5 راه برای شناسایی ایمیل های اسپم خطرناک

هیچ کس اسپم را دوست ندارد ، اما همه آن را دریافت می کنند، در سه ماه اول سال 2015 ایمیل های اسپم 59.2 درصد از ترافیک ایمیل های ما را تشکیل داده است.
البته این مسئله فقط برای کاربران ایجاد مزاحمت نکره است بلکه در بهره وری تجارت هم وقفه ایجاد کرده است.
بدتر از آن اسپم یک ریسک امنیتی است که با خود حملات فیشینگ و مالور به همراه دارد . به همین دلیل اسپم به اشکال مختلف اشتباه و دستکاری شده توسط گیرنده دریافت می شود.
اولین و مهمترین کاری که باید انجام شود نصب یک آنتی ویروس قوی بر روی سیستم است.
با این حال به خاطر داشته باشید استفاده از نرم افزار آنتی اسپم حداقل کاری است که می توانید برای حفاظت خودتان انجام دهید.
شما همچنین باید در مورد نحوه تشخیص و بررسی ایمیل های مشکوک آموزش های لازم را ببینید.
با توجه به 5 راهنمای زیر برای شناسایی ایمیل ها، قبل از بازکردن یا کلیک و دانلود و یا به اشتراک گذاری داده ها راه طولانی برای محافظت از اطلاعات خود دارید.

1- نصب نرم افزار آنتی ویروس و آنتی اسپم

یکی از مهمترین راه هایی که شما می توانید در برابر ایمیل های اسپم و خطرناک خود را محافظت نمایید نصب نرم افزارهای قوی آنتی اسپم است .
ایمیل سکیور برای این مورد ایده آل می باشد. زیرا بر روی ایمیل هایی که اسپم دارند تگ می شود و امکان حذف یا بازیابی ایمیل های مفید و همینطور امکان بلاک کردن مالورهای خطرناک و ویروس را به شما می دهد.
ثابت شده است ایمیل سکیور برای فیلتر کردن تعداد زیادی اسپم که روزانه صندوق های ایمیل را بمباران می کنند مناسب است و توسط آن 85% از ترافیک ایمیل های دریافتی مشتریان بر روی سرورهای پویاسازان فیلتر، بلاک یا به عنوان اسپم شناخته می شود.

2- مراقبت کردن از آدرس ایمیل های جعلی
به آدرس ایمیل ارسال کننده پیام در هر پیام مشکوکی که دریافت خواهید کرد دقت داشته باشید و آن را پاسخ ندهید یا بر روی هر لینکی در آن ایمیل کلیک نکنید.
حمله کننده ها اغلب از آدرس ایمیل های جعلی استفاده می کنند ( آدرس ایمیل هایی که به نظر میاید از یک منبع قابل اعتماد ارسال شده است) که این مورد برای فریب گیرنده است . این ایمیل ها غالبا تلاش برای حملات فیشینگ است.
حقه بازی از راه های زیادی انجام می شود اما تعداد کمی از روش های معمول عبارتند از :

تغییر نام فرستنده به صورتیکه با آدرس ایمیل فرستنده مطابقت ندارد.

تغییر اطلاعات هدر بسیار آسان است به صورتیکه نام فرستنده با آدرس ایمیل فرستنده مطابقت نداشته باشد.

برای مثال در عکس زیر : اسپمر نام را به katrina تغییر داده است که سعی دارد نشان دهد که ایمیل از یک منبع آشنا است با اینحال به وضوح نا آشنا و غیر فعال است.

spam1

از کارکترهایی که شبیه به حروف واقعی هستند برای ایجاد آدرس ایمیل های فرستنده استفاده می شود که به نظر می رسند از یک منبع معتبر و شناخته شده باشد.

برای مثال : خیلی از کارکترهای یونانی شبیه به حروف لاتین هستند . مانند کارکتر “ε” در یونانی و کارکتر “e” در لاتین . در ایمیل ها ممکن است از کارکترهای یونانی به جای حروف e در آدرس ایمیل ارسال کننده استفاده کنند. مانند b.comεexample@liquidw.
مگر اینکه گیرنده خیلی توجه کند در غیر اینصورت ممکن نیست متوجه شود که آدرس ایمیل صحیح نیست.
ایجاد یک آدرس ایمیل جعلی که به طور معمول مربوط به یک موسسه قابل اعتماد است.

spam2

آدرس ایمیل مانند aigdirect@rixobalkangrill.com, در مثال 2:
یک تلاش واضح است که خواننده را متقاعد کند ایمیل در واقع از AIG Direct ارسال شده است. با این حال یک سرچ سریع در گوگل نشان می دهد ایمیل های قانونی از سمت AIGبه “@aigdirect.com.” ختم می شود.

3- عدم ارائه اطلاعات شخصی
کلاهبرداری به صورت فیشینگ به نظر می رسد از یک کسب و کار قانونی آمده است مانند بانک شما و حاوی URL هایی است که دارای لینک هایی است که درخواست برای اطلاعات خصوصی در صفحات مخرب دارد، در یک کسب و کار قانونی به احتمال زیاد هیچ گاه اطلاعات شخصی را درخواست نمی کند مانند پسورد یا شماره کردیت کارت از طریق ایمیل.
ارئه اطلاعات باعث تخلیه حساب بانکی یا حتی سرقت اطلاعات شما می شود.

4- اجتناب از فایل های پیوست غیر عادی و لینک های نا آشنا
بهترین سیاست این است که از دانلود فایل یا کلیک کردن بر روی یک آدرس ایمیل غیر عادی خودداری نمایید.
تروجان ها ، ویروس و انواع دیگر موارد مخرب می توانند به راحتی بر روی سرور یا کامپیوتر شما از طریق فایل های پیوست یا لینک های مخرب دانلود شون.
علاوه بر این فایل های خطرناک می توانند در هر شکلی حتی با پسوند های آشنا مانند .docx و اغلب یه صورت زیپ آورده شوند تا نوع فایل واقعی را پنهان کنند.
مانند لینک dropbox در عکس 3 :

spam3

5- محتویات ایمیل به نظر می رسد بیش از حد خوب و درست باشد.

یکی از علامت های ایمیل اسپم خطرناک این است که محتویات آن به نظر می رسد بیش از حد معمول خوب باشد که غالبا وعده مبلغ زیادی پول است.
چنین ایمیل هایی در واقع طرحی است جهت تلاش برای جمع آوری اطلاعات حساب بانکی گیرنده که این نوع کلاهبرداری در اشکال مختلف است .
از جمله داستان در مورد دارایی دولتی شما در مثال 4 است ، شما همچنین ممکن است وعده دریافت پول از خانواده سلطنتی خارجی را ببینید، یا برد در یک لاتاری جعلی.

spam4

هدف از یک ایمیلی که به نظر می رسد بیش از حد خوب است، تشویق دریافت کننده برای کلیک بر روی لینک و ارائه اطلاعات اکانت بانکی است که این یک نوع پولدار شدن سریع است.
کلاهبرداری فیشینگ کلاسیک است.
اسپم خطرناک است و می تواند کامپیوتر یا سرور شما را در برابر حملات آینده آسیپ پذیر کند.

راهنمایی های بالا می تواند به شما در شناسایی انواع رایج اسپم کمک کند. همچنین فراموش نکنید که حتی پاسخ دادن به اسپم و یا تلاش برای لغو آن می تواند مجموعه ای از خطرات را به همراه داشته باشد.
برای جلوگیری از همه انواع اسپم ها باید مطمئن شوید که شما به صورت کامل با یک نرم افزار قدرتمند آنتی اسپم محافظت کامل می شوید مانند mai secure

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *