5 نکته برای بهبود حضور آنلاین شما:

امروزه یکی از کلید های موفقیت برای هر کسی این است که فروشگاه محلی داشته باشد. کافی است نگاهی به غول های آنلاینی مانند آمازون داشته باشید. ولی حضور آنلاین خود را بایستی بهینه سازی کنید در این حالت می توانید بهترین موقعیت را در موتورهای جستجو بیابید.

1- راه اندازی یک وب سایت و گسترش دید خود:
برای اکثر افراد خیلی خوشایند نیست ولی برای افزایش حضور آنلاین، قطعا بایستی یک وب سایت حرفه ای یا فروشگاه آنلاین داشته باشید. بدون داشتن چنین کانال با ارزشی، برای مصرف کنندگان دشوار خواهد بود که کسب و کار شما را شناسایی کنند،خصوصا در دنیای مجازی ای که ما زندگی می کنیم.علاوه براین در صورت نداشتن وب سایت، لینک دهنده ها ی ارزشمند از وب سایت های معتبر مانند Yelp , Yahoo و Google و دیگر منابع آنلاین به هدر خواهد رفت چون هیچ جایی برای پیوند به آنها وجود ندارد.
راه اندازی وب سایت گام اول است ولی این پروسه بدون در نظر گرفتن استراتژی هایی برای افزایش دید و توجه مصرف کنندگان کامل نشده است این یک نیاز است برای اینکه راحت تر توسط مصرف کنندگان پیدا شوید.این مورد می تواند با SEO(بهینه سازی موتور جستجو) انجام شود و هم چنین بازاریابی موتور جستجو (SEM). شایان ذکر است که در بسیاری از موارد ترکیب هر دو ارزشمندتر است. میلیون ها نفر از مردم وجود دارند که بتوانند کمک کنند کدام ترفند بهتر کار می دهد برای بهتر یافت شدن توسط الگوریتم های Bing و Google. برای همین شما نیاز نیست یک متخصص اینترنت باشید تا بتوانید از SEO برای حضور آنلاین خود استفاده نمایید. اینجا چند راهنمایی پایه برای افزایش دید وب سایت شما ارائه شده است:
– دامین درستی برای کسب و کار خود انتخاب نمایید سعی کنید نام دامنه ی شما کوتاه باشد (20 کاراکتر یا کمتر) که به سادگی به یاد آورده شود و ساده تایپ شود. از خط فاصله و یا شماره که موجب سردرگمی شود اجتناب کنید.
– نمایش NAP (نام/آدرس/تلفن) در تمام صفحات خود. این جزئیات را در همه ی صفحات وب در دسترس قرار دهید مثلا در پا صفحه.
– – محله و شهر خود را در عنوان برجسته کنید. با کلمات تکنیکی ایجاد ترس نکنید. سازندگان موفق وب سایت کسانی هستند که آن را بسیار ساده برای مشتریان فراهم می سازند تا اطلاعاتشان را پر کنند بدون نیاز به دانستن Html.
– ادغام نقشه های گوگل در صفحه “تماس با ما” شناسایی مکان فیزیکی شما را برای بازدیدکنندگان ساده می سازد.

2- درخواست تجدید نظر به گوگل، بهینه سازی برای موبایل

گوگل به تازگی اعلام کرده که آنها از 21 آوریل ارزش وب سایت های بهینه سازی شده برای دستگاه های همراه را از نظر رتبه بندی افزایش خواهند داد.
گوگل اینگونه اعلام کرده:”این تغییر روی جستجوی همراه در همه ی زبانها در سراسر جهان تاثیر خواهد گذاشت و تاثیر قابل توجهی در نتایج جستجوی ما خواهد داشت.” نتیجتا کاربران برای به دست آوردن نتایج مرتبط با کیفیت بالا، راحت تر خواهند بود چون آنها برای دستگاه های همراه بهینه سازی شده اند. این فقط یک دلیل است برای اینکه شما باید مطمئن شوید که وب سایت یا فروشگاه آنلاینتان را برای دستگاه های همراه بهینه سازی کرده باشید.اگر در این مورد شک دارید کافی است از شرکت هاستینگ خود بخواهید چک کند وب سایتتان قادر به بهینه سازی بر روی دستگاه های همراه باشد از طریق طراحی پاسخگو یا صفحه تلفن همراه. این ممکن است به سادگی چک کردن یک گزینه به منظور فعال کردن این ویژگی باشد.

3- فهرست کسب و کار شما
لیست بندی کسب و کار در شاخه بندی های مختلف و صفحات فهرست محلی جاوا اسکریپت به صورت چشمگیری دیده شدن شما را افزایش خواهد داد. بازهم مطمئن شوید NAP شما سازگار است و از دسته بندی ها، عکس ها و تبلیغات استفاده می کند.

4- از نظرات استفاده نماییم:
بازبینی، تاثیر زیادی می تواند روی کسب و کار شما می تواند داشته باشد. بازبینی مثبت به شما کمک می کند در ایجاد حس اعتماد و وفاداری. هرگز از اینکه از مشتریان درخواست بازبینی داریدخجالت نکشید چون بازبینی و اعلام آنها نشان می دهد کسب و کار شما واقعا وجود دارد و شما در برقرای ارتباط ، تعامل و پاسخ به پرسش های عمومی دید بازی دارید.
زمانهایی وجود دارد که شما نظرات بدی دریافت می کنید در اینگونه موافق شما ناچارید با آن مواجه شوید. آن را نادیده نگیرید و حذف نکنید بلکه برای ارسال نظر و روشن شدن وضعیت تلاش کنید. اگر مشتریان متوجه شوند که شما به طور منظم بازبینی ها و نظرات منفی را حذف می کنید حفظ 4 یا 5 امتیاز ستاره ای که به سختی به دست آمده سخت خواهد شد و آن را تماما از دست خواهید داد و نهایتا بازبینی ها و نظرات جعلی ارائه ندهید چون در انتها نتیجه به خود شما برگشت خواهد خورد و همان تاثیری را خواهد داشت که حذف باز بینی ها و نظرات منفی دارد، اگر بدتر نباشد!!!

5- استفاده از رسانه های اجتماعی
رسانه های اجتماعی یک شمشیر دو لبه است. اگر به درستی از آن استفاده شود به خوبی می تواند به شما کمک کند و کسب و کار شما را رونق دهد. ولی اگر شما به اندازه ی کافی توجه نداشته باشید می تواند نتیجه ی معکوش داشته باشد و کسب و کار شما را دچار مشکل کند.
البته شما بایستی یک صفحه ی Google+ و فیسبوک راه اندازی کنید اما اگر مصرف کنندگان سعی در نوشتن سوالات بر روی پست شما دارند، شما بایستی به موقع پاسخ دهید. در تماس بودن از طریق کانالهای رسانه های اجتماعی ممکن است منجر به ساخت جامعه ای محلی شود که مصرف کنندگان را تشویق به صحبت راجع به کسب و کار شما کند.
این تعامل را به صورت منظم راهنمایی نمایید به سمت جذاب کردن صفحه تان با اخبار، پیشنهادات و تصاویر.
شبکه های اجتماعی بسیاری در خارج، علاوه بر Google و فیسبوک وجود دارند سعی کنید بر روی کسانی که بیشتر مرتبط با کسب و کار شما هستند تمرکز نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *