فردی در نظر بگیرید. این تمایل عمیق روانی ما است که شناخته شویم و دوست داشته شویم. شما می توانید این را با استفاده از تکنولوژی هوشمند و با حساب و کتاب به مردم ارائه دهید. سپس صفحات در خدمت شما خواهند بود تا آنها را شخصی نمایید. راه این که آنها معاملات بزرگتری با تعداد کمی از مشتریان انجام دهند این است که پیش از ملاقات با مشتریان بالقوه، صفحات وبی ایجاد کنند که دقیقا روی نیازهای خاصشان تمرکز کرده باشد. سپس وقتی شما آدرس وب سایتتان را به آنها می دهید صفحه ی خاصی که آنها باید به آن مراجعه کنند را خواهند داشت. آنها این حرکت شما را دوست خواهند داشت.

2- مشتریان اصلی خود را در باشگاه خصوصیتان ثبت نام کنید.
ارائه “باشگاه” رایگان و منحصر به فرد و یا تشکیل گروهی از مهم ترین مشتریان شما می تواند به آنها این حس را منتقل کند که خاص هستند. این راه دیگری است در برانگیختن میل روانی آنها به سمت دوست داشتن شما. در هر حال، این مورد، همچنین یک فاکتور دیگری اضافه می کند که روانشناسان به آن رفتار “درون گروه،خارج گروه” می گویند. وقتی افراد خودشان را به عنوان بخشی از یک گروه ببینند آنها شروع می کنند راه هایی تا تقویت کنند عضویت خود در آن گروه را … از جمله خرید بیشتر از شما.

3- فروش بعضی محصولات یا سرویس ها را متوقف کنید:
اگر شما اعلام کنید که در حال رفتن به سمت متوقف کردن فروش یک کالای محبوب هستید این باعث می شود که افرد بیشتر مایل به خرید آن شوند. این بخشی از غریزه ما انسانهاست برای زنده ماندن. هنگامی که چیزی به نظر برسد به سمت نایاب شدن پیش می رود ما به طور غریزی سعی در دریافت و ذخیره ی آن داریم. حتی اگر در حال حاضر نیازی به آن هم نداشته باشیم. مغز ما فرمان می دهد که ممکن است در آینده نزدیک به آن نیاز پیدا کنید و نتیجه این می شود که ما به سمت دریافت آن پیش می رویم. هنگامی که ما فکر می کنیم چیزی هست که تنها در مدت کوتاهی در دسترس ماست به طور غریزی بیشتر خواستار آن می شویم.
با این اعلام، طولی نخواهد کشید که کالا یا سرویس خاصی را به فروش می رسانید.

4- جذاب باشید.
افراد معمولا زمانی خرید انجام می دهند که بدنشان ریلکس و آرام است و وقتی هورمون شادی در گردش است. با چاشنی طنز، به افراد کمک می کنید تا احساس راحتی کنند و بیشتر بتوانید پیام خود را بازگو کنید. نیاز نیست جک تعریف کنید یا کارهای عجیب انجام دهید تنها کافی است جالب به نظر برسید و بدرخشید این همان چیزی است که نیاز دارید تا تغییر دهید برای اینکه حالت مردم را تغییر دهید. اساسا شما نیاز دارید که صفحاب وبی داشته باشید که خسته کننده نباشد.

5- از زبان صحیح استفاده کنید:
در صفحات وبتان از زبانی استفاده کنید که گویی بازدید کننده در حال حاضر کالایی خریده است. به عنوان مثال به جای به کاربردن “اگر” شما این را بخرید، درباره ی چگونگی استفاده از آن صحبت کنید. متن را طوری بنویسید که انگار شخص آن کالا را دارد. به این ترتیب شما حافظه ی آنها را با سیگنالهایی پر می کنید که گویی آنها دارای این آیتم هستند. یا اینکه در حال حاضر از این خدمات استفاده می کنند. از نظر روانشناسی، این به عنوان “چیدن برگ رسیده تنباکو” شناخته می شودبا این تکنیک افراد خود را در نوعی وضعیت زمانی که نیستند تصور می کنند. این وضعیت ذهن را آماده می کند برای زمانی که وضعیت واقعی رخ می دهد. بنابراین اگر شما این تفکر را ایجاد نمایید که آنها صاحب کالایی هستند، زمانی که آنها برای خرید آن می آیند تصمیم را بسیار آسان تر می سازد چون وقتی آنها کلید “خرید” را فشار می دهند مغز آنها یک گام جلوتر از اقدام آنهاست. بنابراین تصمیم برای افراد بسیار ساده خواهد شد.

این پنج گام برای این است که بتوانید به عوامل موثر روانی برای فروش بیشتر در وب سایتتان دست پیدا کنید.

مطالب مرتبط

۱ دیدگاه

  1. hojat گفت:

    من فروشگاه(فیزیکی )هم دارم.خانم بابایی درست میگه.اگه جوری یه جنس را به مشتری معرفی کنه که انگار خریده و تو داری توضیحات بعد از خرید (جهت استفاده)را بهش میدی خیلی راغب میشه که فورا بخره.من این مورد را خیلی تجربه کردم.واقعا جواب میده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *