5 اشتباه رایج در وب سایت و روش رفع آن

اکر شما قصد ایجاد یک وب سایت را دارید باید  فوت و فن های آنرا یاد بگیرید.مگر آنکه شما یک کارشناس طراحی وب سایت باشید یا برای سالها وب سایت ایجاد کرده باشید که دراین صورت باز هم احتمال اشتباه وجود دارد.در صورتیکه شما فکر می کنید وب سایت شما باید بازدیدکنندگان را بیش از حد معمول جذب کند ممکن است مسائلی وجود داشته باشد که شما به آنها فکر نکرده اید.

چند اشتباه مشترک در وب سایت ها وجود دارد و ممکن است شما نیز با آن مواجه شوید و کار شما را متوقف کند.اگر هریک از این مشکلات را داشته باشید و یا به گوشتان آشنا باشد می توانید آنرا پیدا کرده و سپس موضوع را برطرف نمایید.

 

1-داشتن یک نام دامنه ی طولانی یا پیچیده

اکثر مردم قادرند با نام دامنه های هوشمند و به یاد ماندنی و حتی طولانی سایت خود را بالا نگه دارند تنها با بررسی اینکه آن دامنه توسط شخصی ثبت است یا خیر.استفاده از hyphenations و کلمات غیر ضروری و فوت و فن های دیگر در نام دامین برای تبدیل آن به url به ذهن سپردن آنرا مشکل می کند.

راه حل:

اگر در حال حاضر از نام دامین رایگان استفاده می کنید و بر روی سایت های وردپرسی و یا wix هستید  , سرمایه گذاری بر روی سفارشی شدن url مطرح می شود که این مورد برای شما نگاه حرفه ای تر فراهم می کند و تایپ آن برای بازدیدکنندگان شما راحت تر می شود و اگر در حال حاضر نام دامین شخصی دارید اطمینان حاصل کنید که این کار امکان پذیر است.

از غلط املایی و hyphenations و یا آدرس های طولانی که به سختی به ذهن سپرده می شود  پرهیز کنید.

مشکل اصلی این است:اگر نام دامین شما با پسوند  .comو .net موجود نباشد  چرا از NINJA و یا Rocks استفاده نمی کنید.پسوند های جدید زیادی وجود دارند که بیشتر در دسترسند و این موضوع به برجسته شدن سایت شما کمک می کند.

 

2-بهینه سازی نکردن SEO و یا انجام آن به روش اشتباه

       

SEO  یا بهینه سازی موتور جستجو می تواند به راحتی  شما را گمراه کند در صورتی که ندانید که چه کاری می خواهید انجام دهید.بهینه سازی نکردن وب سایت شما و پست ها ,وبلاگ و صفحات برای جستجوی مناسب اصطلاحات , می تواند باعث از دست رفتن طرفداران و بازدیدکنندگان سایت شما شود.اما با توسل به فوت و فن های کلاه برداری شبیه کلمات کلیدی می توانید از رتبه بندی دست بکشید.

راه حل:

اگر شما با SEO ناآشنا هستید تا زمانی که شما مطالب ارزشمندی می نویسید که به مردم کمک می کند به سوالاتشان پاسخ دهند  و یا منبع مورد نیازشان را پیدا کنند به خودتان استرس وارد نکنید.بیشترین چیزی که شما باید انجام دهید SEO ی خوب است ابزارهایی شبیه مدرس وردپرس یا افزونه ی پلاگین وردپرس SEO به شما کمک می کند که راه درست را بروید و یاد بگیرید که چطور بهینه سازی جستجوی خود را به حداکثر برسانید.

 

3-داشتن وب سایت قدیمی  یا بهینه سازی نشده

 اگر به نظر می رسد سایت شما در 90 ثانیه ساخته شده و یا در واقعیت , سایت شما در90 ثانیه ساخته شده وقت بروزرسانی آن فرارسیده.حتی اگر بازدیدکنندگان شما از طراحی وب , چیزی ندانند ممکن است تعریف کنند که شما از سایت خود غافل هستید و در هفته های اخیر آپدیت نکرده اید و اگر وب سایت شما هنوز برای دستگاه ها ی موبایل بهینه سازی نشده شما نیاز به پیشرفت در سریع ترین وقت ممکن را دارید.

راه حل:

اطمینان حاصل نمایید که وب سایت شما تمیز و منظم و مدرن است.اگر شما ایده ای ندارید که چگونه استارت بزنید می توانید قالب های مربعی یا تم های وردپرس را جستجو کنید .می توانید ایده بگیرید که چه وب سایت هایی محبوبتر هستند .در حال حاضر بیشتر قالب های از پیش ساخته شده به خوبی بهینه سازی شده اند پس اطمینان داشته باشید که موضوع انتخابی شما مطابق با چندین فرمت باشد.موضوع دیگر شیوه ی ارتباط با طراحان سایت است که به شما بگویند بهترین طرح برای سایت شما چیست؟

 

4-اشتراک نکردن در رسانه های اجتماعی

تعداد بسیار کمی از سایت ها وجود دارند که می توانند با حضور آنلاین ترافیک خوبی را حفظ کنند .شما ناگزیرید در صورتیکه می خواهید طرفداران بیشتری داشته باشید پیام های خود را روی شبکه های اجتماعی توسعه دهید.راه های شخصی دیگری نیز وجود دارد که شما بتوانید با طرفداران خود ارتباط برقرار کنید و با آنها تعامل داشته باشید.

راه حل:

اشتراک گذاری را آغاز کنید.2 یا 3 شبکه ی اجتماعی که فکر می کنید ارتباط بیشتری با نوع محتوای شما دارد را انتخاب نمایید  و متعهد شوید که این پست ها را به طور منظم ارسال می کنید , خواه دسته ای جداگانه برای کسب و کار و یا وب سایتتان ایجاد نمایید خواه مطالب را از طریق اکانت شخصی خود به اشتراک بگذارید.با اشتراک گذاری روی رسانه های اجتماعی احتمال موفقیت خود و بازدیدکنندگان سایت و مشترکان را افزایش می دهید.

 

5-دعوت به عمل نکردن

یکی دیگر از اشتباهات رایج وب سایت غفلت از دعوت به عمل در سرتاسر سایت است.اگر شما می خواهید بازدیدکنندگان وب سایت عمل خاصی را انجام دهند مانند خرید و یا عضویت در خبرنامه , شما باید انجام این کار را برای آنها آسان کنید.بدون دعوت به عمل یک بازدیدکننده که علاقه مند به کسب اطلاعات است و یا محصولات شما را چک می کند بدون اقدام به عمل ,سایت شما را ترک می کند.

راه حل:

برای بازدیدکنندگان خود نشانه های زیادی قرار دهید تا اقدامات خاص را انجام دهند . چه دانلود کتاب باشد, چه اشتراک لیست ایمیل  و یا خرید یک محصول.دسترسی به محصولات یا اطلاعات بیشتر را برای بازدیدکنندگان آسان سازید تا اشتیاق آنها برای انجام این کار بیشتر شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *